Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Κινδυνεύει η ελληνική ναυτιλία να μείνει χωρίς πληρώματα

... αφού τους απαξίωσαν τώρα σπείρουν και τον κίνδυνο.. γνωστή συνταγή για τους ελαφρόμυαλους.
Έχουμε ξαναγράψει έχουμε σχολιάσει, κάποιοι ως είθισται σε αυτή την χώρα περιμένουν να γίνουν μπάχαλο τα πάντα, ώστε κινδυνολογώντας να επιφέρουν αλλαγή στις δομές. Μα είναι τακτική αυτή? Είναι αυτή πολιτική ναυτικού και ναυτιλιακού κράτους? Φωνάζουν οι μέν, κωφεύουν οι άλλοι..
Όλοι επισημαίνουν το πρόβλημα, κανείς δεν κουνιέται. Τι βούδια ρε πους τις??






undefined- Οι προτάσεις της ναυτιλιακής κοινότητας

- Αυξάνεται η έλλειψη αξιωματικών

- Άμεση αναστροφή της ρότας χρειάζεται η ελληνική ναυτιλία

Τον «κώδωνα του κινδύνου» για την ελληνική ναυτική παράδοση κρούουν δύο έρευνες που είδαν το ως της δημοσιότητας. Η πρώτη που έγινε από το τμήμα στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μετά από πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ευγενίδου, η οποία δείχνει ότι οι νέοι στην Ελλάδα έχουν φτωχή εικόνα για το επάγγελμα του ναυτικού και τις ευκαιρίες καταξίωσης που προσφέρει, και η δεύτερη της PricewaterhouseCoopers (PwC), η οποία δείχνει ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες εμπιστεύονται περισσότερο τους Ελληνες αξιωματικούς, αλλά ο αριθμός των διαθέσιμων αξιωματικών στη χώρα μας περιορίζεται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης στην παρουσίαση της μελέτης έδωσε το στίγμα: «δεν μπορεί να υπάρξει ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία χωρίς έλληνες αξιωματικούς, και ακτοπλοία χωρίς ελληνικά πληρώματα».
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, βρίσκεται σε συνεχή διαβούλευση με τα συναρμόδιους υπουργούς ΥΘΥΝΑΛ Γιάννη Διαμαντίδη και Παιδεία Άννα Διαμαντοπούλου, αλλά και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, προκειμένου να δοθούν λύσεις, στα αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί. Να σχεδιασθεί δηλαδή και να εφαρμοσθεί ένα «όχημα» ενημέρωσης των νέων της χώρας μας για τις δυνατότητες που προσφέρει το ναυτικό επάγγελμα τόσο σε επίπεδο αποδοχών , όσο και εξέλιξης.
Να αναγνωριστούν, επίσης, τα πτυχία των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ως ισάξια των ΑΕΙ, να αναβαθμιστούν οι Ακαδημίες αλλά και τα ΚΕΣΕΝ, τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε διδακτικό προσωπικό.
Ακόμα ένα θέμα που βρίσκεται υπό συζήτηση είναι η είσοδος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και στη ναυτική εκπαίδευση μέσω των τεχνικών λυκείων. Να υπάρχει η δυνατότητα δηλαδή οι απόφοιτοι των ναυτικών λυκείων να γίνουν πλοίαρχοι και πρώτοι μηχανικοί, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της μεγάλης έλλειψης αξιωματικών, χωρίς να έχουν την δυνατότητα όμως για περαιτέρω ακαδημαϊκή εξέλιξη.
Ανάλογες σχολές προτείνεται να δημιουργηθούν και για τα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοίας και της κρουαζιέρας, ειδικά για το ξενοδοχειακό προσωπικό και τους μάγειρες.

Η έρευνα του Πανεπιστημίου


Οι μαθητές έχουν φτωχή εικόνα για τη Ναυτιλία σύμφωνα με την έρευνα. Τα κυριότερα συμπεράσματα είναι:
-Οι μαθητές δεν έχουν την εικόνα που θα έπρεπε να έχουν για την Ελληνική ναυτιλία. Η εικόνα που έχουν εμφανίζεται ως πολύ φτωχή.
Συγκεκριμένα, το 53,7% των μαθητών δε γνωρίζει ότι η Ελληνóκτητος ναυτιλία είναι από τις μεγαλύτερες στο κόσμο. Περίπου ο ένας στους δύο δε γνωρίζει ότι το έργο της ναυτιλίας είναι σημαντικό και επίσης πάλι ο ένας στους δύο μαθητές εμφανίζεται να έχει θετική άποψη για τη ναυτιλία.
-Σημαντικό ποσοστό μαθητών δηλώνει ότι θα ακολουθούσε ως δεύτερη επιλογή το ναυτικό επάγγελμα. Το 31,1% των μαθητών θα σκέφτονταν ως μια δεύτερη επιλογή τη ναυτική εκπαίδευση.
-Η φτωχή εικόνα που έχουν διαμορφώσει οι μαθητές για τη ναυτιλία και τη ναυτική εκπαίδευση διογκώνει το πρόβλημα της προσέλκυσης νέων στην Εμπορική ναυτιλία. Μόνο το 44,5% γνωρίζει ότι η ναυτική εκπαίδευση οδηγεί μαζί με το πτυχίο Α΄Τάξης Πλοιάρχου και Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού, στην Ανώτερη Εκπαίδευση.
Μόνο το 27% γνωρίζει ότι ακόμη και αν αποτύχει κάποιος στις εισαγωγικές εξετάσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μπορεί να εισαχθεί στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης εκ των υστέρων. Μόνο το 22,6% των μαθητών γνωρίζει ότι το Δίπλωμα του Εμπορικού Ναυτικού Πρώτης Τάξης, καθίσταται ισότιμο με το πτυχίο των ΑΤΕΙ και παράλληλα παρέχει τη δυνατότητα μεταπτυχιακών σπουδών.



Η PwC


Στην έρευνα της PricewaterhouseCoopers (PwC) το δείγμα τηςοποίας καλύπτει 39.500 ναυτικούς και 1.320 πλοία, αποκαλύπτεται ότι σχεδόν όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα (δέκα στις δώδεκα) χρησιμοποιούν τα συστήματα αξιολόγησης για να σχεδιάσουν την επάνδρωση των πληρωμάτων τους, με στόχο να επιτύχουν την καλύτερη σύνθεση του πληρώματος έτσι ώστε να υπάρχει ένα καλό κλίμα συνεργασίας, χωρίς προστριβές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Επίσης, βάσει των συστημάτων αξιολόγησης, εξετάζουν αν θα επαναπροσλάβουν ή όχι ένα ναυτικό.
Σύμφωνα με αρκετούς συμμετέχοντες στην έρευνα, ο αριθμός των διαθέσιμων αξιωματικών και ναυτικών στην ελληνική αγορά εργασίας έχει περιοριστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Αυτό αποδίδεται στο ότι το επάγγελμα δεν φαίνεται ελκυστικό στις νεώτερες γενιές.
Μακροπρόθεσμα, αυτή η κατάσταση αποτελεί ένα σημαντικό κίνδυνο για τις ελληνικές εταιρείες, με δεδομένο ότι τείνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τους Ελληνες αξιωματικούς. Αντίθετα, η έλλειψη ναυτικών δεν φαίνεται να αποτελεί πρόβλημα για τις υπόλοιπες θέσεις στα πλοία. Οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες διαθέτουν γραφεία προσωπικού σε χώρες της Ανατολικής Ασίας και της Ανατολικής Ευρώπης, με στόχο να προσλαμβάνουν φθηνότερο εργατικό δυναμικό.
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι δίνονται πολλές παροχές στους αξιωματικούς για να παραμείνουν στην εταιρεία. Η διάθεση σημαντικών παροχών συνδέεται άμεσα με την έλλειψη αξιωματικών στον κλάδο της ναυτιλίας.

ΠΗΓΗ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ + 13
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: