Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

.....αξιωματικοί δύο ταχυτήτων είναι καλά, πάντα υπήρχαν και μάλιστα περισσότερων ταχυτήτων χωρίς ποτέ να είναι AWD., για να πάρω και κάτι από τα αυτοκίνητα.

Φωνάζουν για την εκπαίδευση, τώρα κάνουν και τις ιδιοτικές και γιατί όχι, αλλά εκείνο το ζητούμενο που έχει σημασία είναι η εργασία.Μιλάνε για αξιωματικούς, και πιθανά να εννοούν κατώτερο πλήρωμα που πραγματικά δεν υπάρχει. Θέλουν και άλλους αξιωματικούς για να κατεβάσουν τα μισθολόγια, αλλά τους πρόλαβε το κράτος με τις νέες φορολογίες και τα χαράτσια.
Η έννοια του ναυτικού και οι υπηρεσίες του έχουν προ πολλού ξεπερασθεί. Σε αυτό δεν φταίνε οι ναυτικοί αλλά παράγοντες πέραν αυτού.
Πόσα χρόνια φωνάζουν ότι θέλουν έστω αξιωματικούς?? Επειδή υπάρχουν πολλοί που δεν βρίσκουν δουλειά, ας μας πουν στην πράξη τι έχουν κάνει.. Απλά μιλάνε , θεωρία πολλή και κάποια στιγμή τα εύσημα θα τα πάρουν πάλι οι ίδιοι.
Λεβέντες καραβοκύρηδες, μέχρι να φτιάξουν τα πράγματα όπως τα λέτε, πάρτε από ένα ναυτικό στα πλοία σας, δηλαδή κα΄ντε κάτι άμεσα, και τα υπόλοιπα θα έλθουν.Αλλά είπαμε... η ζήτηση σπρώχνει και τις απολαβές προς τα πάνω, και δεν σας αρέσει... Άλλως τε το ίδιο δεν γίνεται και με τους ναύλους??? έχει ζήτηση ανεβαίνουν οι ναύλοι...
Για να πω και κάτι που άκουσα... εταιρεία στα νότια προάστια αποφάσισε και βάζει Έλληνες Πλοιάρχους στα πλοία της, αλλά μέχρι εκεί, και λέω εγώ τώρα... εάν θα βάλει έναν ακόμα θα χαλάσει η σούπα η θα πέσει έξω??? Πάντως για να είμαι ειλικρινής, ακόμα και σήμερα όπου πολλοί Έλληνες αντί ομόνοιας προάγουν τα εξάρχεια....
Προσπάθεια πρέπει να γίνει άμεσα, και τον πρώτο λόγο έχουν οι καραβοκύρηδες....  
Καπτά Τσάκο, καλά τα λες αλλά κατέβα και λίγο στην είσοδο του κτιρίου σου, να δεις πόσοι έρχονται εκεί, και ούτε στον θυρωρό δεν μπορούν να μιλήσουν?? Κύριε ΥΕΝ, φροντίζεις για να έχουν εργασία οι ναυτικοί μας, και να στραφούν και άλλοι νέοι στο επάγγελμα... Γιατί δεν τους λες να πάρουν άμεσα έναν ναυτικό ακόμα στα πλοία τους ώστε να εξαφανισθεί η ανεργία στον κλάδο???? κώλο θέλει το ραπάνι... έπεται συνέχεια
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ 
 

  marinews.gr



Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται πλέον η Ναυτική Εκπαίδευση. Σε μία χρονική περίοδο όπου η Ελλάδα βυθίζεται στην οικονομική κρίση, με την ανεργία στη νεολαία να έχει φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ, πολλοί είναι εκείνοι που στρέφουν το βλέμμα προς την θάλασσα. Ήδη δρομολογείται η λειτουργία ιδιωτικών σχολών όπου αναμένεται να επενδύσουν και Έλληνες εφοπλιστές.

Με στόλο που αποτελείται από 3.321 πλοία που κατέχει μερίδιο αγοράς σε ποσοστό 15,64% υπάρχουν περιθώρια να ανοίξουν θέσεις εργασίας αφού η Ελλάδα την δεκαετία 1960/1970 διέθετε περίπου 80.000 ναυτικούς εν ενεργεία που αντιστοιχούσαν τότε στο 10% του παγκόσμιου ναυτεργατικού δυναμικού ενώ σήμερα η δύναμή της καλύπτει μόλις το 1% παγκοσμίως. Οι εν ενεργεία Έλληνες ναυτικοί υπολογίζονται μόλις στις 15.000.
Στο πλαίσιο Έρευνα για την παρούσα κατάσταση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού διεξήγαγε το Ίδρυμα Ευγενίδου σε συνεργασία με το Στατιστικό Τμήμα. Το ανησυχητικό είναι ότι δύο στους 10 σπουδαστές δεν συνεχίζουν. Η διαρροή αγγίζει το 15%.
Επτά στους δέκα σπουδαστές ΑΕΝ Πλοιάρχων δήλωσαν ότι αποφοίτησαν από το ενιαίο Λύκειο. Περίπου 4 στους 10 σπουδαστές των ΑΕΝ Μηχανικών αποφοίτησαν από ΕΠΑΛ – ΤΕΕ.
Το 60,6% των σπουδαστών των ΑΕΝ Πλοιάρχων απάντησε ότι αποφοίτησε με βαθμό που κυμαινόταν από 14 έως 18. Το αντίστοιχο ποσοστό των σπουδαστών των ΑΕΝ Μηχανικών ήταν σημαντικά μικρότερο (49,1%).
«Η Ελληνική Ναυτιλία μπορεί και πρέπει να κρατηθεί στην κορυφή, όχι μόνο από πλευράς εφοπλισμού, αλλά και από πλευράς ναυτικής εκπαίδευσης. Οι απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού θα πρέπει να είναι άριστα καταρτισμένοι, ούτως ώστε να συνεισφέρουν τα μέγιστα όχι μόνο στην Ελληνική ποντοπόρο Ναυτιλία και Ακτοπλοΐα, αλλά και στην παγκόσμια Ναυτιλία. Στην προσπάθεια που ήδη καταβάλλει το Υπουργείο Ναυτιλίας επιθυμούμε να σταθούμε αρωγοί, πιστεύοντας ακράδαντα στην αξία της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, την οποία το Ίδρυμα Ευγενίδου στηρίζει αδιαλείπτως μισό και πλέον αιώνα, με τη συγγραφή και έκδοση διδακτικών εγχειριδίων για τους μαθητές και τους σπουδαστές των τεχνικών και επαγγελματικών σχολών του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και παρακολουθεί τη λειτουργία και τα προγράμματα σπουδών τους» επισημαίνει ο πρόεδρος του Ιδρύματος, εφοπλιστής, Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

Ιδιωτικές σχολές
Πάντως υπάρχει και η άποψη που υποστηρίζει με την ύπαρξη δημόσιων και ιδιωτικών σχολών θα δημιουργηθούν αξιωματικοί δύο ταχυτήτων.
« Οι μεν θα έχουν δωρεάν φοίτηση και σίτιση σε σχολές με ελλειμματικούς προϋπολογισμούς, οι δε άλλοι θα καταβάλουν δίδακτρα και όπως φαίνεται θα έχουν εξασφαλισμένα εκπαιδευτικά ταξίδια και εργασία μετά την αποφοίτηση» επεσήμανε στα «Παραπολιτικά» υψηλόβαθμο στέλεχος της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας:
«Ο χρόνος θα δείξει ποιοι θα είναι οι καλλίτεροι. Πάντως θεωρώ θετικό το ότι δημιουργούνται για πρώτη φορά οι προϋποθέσεις για συμφωνίες μεταξύ εταιρειών και υποψήφιων σπουδαστών σε ιδιωτικές σχολές (ΝΕΚΕ) για καταβολή – έστω και εν μέρει – των διδάκτρων από τις πρώτες με αντάλλαγμα την κατά προτεραιότητα ναυτική υπηρεσία από τους δεύτερους στα πολιά τους.
Αν θέλετε και μια προβλέψει, ο αριθμός των δημοσίων σχολών θα μειωθεί στο εγγυς μέλλον και θα συνεχίσει να μειώνεται όσο εξαπλώνεται ο αριθμός των ΝΕΚΕ. Επί του παρόντος φαίνεται ότι ο δημόσιος τομέας της ναυτικής εκπαίδευσης θα διατηρηθεί ακόμα και αν οι ΝΕΚΕ αποδειχτούν ένας επιτυχημένος θεσμός.
Έντονος είναι ο προβληματισμός και των ελλήνων εφοπλιστών. Ενδεικτικές είναι οι επισημάνσεις του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου: «Δεν μπορούμε να κατέχουμε τη θέση που κατέχουμε στη διεθνή ναυτιλία κι ενώ μπορούμε να δώσουμε δουλειά σε χιλιάδες νέους να μην έχουμε την ανάλογη προσφορά ανθρώπινου δυναμικού».

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης επεσήμανε: «Είμαστε μια χώρα θαλασσινή, με ναυτική συνείδηση και τεχνογνωσία στα ναυτικά επαγγέλματα. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας στη ναυτιλία, να φέρουμε τους νέους Έλληνες σε ένα επάγγελμα με προοπτικές και καλές αποδοχές».

Δεν υπάρχουν σχόλια: