Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

Χρυσή Κολοκούτσα: H πρώτη γυναίκα πλοίαρχος σε δεξαμενόπλοιο της Andriaki Shipping

 MΠΡΑΒΟ στην κοπελιά, καλιτάξειδη να είναι..

Το 2011 λοιπόν, μπαρκάρησε σαν δόκιμος, το 2012 προήχθη σε ανθυποπλοίαρχο. Όμως το 2004 μπήκε στην ΑΕΝ Ασπροπύργου. Εάν όντως ήθελε να ταξιδέψει υπάρχει μία περίοδος περίπου 5 ετών που δεν φαίνεται τι έκανε, διότι να πρωτομπαρκάρησε το 11 και να έγινε Πλοίαρχος το 22, μου φαίνεται κομματάκι χλωμό. Επομένως θα ζητούσα από τον δημοσιογράφο που είναι και γιος Πλοιάρχου, να προσέχει περισσότερο  αυτές τις περιπτώσεις , όπου θα χρησιμοποιηθούν σαν πρότυπο για τις επόμενες και τους επόμενους. Καλά ταξείδια σε μέρη μακρυνά κι ονειρεμένα.

+++

 



Όπως δήλωσε η ίδια, «από την ηλικία των 15 ετών το μόνο επάγγελμα που μπορούσα να φανταστώ να κάνω ήταν είτε αυτό του ναυτικού είτε αυτό του φαροφύλακα.  Φανταζόμουν τον εαυτό μου μακριά από την πόλη, με τα βιβλία & τη μουσική μου και περιτριγυρισμένη από τη θάλασσα και τη γαλήνη»

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022 - 13:16

Την πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει την πλοιαρχία δεξαμενόπλοιου της ανακοίνωσε η Andriaki Shipping στηρίζοντας εμπράκτως την ισότητα των φύλων. Η εταιρεία είναι συμφερόντων οικογένειας Γουλανδρή και  σήμερα είναι επικεφαλής της ο Πωλ Γρυπάρης, τέταρτη γενιά.

Πρόκειται για την πλοίαρχο Χρυσή Κολοκούτσα η οποία άρχισε  την καριέρα της στη θάλασσα το 2011 ως δόκιμος αξιωματικός στο πλοίο M/V Violando. Το 2012 προήχθη σε υποπλοίαρχο για να φτάσει να γίνει η πρώτη γυναίκα πλοίαρχος στον στόλο δεξαμενόπλοιων της Andriaki.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, «έμπνευσή της για να γίνει καπετάνισσα ήταν ο Έλληνας ποιητής, συγγραφέας και ναυτικός – Νίκος Καββαδίας, ο οποίος χρησιμοποιούσε τα ταξίδια του σε όλο τον κόσμο ως ισχυρές μεταφορές. Ήθελε να γίνει ναυτικός από τότε που διάβασε για πρώτη φορά τα ποιήματά του στις αρχές της εφηβείας της. Το όνειρό της ήταν να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και να γνωρίσει ανθρώπους διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμών.

Όπως δήλωσε η ίδια, «από την ηλικία των 15 ετών το μόνο επάγγελμα που μπορούσα να φανταστώ να κάνω ήταν είτε αυτό του ναυτικού είτε αυτό του φαροφύλακα.  Φανταζόμουν τον εαυτό μου μακριά από την πόλη, με τα βιβλία & τη μουσική μου και περιτριγυρισμένη από τη θάλασσα και τη γαλήνη».

Παρά τις προσπάθειες των καθηγητών της στο γυμνάσιο να την μεταπείσουν, δήλωσε στο μηχανογραφικό της  την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού ως την πρώτη και μοναδική της επιλογή. Από τότε ήξερε ότι το να γίνει ναυτικός ήταν το μόνο πράγμα που ήθελε να κάνει. Έγινε δεκτή από την Εμπορική Σχολή Ασπροπύργου το 2004.

Με δεδομένο ότι το 2004 το να πηγαίνεις στη θάλασσα δεν ήταν μια πολύ συνηθισμένη επαγγελματική πορεία για τις γυναίκες, η πλοίαρχος Χρυσή Κολοκούτσα κατέληξε να είναι μία από τις μόλις 12  γυναίκες σε σύνολο 2.000 σπουδαστών!

Καθώς περνούσαν τα χρόνια, έγινε σαφές ότι η πραγματικότητα της ζωής στη θάλασσα δεν ήταν τόσο ρομαντική όσο τα ποιήματα του Καββαδία, αλλά και πάλι δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί άλλο επαγγελματικό μονοπάτι.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των ετών και καθώς η καριέρα της εξελισσόταν, το κίνητρό της παρέμενε το ίδιο: «Να κάνει αυτό που έπρεπε να κάνει για να κυνηγήσει το όνειρό της».

Το 2022 προήχθη σε πλοίαρχο και ταξίδεψε στο M/V Nicolaos. Το πρώτο της ταξίδι ως καπετάνισσα ήταν μια στιγμή ορόσημο για εκείνη- ήταν μια σπουδαία εμπειρία που την έκανε να κατανοήσει την ευθύνη που φέρει ένας καπετάνιος, ειδικά όταν περνούσε από το πολυσύχναστο λιμάνι της Σιγκαπούρης.

Αυτό που θεωρεί πολύ σημαντικό για έναν καπετάνιο είναι να μπορεί να βασίζεται στην ομάδα του, γι’ αυτό και προσπάθησε να είναι προνοητική και δεν άφηνε ποτέ τα αιτήματα των μελών του πληρώματος ασχολίαστα.

Πιστεύει ακράδαντα ότι οι άνθρωποι πρέπει να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν για να αποδίδουν τα μέγιστα.
Η καπετάνισσα αισθάνεται απέραντη υπερηφάνεια  που έκανε το όνειρό της πραγματικότητα.

Η Andriaki Shipping Co. Ltd  ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1953. Από τότε έχει διαχειριστεί στόλο με περισσότερα από 100 πλοία όλων των τύπων και μεγεθών.  Σήμερα έχει οκτώ δεξαμενόπλοια όλα εγγεγραμμένα στο Ελληνικό Νηολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: