Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

Η Ένωση Ελλήνων Πλοιοκτητών για τη φορολογία των πλοίων

02 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Διαμαρτυρία από τους πλοιοκτήτες Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών πλοίων

«Στο στόχαστρο της κυβέρνησης μπαίνουν για ακόμη μία φορά οι πλοιοκτήτες Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων», υποστηρίζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Πλοιοκτητών των ανωτέρω πλοίων.

Και επισημαίνει ότι «η κυβέρνηση κατέστησε σαφή, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής την πρόθεσή της να δημιουργήσει δύο κατηγορίες πλοικτητών: Τους ευνοούμενους και εκείνους της β΄κατηγορίας.
Συγκεκριμένα, απαιτεί από τους δεύτερους να πληρώσουν και τέλος, ανάλογο με την ιπποδύναμη και φόρο επί των μερισμάτων με ποσοστό που μάλιστα δεν προσδιορίζει σαφώς, ενώ για τους πλοιοκτήτες της ποντοπόρου ναυτιλίας η φορολογία είναι σαφώς προσδιορισμένη στο 5% του όποιου ποσού αποφασίσουν να εισαγάγουν στην Ελλάδα οι πλοιοκτήτες. Αντίθετα στους μικρούς πλοιοκτήτες το αφήνει ανοιχτό να πάει κατά τις γενικές διατάξεις όπως αυτές θα ισχύουν στο μέλλον (σημείο 12β στη σελίδα 28 του σχεδίου νόμου)..
Η κυβέρνηση καταργεί την ισχύουσα νομοθεσία η οποία, ορθώς και δικαίως, έκρινε ότι οι διάφορες κατηγορίες πλοίων και οι ιδιοκτήτες των πλοίων έπρεπε να τυγχάνουν της ίδιας φορολογικής αντιμετώπισης και της ίδιας μεταχείρισης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η συμβολή όλων των κατηγοριών πλοίων στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και στη διατήρηση της δυναμικής της ελληνικής ναυτοσύνης είναι ίδια, η δε διαφοροποίηση του φόρου να προέρχεται από το μέγεθος των πλοίων που κάθε ιδιοκτήτης διαθέτει και αξιοποιεί.
H κυβέρνηση αγνοεί τη συνεισφορά των ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών πλοίων στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμένων και δεν αντιλαμβάνεται ότι τα ελληνικά λιμάνια θα γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικά σε σχέση με άλλα γειτονικών χωρών και ειδικότερα της Τουρκίας, διακυβεύοντας ταυτόχρονα την ασφαλή ναυσιπλοΐα στις θάλασσες και τα λιμάνια μας. Παράλληλα, η κυβέρνηση δεν κατανοεί πως η συγκεκριμένη άδικη φορολογική μεταχείρηση θα οδηγήσει στη μετακύλιση του κόστους στα εξυπηρετούμενα πλοία και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα που σχτίζεται με τις θαλάσσιες μεταφορές, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τον ‘Έλληνα πολίτη αλλά και την εθνική οικονομία, μεσούσης μίας πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης.
Η ‘Ενωσή μας έχει επανειλημμένα στείλει επιστολές εφιστώντας την προσοχή στον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών και στον Υπουργό Ναυτιλίας πως δεν θα είναι αποδεκτό από τις εταιρείες του κλάδου να αντιμετωπιστούν από το ελληνικό κράτος με ένα καταφανώς άδικο τρόπο υπαγόμενοι στις γενικές φορολογικές διατάξεις, δηλαδή κατ’ ουσία εκτός του ν. 27/1975. Στο πλευρό του κλάδου, σε αυτήν τη μάχη, στάθηκαν οι Οργανισμοί Λιμένων, ο ΟΛΠ, το Ναυτικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά και δεκάδες άλλοι φορείς. Δυστυχώς όμως, πρόκειται για τον ορισμό της άδικης φορολόγησης!
Επαναλαμβάνουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει φορολογική δικαιοσύνη και η φορολογία να "κλειδώσει" στο ποσοστό του 5% με αναφορά στις γενικές διατάξεις που ισχύουν σήμερα και για το λόγο αυτό καταθέσαμε τις εμπεριστατωμένες προτάσεις μας, μέσω τροπολογιών στο Νομοσχέδιο. Προτάσεις οι οποίες δεν συνάντησαν ουδέποτε εισακούστηκαν, και μάλιστα χωρίς επιχειρηματολογία.
Η Ένωση, τα μέλη της, ο κλάδος σύσσωμος με αίσθημα πατριωτικής ευθύνης και κάτω από αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια έχουν ανταποκριθεί στο μέγιστο βαθμό για την ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα, στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στις ασφαλείς μεταφορές επισκεπτών και προϊόντων, παράμετροι που συμβάλλουν στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας, σε ένα προνομιακό για την ίδια, πεδίο. Αυτό της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και το οποίο αξίζει η παγκοσμίως κορυφαία ναυτιλία που διαθέτει η χώρα.
‘Ηρθε η ώρα ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Εμείς τις έχουμε αναλάβει εδώ και χρόνια. Το ίδιο αναμένουμε και από την Πολιτεία».


portnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: