Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Η μεγάλη Ελληνική Ναυτιλία και η Ευρωπαϊκή υποκρισία


13:56 | 16 Φεβ 2016
Δεν αποτελεί κάτι καινούργιο η διαπίστωση για το μέγεθος και το βάθος της Ευρωπαϊκής υποκρισίας αλλά η Κομισιόν ξεπέρασε τον εαυτό της στην προσπάθεια της να πλήξει ή έστω να τραυματίσει την μεγάλη Ελληνική Ναυτιλία. Μιλάμε για την κυρίαρχη παγκοσμίως Ελληνική Ναυτιλία που επί χρόνια διατηρεί αταλάντευτα την πρώτη θέση.
 Και αυτό είναι που τους ενοχλεί. Και κυρίως ενοχλεί κάποια βορειοευρωπαϊκά λόμπυ που πιέζουν επίμονα για την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για την ελληνόκτητη ναυτιλία. Και είναι απολύτως δικαιολογημένη η έντονη αντίδραση της Ένωσης των Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και της Κυβέρνησης στην εξοργιστική αυτή προσπάθεια. Μάλιστα ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Εφοπλιστών ο Θ. Βενιάμης δεν μάσησε τα λόγια του και μίλησε για ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών νομοθετικών και ελεγκτικών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο και μάλιστα το προχώρησαν για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία, ώστε να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Και ορθά ο υφυπουργός οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης επισήμανε ότι η προσπάθεια κάποιων ευρωπαϊκών χωρών σχετικά με την φορολογία της ελληνόκτητης ναυτιλίας έχει άλλα κίνητρα και αποβλέπει στο να ωφεληθούν άλλες χώρες και άλλες ναυτιλίες και όχι στην αύξηση των ελληνικών δημόσιων εσόδων, όπως ισχυρίζονται. Δεν καταλαβαίνουν κάποιοι εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι δεν πρόκειται να ωφεληθούν από την εμμέσως επιδιωκόμενη μετεγκατάσταση των εδρών των ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών σε χώρες της ευρωζώνης γιατί αυτό θα πλήξει και θα υπονομεύσει την ανταγωνιστικότητα συνολικά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας αλλά και το επενδυτικό κλίμα εντός της Ε.Ε.. Για τη λάθος αυτή κατεύθυνση έκανε σαφή επισήμανση του κινδύνου ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Εφοπλιστών υπενθυμίζοντας ότι η ναυπηγική βιομηχανία της Ευρώπης εξαιτίας ακριβώς των λανθασμένων και μη συντονισμένων πολιτικών κινήσεων εκχωρήθηκε ουσιαστικά ως «δώρο» στις ναυπηγικές βιομηχανίες χωρών της Άπω Ανατολής.
Ξεχνούν τα βορειοευρωπαϊκά ύποπτα κέντρα που ασκούν αυτές τις πιέσεις ότι το ελληνικό ναυτιλιακό θεσμικό φορολογικό πλαίσιο αποτελεί προενταξιακό δίκαιο και φυσικά προϋπήρξε των κατευθυντήριων γραμμών για κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές. Το ελληνικό μοντέλο του φόρου χωρητικότητας για τα πλοία υιοθετήθηκε το 1953 και θεσμοθετήθηκε εκ νέου το 1975, αποτελώντας προηγούμενο για την ανάπτυξη των Κατευθυντήριων Γραμμών και των σχετικών συστημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και διεθνώς. Όπως προανέφερα αυτό το ελληνικό ναυτιλιακό πλαίσιο αποτελεί προενταξιακό δίκαιο, το οποίο αναγνωρίσθηκε πλήρως το 1981 κατά την είσοδο της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα και δεν έχει αμφισβητηθεί έως σήμερα. Και όχι μόνο αλλά έχει κατοχυρωθεί με συνταγματικές εγγυήσεις οι οποίες έχουν συμπεριληφθεί στο Σύνταγμα του 1975.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών άλλωστε έχει επισημάνει την επιχειρούμενη λαθροχειρία και υπογράμμισε έγκαιρα ότι οι Κατευθυντήριες Γραμμές του 1997 (της Ε.Ε.) δεν υιοθετήθηκαν με τη μορφή κοινοτικής Οδηγίας ή κανονισμού, ώστε να αποσκοπούν στην επιβολή ομοιόμορφης εφαρμογής τους στα κράτη μέλη της Ε.Ε. αλλά ηθελημένα έχουν τη μορφή ενός «ευέλικτου ήπιου νομικού πλαισίου» ώστε να λαμβάνονται πλήρως υπόψη τα διαφορετικά χαρακτηριστικά, το μέγεθος και η σημαία της ναυτιλίας στα κράτη μέλη καθώς και η ικανότητα και η βούληση των κυβερνήσεων των κρατών μελών να υιοθετήσουν τις διατάξεις του.
Αλλά επειδή και κάποιοι στο εσωτερικό της χώρας μας από άγνοια ή υπό το κράτος περίεργων ιδεοληψιών υιοθετούν τις «εισαγόμενες» επιθέσεις κατά της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας καλό είναι να υπενθυμίσουμε ότι εκτός των δισεκατομμυρίων του ναυτιλιακού συναλλάγματος που εισρέει στην χώρα μας και δίνει ανάσα στην ξέπνοη ελληνική οικονομία η ελληνική πλοιοκτησία μέσω του συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς που συνυπογράφει με το ελληνικό Δημόσιο έχει αρχίσει από το 2014 να εισφέρει ετησίως πόσο ύψους 420 εκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που τοποθετεί την ελληνική ναυτιλία στην υψηλότερη φορολογική κλίμακα στην Ευρώπη.
Κλείνοντας θέλω να επανέλθω στην εσφαλμένη τακτική των φίλων και συμμάχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την εντελώς υποκριτική στάση τους έναντι της χώρας μας και σε θέματα επενδύσεων και σε θέματα ανάπτυξης ακόμη και αποκρατικοποιήσεων γιατί πολλές ελληνικές πρωτοβουλίες τις έχουν τορπιλίσει επειδή θεώρησαν ότι θίγουν τα συμφέροντα των χωρών τους.
Είναι ώρα επιτέλους να ανακρούσουν πρύμνα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: