Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022

Άμεση εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών για τα ρυμουλκά!

 ...εκσυγχρονισμός των Ρ/Κ, παλιά ιστορία.  Ποιος αντιδρά??  Πρώτοι οι ίδιοι που δεν θέλουν να πάρουν σύγχρονα, δεύτερον οι πλοιοκτήτες διότι θα ανέβει το τιμολόγιο, και τρίτο η πρώτο το υεν δηλαδή το κράτος που θέλει να προσφέρει φθηνές υπηρεσίες, για να μην γ'ινει το λιμάνι ακριβό, αλλα και προστεύοντας συμφέροντα.

Έτσι, υπάρχουν 3-3 ας πούμε μοντέρνα ρ/κ, και τα υπόλοιπα ούτε για την δυτική Αφρική δεν κάνουν.Δυστυχώς το κύκλωμα παραμένει κλειστό, όπως παραμένει κλειστές και οι υπηρεσίες πλοήγησης.  Το μεγαλείο της θάλασσας, δεν είναι στην Ελλάδα. Δυστυχώς


+++

pilot

Ερώτηση Π.Κουρουμπλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας

«Κινδυνεύουν οι ζωές των Ελλήνων ναυτικών, όσο το υπουργείο δεν εφαρμόζει τις ευρωπαϊκές οδηγίες στα ρυμουλκά πλοία» υποστηρίζει ο ανεξάρτητος βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών Παναγιώτης Κουρουμπλής και ζητά την άμεση εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών στη ρύθμιση θεμάτων των ρυμουλκών πλοίων με στόχο την ασφάλεια των Ελλήνων ναυτικών, με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή.

Ο κ. Κουρουμπλής, στην ερώτησή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επισημαίνει ότι πριν αρκετούς μήνες είχε δοθεί σε διαβούλευση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη ρύθμιση θεμάτων των ρυμουλκών πλοίων, αλλά μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ενημέρωση, αφενός που βρίσκεται η διαδικασία και αφετέρου εάν τελικώς η Ελλάδα υιοθετεί πλήρως τα όσα προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την ασφάλεια των ναυτικών.

Εν συνεχεία υπογραμμίζει ότι «οι φορείς των ναυτικών ζήτησαν να συμπεριληφθούν στο συγκεκριμένο ΠΔ οι κανονισμοί που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση και να συμμορφωθεί πλήρως η χώρα μας με τις πρόσφατες οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙMO) και της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS), ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια των Ελλήνων ναυτικών και να αποφεύγονται ατυχήματα κατά τη διενέργεια εργασιών ρυμούλκησης.

Ο βουλευτής αναφέρει ότι την ανάγκη υιοθέτησης των ευρωπαϊκών οδηγιών προβλέπει και σχετική τεχνική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Ταυτόχρονα τονίζει ότι «η αποφυγή εφαρμογής των ευρωπαϊκών κανόνων είναι αποτέλεσμα εξυπηρέτησης περίεργων οικονομικών συμφερόντων στο λιμάνι του Πειραιά και αλλού», συμπληρώνοντας παράλληλα ότι «η μη εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας από ορισμένους πλοιοκτήτες, αποτελεί ένα θλιβερό γεγονός για τη ναυτική αγορά εργασίας, το οποίο οδηγεί στην υποβάθμιση του ναυτικού επαγγέλματος.

Καταλήγοντας στην ερώτησή του ερωτά τον αρμόδιο υπουργό:

1) Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του υπόψη σχεδίου ΠΔ ή καθυστερεί λόγω πιέσεων; Εάν ναι, το σχέδιο ΠΔ έχει προωθηθεί προς έκδοση στο ΣτΕ;
2) Προβλέπει το σχέδιο ΠΔ όλες τις απαραίτητες εκσυγχρονιστικές ρυθμίσεις που έχουν ζητήσει οι φορείς των ναυτικών αλλά και με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, για τη μέγιστη προστασία της ανθρώπινης ζωής και την αποφυγή ρυπάνσεων των θαλασσών;
3) Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί για την καθολική εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας αλλά και για να είναι ουσιαστικοί και αποτελεσματικοί οι έλεγχοι από τα αρμόδια όργανα, όσον αφορά την πιστή εφαρμογή των συμβάσεων;
4) Περιλαμβάνεται στο σχέδιο ΠΔ όριο ηλικίας για τα ρυμουλκά σκάφη, όπως προέβλεπε σχετική παρέμβαση του υπουργείου το 2017 αλλά και σύμφωνα με τις προτάσεις της τεχνικής μελέτης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου;
5) Το μεταβατικό περιθώριο που περιλαμβάνεται στο σχέδιο ΠΔ, προκειμένου οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στο νέο θεσμικό περιβάλλον, έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα;
6) Αληθεύει το γεγονός ότι επιχειρηματίες, οι οποίοι παρέχουν ρυμουλκικές υπηρεσίες αλλά και επιχειρήσεις που κάνουν χρήση αυτών των υπηρεσιών, ασκούν πιέσεις στο υπουργείο, με σκοπό να ακυρωθεί κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κλάδου;

portnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: