Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

Στην Intrakat τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος



Στην Intrakat τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος 

Στο τέλος της φθάνει η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, σχεδόν τρία χρόνια μετά την έγκριση των τευχών δημοπράτησης του έργου, και μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ενστάσεις και καταγγελίες για στρεβλώσεις.
Την περασμένη Παρασκευή, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, ανατέθηκε στην Intrakat, συμφερόντων της οικογένειας Κόκκαλη και του Δημήτρη Κούτρα, η κατασκευή του δεύτερου τμήματος του αυτοκινητόδρομου.
Το τμήμα αυτό, μήκους 9 χιλιομέτρων, συνδέει την Αμαλιάδα με τα Δουναίικα και είχε προϋπολογισμό δημοπράτησης ύψους 58,4 εκατομμυρίων ευρώ. Η Ιntrakat είχε κηρυχθεί τρίτος προσωρινός ανάδοχος προσφέροντας έκπτωση 45,5%, πίσω από την κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών Α.Ε., συμφερόντων του Χρήστου Καλογρίτσα και την ιταλική GD Infrastrutture, η οποία διατηρεί στενές σχέσεις με την οικογένεια Εμφιετζόγλου.
Ωστόσο, η ιταλική εταιρεία δεν δικαιολόγησε επαρκώς την προσφορά της, καθώς πολλά από τα στοιχεία που υπέβαλε ήταν ανακριβή.
Για παράδειγμα, δύο προσφορές που αφορούν σε παραγωγή σκυροδέματος και χάλυβα έχουν ημερομηνία 14 Μαρτίου και 6 Απριλίου 2016 και απευθύνονται στο υποκατάστημα της ιταλικής εταιρείας στην Ελλάδα. Ωστόσο, η GD Infrastrutture υπέβαλε αίτηση για εγκατάσταση στην Ελλάδα λίγους μήνες αργότερα, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2016.
Δεν αποκλείεται η Intrakat να αναλάβει την κατασκευή και του τρίτου τμήματος, από την Κυλλήνη έως την Αμαλιάδα, με μήκος 11 χιλιόμετρα και αρχικό προϋπολογισμό 53,25 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός πως ήταν πέμπτος μειοδότης. Προσωρινός μειοδότης είχε κηρυχθεί και για το τμήμα αυτό η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, του Χρήστου Καλογρίτσα.
Το σχήμα συμφερόντων Καλογρίτσα ωστόσο, δεν κατάφερε να δικαιολογήσει την προσφορά του, ενώ το ίδιο συνέβη και με τους δύο επόμενους μειοδότες, την κυπριακή Cyfield Development και την κοινοπραξία Θεμέλη – Ελληνική Υδροκατασκευαστική, με αποτέλεσμα να κληθεί να αιτιολογήσει την προσφορά του ο τέταρτος μειοδότης, η ιταλική GD Infrastrutture.
Εάν τελικά και το τρίτο τμήμα καταλήξει στην Intrakat, τότε η εταιρεία του ομίλου Intracom Holdings αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Και αυτό, διότι το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με το σχήμα του Χρήστου Καλογρίτσα, το οποίο έχει αναλάβει το πρώτο και το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι πολύ πιθανό.
Άλλωστε, ο Δημήτρης Κούτρας, που απέκτησε το 20% της Intrakat, έχει στο πρόσφατο παρελθόν παίξει σημαντικό ρόλο στην υποκατάσταση έργων της Τοξότης από την Άκτωρ, της οποίας υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος.
Σύμφωνα με πηγές του κατασκευαστικού κλάδου, το όφελος για την Intrakat θα προκύψει από τις οικονομίες κλίμακος που θα δημιουργηθούν για τα πρώτα τέσσερα τμήματα.
Το μεγάλο ερώτημα είναι πλέον από ποιον φορέα θα εξασφαλίσει εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης η κοινοπραξία Καλογρίτσα. Για το πρώτο τμήμα έλαβε εγγυητική επιστολή συμμετοχής, η οποία αντιστοιχεί σε ποσοστό 5% του έργου δίχως ΦΠΑ, από την Τράπεζα Αττικής και για το τέταρτο τμήμα από το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ).
Σύμφωνα με πληροφορίες, για να εξασφαλίσει από το ΤΜΕΔΕ εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης, οι εταιρείες της οικογένειας Καλογρίτσα θα πρέπει να προσφέρουν πλήρη κάλυψη του ποσού που θα χρειαστούν, σε μετρητά, ακίνητα ή ομόλογα.
Το ενδεχόμενο αυτό συγκεντρώνει λίγες πιθανότητες, δεδομένου πως ο όμιλος Καλογρίτσα έχει οφειλές στην Τράπεζα Αττικής οι οποίες αγγίζουν τα 110 εκατ. ευρώ.
Η Τράπεζα μάλιστα είχε προειδοποιήσει στις αρχές του 2017 τον Χρήστο Καλογρίτσα και τον γιο του, Ιωάννη Βλαδίμηρο, να σταματήσουν να ζητούν τη χορήγηση νέων εγγυητικών επιστολών για έργα για τα οποία η οικογένεια δεν διαθέτει τους αναγκαίους πόρους.
Η εταιρεία Τοξότης έχει κηρυχθεί έκπτωτη από τον περασμένο Αύγουστο από 11 εργολαβίες του ΔΕΔΔΗΕ, αξίας άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία έχει καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων έως ότου κριθεί οριστικά από τα αρμόδια δικαστήρια η υπόθεση έκπτωσής της.
Για να ξεκινήσουν τα έργα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η έγκριση των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Με εντολή του υπουργού Υποδομών εγκρίθηκε η ανακατανομή των πιστώσεων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Η ποσό που εγκρίθηκε ανέρχεται σε 193,5 εκατομμύρια ευρώ, από 273,5 εκατ. που ήταν η αρχική έγκριση.
Έως τώρα έχουν ανατεθεί 7 από τις συνολικά 8 εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: