Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

To Bareboat ξανά στο τραπέζι του Υπουργείου





Του
Άλκη Κορρέ
ΥΣ: Ο μη τονισμός των λέξεων είναι επιλογή του αρθρογράφου


Οπως ολοι ξερουμε η Ελληνικη σημαια δεν τα παει και τοσο καλα τελευταια και αυτο δεν ειναι πουθενα πιο εμφανες απο τα πλοια που λειτουργουν εντος και περιξ της Ελλαδας. Η Ελληνικη κρουαζιερα εχει εξαφανιστει, η Ακτοπλοια παραπαιει ενω στη Ναυτιλια Μικρων Αποστασεων αποτελει αγνωστη λεξη εδω και πολυ καιρο με εξαιρεση εκεινους που ειναι καταδικασμενοι να την χρησιμοποιουν σε εντος της χωρας πλοες.

Ενας απο τους λογους που φθασαμε εδω ειναι η πεισματικη αρνηση να εκσυγχρονιστει ωστε να προσφερει στους χρηστες την ευκαιρια να χρησιμοποιουν ολη τη γκαμμα των συγχρονων εργαλειων στην ασκηση του επαγγελματος τους. Αυτο δεν ειναι παραξενο οταν διατηρειται επι πολλες δεκαετιες η διακριτικη φορολογικη συμπεριφορα μεταξυ εφοπλιστη και πλοιοκτητη. Μπορει βεβαια να φαινεται παραδοξο, αλλα η πρωτη στη ναυτιλια χωρα επιβραβευει - σωστα - την πλοιοκτησια, αλλα δεν κανει το ιδιο με την ασκηση εφοπλισμου, δηλαδη την ασκηση ναυτιλιακης δραστηριοτητας με πλοιο που δεν ανηκει σ' αυτον που την ασκει.Οτι χειροτερο δηλαδη για την δημιουργια νεων επιχειρηματιων της θαλασσας.

Αυτη η διακριτικη συμπεριφορα φαινεται να ειναι στο κεντρο της απροθυμιας να συμπεριληφθουν στο Ελληνικο νηολογιο διαταξεις περι Παραλληλης Νηολογησης οπως αυτες ισχυουν εδω και χρονια στο Κυπριακο, στο Μαλτεζικο, στο Γερμανικο, στο Εγγλεζικο κοκ σε καμμια εικοσιπενταρια σημαιες. Αν ειχε συμβει αυτο θα μπορουσε να αποκταται η χρηση πλοιων για οσο διαστημα διαρκει η ναυλωση τους με ενταξη στην Ελληνικη σημαια, πραγμα που σημαινει - προσοχη εδω ΠΝΟ - περισσοτερες θεσεις εργασιας για Ελληνες αξιωματικους και ναυτες.

Αυτη η ρυθμιση επιτρεπει σε ακτοπλοικες και εταιρειες κρουαζιερων να ενοικιαζουν πλοια αντι να τα αγοραζουν, αποφευγοντας με αυτο τον τροπο να εμφανιζουν το τεραστιο χρεος αγορας πλοιου στον ισολογισμο τους. Επιτρεπει επισης την επιστροφη του πλοιου αν στο τελος της περιοδου ναυλωσης δεν υπαρχει εργασια για αυτο, αντι να σερνεται υποαπασχολουμενο δημιουργωντας ζημιες και προβληματα. Τα ιδια ισχυουν και για αλλες κατηγοριες πλοιων οπως πχ τα μεσογειακα, τα ρυμουλκα, τα πλοια εσωτερικου κτλ. Σημειωτεον οτι τα ποντοπορα ηδη απολαμβανουν αυτης της ευελιξιας κατω απο ξενες σημαιες οποτε δεν αναμενεται να συμπεριλαμβανονται στους επισπευδοντες για την υιοθετηση του μετρου,

Αν προχωρησει η εισαγωγη αυτων των διαταξεων στο Ελληνικο νηολογιο θα μπορεσει να προχωρησει και ο θεσμος του leasing οπως ισχυει ηδη στα αεροπλανα, στα αυτοκινητα και στα κοττερα δημιουργωντας μια νεα αγορα τραπεζικων προιοντων.

Για ολους τους παραπανω λογους περιμενω με ενδιαφερον τις εξελιξεις. Αν για δευτερη φορα το ζητημα τορπιλιστει, οπως εγινε το 2003, η σημαια μας θα χασει. Ας ελπισουμε πως αυτο δεν θα συμβει

Δεν υπάρχουν σχόλια: