Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 2 Μαρτίου 2019

Το πρώτο πλωτό τούνελ 30 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας

......είναι αλήθεια ότι σκέπτονται και μελετούν πολλά, τα περισσότερα όμως μένουν στα χαρτια.
Αρκεί η προσπάθεια βέβαια, αλλά και αυτά που γίνονται, δεν είναι λίγα ούτε και μικρά.
Να θυμίσω ότι ο Σημίτης είχε κάνει εγκαίνια για την έναρξη εργασιών πλωτών τούνελ, από Καμμένα Βούρλα στο Αχλάδι, γλιτώνοντας αρκετά χιλιόμετρα, το οποίο έργο ούτε καν ξεκίνησε, και συνεχίσθηκε η κλασσική διαδρομή, που νομίζεις ότι ταξιδεύεις στον Ατλαντικό... Όλα καλά
ploto tunnel
Πρώτη στον αγώνα για την κατασκευή πλωτής σήραγγας η Νορβηγία
Ένα πολύ φιλόδοξο πρότζεκτ φαίνεται να ετοιμάζει η νορβηγική κυβέρνηση προκειμένου να διευκολύνει το ταξίδι κατά μήκος της χώρας. Η κατασκεύη ενός πλωτού τούνελ μοιάζει να είναι πιο κοντά από ποτε σύμφωνα με το CNN International. Μπορεί το τοπίο της Νορβηγίας να χαρακτηρίζεται εντυπωσιακό, με τους παγετώνες και τα φιόρδ να κυριαρχούν, τα ταξίδια όμως στη χώρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Χαρακτηριστικό είναι πως η διαδρομή από τις πόλεις του νότου Kristiansand και Trondheim , μέχρι το βόρειο τμήμα της χώρας, κατά μήκος της δυτικής όχθης απαιτεί σήμερα 21 ώρες και 7 χρήσεις ferry boat.
Με ένα πρωτοποριακό έργο που αναμένεται να κοστίσει περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια, η κυβέρνηση οραματίζεται να μειώσει τον χρόνο αυτό κατά το ήμισυ αλλά και να καταργήσει την χρήση των ferries. Το πλάνο περιλαμβάνει το βαθύτερο και μακρύτερο υποβρύχιο τούνελ κατασκευασμένο κάτω απ’ τον βυθό της θάλασσας, με βάθος σχεδόν 400 μέτρα και μήκος 27 χιλιόμετρα.
Το εντυπωσιακότερο σημείο του σχεδίου όμως είναι η δημιουργία μιας σειράς σηράγγων που θα επιπλέουν μόλις 30 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του νερού. Εάν αυτό καταστεί δυνατό η Νορβηγία θα είναι πρώτη που θα κατασκευάσει πλωτό τούνελ, προλαβαίνοντας χώρες όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιταλία που θέλουν να τρέξουν αντίστοιχα πρότζεκτ. Στόχος της κυβέρνησης είναι να παραδώσει το έργο πριν το 2050.
Ταυτόχρονα θα κατασκευαστούν 3 κρεμαστές και 5 πλωτές γέφυρες που θα ενώνουν τις ακτές των φιόρδ μεταξύ τους. Όταν όμως κάποιο απ' αυτά είναι ιδιαίτερα μεγάλο τότε μια γέφυρα ή ένα υπόγειο τούνελ δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω των συνθηκών της περιοχής. Εδώ έρχονται να χρησιμοποιηθούν τα πλωτά τούνελ.
Ο όρος «πλωτά» βέβαια, είναι λίγο παραπλανητικός. Στην πραγματικότητα μεγάλα συρμάτινα καλώδια, είτε δεμένα στον πυθμένα της θάλασσας είτε σε πλωτήρες που θα βρίσκονται αρκετά μακριά, προκειμένου να επιτρέπουν την διέλευση των πλοίων, θα κρατούν στην θέση τις κατασκευασμένες από σκυρόδεμα σήραγγες. Εξάλλου τα κύματα σε βάθος 30 μέτρων δεν είναι τόσο ισχυρά ώστε να παρασύρουν την κατασκευή.
Έτσι τα αυτοκίνητα θα περνούν γρήγορα από την μια άκρη του φιόρδ στην άλλη χωρίς να αλλοιωθεί το μνημειώδες φυσικό τοπίο. Οι κίνδυνοι για το πρότζεκτ μοιάζουν αυτοί την στιγμή πολλοί, όμως η κατασκευαστική ομάδα θέλει να εξετάσει το πώς θα συμπεριφερθεί το τούνελ ακόμα και στις πιο ακραίες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα μια έκρηξη στο εσωτερικό ή μια σύγκρουση ενός υποβρυχίου!!
ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: