17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022
Ολοκληρώνεται το μεγάλο έργο του Μετρό
Μέσα στο προσεχές καλοκαίρι αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το σύνολο της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό, οδηγώντας στην αύξηση της ημερήσιας επιβατικής κίνησης και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους.
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα - Πειραιάς», η οποία θα επιτρέπει στους επιβάτες να μεταβούν από το Μεγάλο Λιμάνι στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (και αντίστροφα) σε μόλις 55 λεπτά.
Η συνολική επένδυση ανέρχεται στα 730.000.000 ευρώ, και υλοποιείται σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα) που αντιμετωπίζουν μακροχρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα, αλλά και μη επαρκές συγκοινωνιακό δίκτυο.
Η Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χιλιομέτρων και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς, στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικο, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.
Ήδη το καλοκαίρι του 2020 παραδόθηκαν στους πολίτες του Λεκανοπεδίου οι 3 πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), οι οποίοι υπολογίζεται ότι έχουν αυξήσει τις ημερήσιες επιβιβάσεις στο δίκτυο κατά 63.000, την ίδια ώρα που διευκολύνουν σημαντικά τις μετακινήσεις των κατοίκων των εν λόγω Δήμων, που έχουν στη διάθεσή τους μια σύγχρονων προδιαγραφών γραμμή Μετρό.
Παράλληλα, έχουν μειώσει την κίνηση στους δρόμους κατά 11.000 αυτοκίνητα την ημέρα, μετριάζοντας ταυτόχρονα της εκπομπές CO2 κατά 60 τόνους ημερησίως.
Εντός του καλοκαιριού του 2022 θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό και οι υπόλοιποι 3 σταθμοί του μετρό (Μανιάτικο, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), οι οποίοι βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της ολοκλήρωσής τους (δείτε εδώ αναλυτικά τις εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί, αλλά και αυτές που βρίσκονται σε εξέλιξη).
Η λειτουργία των εν λόγω σταθμών θα οδηγήσει σε αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, αλλά και μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά 23.000. Μειωμένες θα είναι και οι εκπομπές CO2 κατά 120 τόνους.
Ο σταθμός Πειραιά θα αναδειχθεί σε ένα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Σημειώνεται ότι κατά την κατασκευή του τελευταίου τμήματος της επέκτασης ήρθαν στο φως πάνω από 10.000 αρχαιολογικά ευρήματα, με σπουδαιότερο εξ αυτών να θεωρούνται τα βοτσαλωτά δάπεδα της Αλεξανδρινής εποχής. Βρέθηκαν στο φρέαρ Δεληγιάννη και θα εκτίθενται κάτω από γυάλινο δάπεδο στο σταθμό Δημοτικό Θέατρο.
carandmotor.gr
portnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου