Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

Το επίκεντρο της ναυτιλίας μετατοπίζεται σταδιακά προς την Ασία - H ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΕΝΑΤΗ ΘΕΣΗ ΜΕ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ...

06 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Σύμφωνα με την έρευνα για τα λιμάνια της Lloyd's List

Το κέντρο βάρους της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας μετατοπίζεται σταδιακά προς την Ασία, καθώς τόσο λιμάνια της όσο και ναυτιλιακά της κέντρα βρίσκονται στις πρώτες θέσεις διεθνώς.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στα λιμάνια στο top 10 σύμφωνα με την έρευνα της Lloyd's List, την πρώτη θέση καταλαμβάνει και πάλι το λιμάνι της Σαγκάης με διακίνηση 47.03 εκατομμυρίων teu (άνοδος κατά 8.1%). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το λιμάνι της Σιγκαπούρης με 37.47 εκατομμύρια teu (αύξηση κατά 1.6%) και στην τρίτη θέση είναι το λιμάνι Ningbo με 31.07 εκατομμύρια teu. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το λιμάνι Shenzhen με 28.76 εκατομμύρια teu και στην πέμπτη θέση ακολουθεί το Guangzhou με 24.18 εκατομμύρια teu. Το λιμάνι του Qingdao με 23.7 εκατομμύρια teu είναι στην έκτη θέση. Στη συνέχεια την έβδομη θέση έχει το νοτιοκορεάτικο λιμάνι Busan, με 22.7 εκατομμύρια teu. Στην όγδοη θέση είναι το λιμάνι του Tianjin, που διακινήθηκαν 20.26 εκατομμύρια teu. Το λιμάνι του Χονγκ Κονγκ καταλαμβάνει την έννατη θέση και είναι το μοναδικό από τα δέκα πρώτα που κατέγραψε σε σχέση με το 2020 πτώση στη διακίνηση του (-0.9%). Και την δέκατη θέση έχει το λιμάνι του Ρότερνταμ, από το οποίο διακινήθηκαν 15.3 εκατομμύρια teu.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εφετινό πρώτο εξάμηνο η πρώτη δεκάδα παραμένει ίδια, με εξαίρεση το λιμάνι του Qingdao που βρίσκεται μια θέση μπροστά και αφήνει πίσω του το Guangzhou. Αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά, η πτωτική του πορεία είναι συνεχής, καθώς πέρυσι από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων διακινήθηκαν 5.31 εκατομμύρια teu, έναντι 5.43 εκατομμυρίων teu το 2020. Η μείωση οφείλεται στην πανδημία του κορονοϊού, στη συμφόρηση των λιμανιών αλλά και στα blank sailings.
H Lloyd's διευκρινίζει ότι η μείωση κατά 2.3% οφείλεται στην μείωση κατά 4.1% της διακίνησης στις προβλήτες ΙΙ & ΙΙΙ που διαχειρίζεται θυγατρική της Cosco (λίγο πιο κάτω από 4.7 εκατομμύρια teu στο τέλος της περσινής χρονιάς). Διευκρινίζεται ότι οι εν λόγω σταθμοί έχουν δυνατότητα διακίνησης άνω των 7.2 εκατομμυρίων teu. Ωστόσο η εν λόγω πτώση αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά 13.9% teu στην προβλήτα Ι, την οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, ο οποίος ελέγχεται μετοχικά από την Cosco και από τον οποίο διακινήθηκαν 615.510 teu. Εν τω μεταξύ η πτωτική πορεία στις προβλήτες ΙΙ & ΙΙΙ συνεχίζεται και την τρέχουσα χρονιά καθώς το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου διακινήθηκαν 2.535 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας πτώση κατά 9.9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αντίστοιχα στη λίστα με τα μεγαλύτερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα υπάρχουν τέσσερα ασιατικά, τέσσερα ευρωπαϊκά, ένα της Μέσης Ανατολής και ένα αμερικάνικο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα (Αθήνα & Πειραιάς) καταλαμβάνει την ένατη θέση. Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έκθεση του Xinhua-Baltic International Shipping Center Development και συνολικά αξιολογούνται 43 ναυτιλιακά κέντρα. Ειδικότερα, η Σιγκαπούρη για ένατη συνεχόμενη χρονιά βρίσκεται στην κορυφή των ναυτιλιακών κέντρων συγκεντρώνοντας 94.88 βαθμούς αξιολόγησης στους 100.Στη δεύτερη θέση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά βρίσκεται το Λονδίνο αλλά και στην τρίτη θέση για τρίτη συνεχή χρονιά είναι η Σαγκάη. Τις επόμενες θέσεις καταλαμβάνουν το Χονγκ Κονγκ (4η θέση), το Ντουμπάι (5η θέση), το Ρότερνταμ (6η θέση), το Αμβούργο (7η θέση), η Νέα Υόρκη (8η θέση), η Αθήνα - Πειραιάς (9η θέση) και το Ningho-Zhoushan (10η θέση).

Αξιοσημείωτο είναι ότι για τέταρτη συνεχή χρονιά η Ελλάδα βρίσκεται στο top 10 των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου χάνοντας όμως μία θέση σε σύγκριση με το 2021.Υπενθυμίζεται ότι το 2019 ήταν στη 10η θέση, το 2020 στην 8η και το 2021 στην 8η και φέτος βρίσκεται στην 9η.

Τέλος, να σημειωθεί ότι οι ταξινομήσεις βασίζονται σε έναν συνδυασμό μετρήσεων και λιμενικών παραγόντων, όπως η διακίνηση φορτίου, καθώς και το βύθισμα και το μήκος ελλιμενισμού πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επιπλέον, η έκθεση μελετά επιχειρηματικούς παράγοντες, όπως το πλήθος των παρόχων ναυτιλιακών υπηρεσιών (όπως υπηρεσίες δικηγόρων, χρηματοδοτών και ναυλομεσιτών), αλλά μελετά και το γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον σε επίπεδο τελωνειακών δασμών και επιδόσεων στον τομέα της εφοδιαστικής.

maritimes.gr

portnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: