....αυτά τα.. γενναία αύξηση ενοχλούν πολύ, την στιγμή που ακόμα δεν υπάρχει ίχνος επένδυσης, εκτός από τους συνήθεις μπαρίστες, και τα λεφτά που κλαίνε οι γονείς τους.
Δηλαδή, δεν γίνεται να οργανωθεί διαφορετικά? Με τις γενναίες αυξήσεις έκανα δουλειά και οι προηγούμενοι, αλλά και κάθε άσχετος... όπου μόλις τελειώσουν τα λεφτά, σηκώνουν τα χέρια ψηλά, και οι υπόλοιποι τραβάνε κουπί, ως συνήθως.
Νομίζω ότι ο κόσμος ψήφισε νοικοκύρεμα και όχι αβέρτα κουβέρτα τα λεφτά στη μπέρτα... Τι λέτε??
...και για να μην το ξεχάσω, τι εννοείτε ότι τα νησιά θα πρέπει να αντιμετωπισθούν όπως και οι στεριανές περιφέρειες??? Να θεωρήσω ότι καταλαβαίνεται τι λέτε.
Η καλλιτέρευση της ζωής στα νησιά μπορεί να γίνει χωρίς μεγάλες κουβέντες....
Τετάρτη, 28 Αύγουστος 2019 10:20
Δηλαδή, δεν γίνεται να οργανωθεί διαφορετικά? Με τις γενναίες αυξήσεις έκανα δουλειά και οι προηγούμενοι, αλλά και κάθε άσχετος... όπου μόλις τελειώσουν τα λεφτά, σηκώνουν τα χέρια ψηλά, και οι υπόλοιποι τραβάνε κουπί, ως συνήθως.
Νομίζω ότι ο κόσμος ψήφισε νοικοκύρεμα και όχι αβέρτα κουβέρτα τα λεφτά στη μπέρτα... Τι λέτε??
...και για να μην το ξεχάσω, τι εννοείτε ότι τα νησιά θα πρέπει να αντιμετωπισθούν όπως και οι στεριανές περιφέρειες??? Να θεωρήσω ότι καταλαβαίνεται τι λέτε.
Η καλλιτέρευση της ζωής στα νησιά μπορεί να γίνει χωρίς μεγάλες κουβέντες....
Του Λάμπρου Καραγεώργου
Μια γενναία αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα
περιλαμβάνει το «σχέδιο Πλακιωτάκη», για να αποφευχθούν στο μέλλον
«φαινόμενα Σαμοθράκης» αλλά και να αντιμετωπισθούν ριζικά οποιαδήποτε
κενά υπάρχουν στο σύστημα που καθιστούν προβληματικές τις ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίες.
Σε κοινή ρότα υπουργείο Ναυτιλίας και Μέγαρο Μαξίμου συμφωνούν ότι τα
νησιά πρέπει να αντιμετωπισθούν «ισότιμα» με τις στεριανές περιφέρειες
και στο πλαίσιο αυτό η βελτίωση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας είναι πρώτη
προτεραιότητα.
Μάλιστα ορισμένοι επισημαίνουν ότι μπορεί να αξιοποιηθεί η θετική
εμπειρία του παρελθόντος, όταν το 2014 και πάλι επί κυβέρνησης της Νέας
Δημοκρατίας, με υπουργό τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ελήφθησαν ριζικές
αποφάσεις και αυξήθηκαν τα κονδύλια σε ορισμένες γραμμές του Βορείου
Αιγαίου, με αποτέλεσμα να σταματήσουν από τότε οι όποιες γκρίνιες από
τις τοπικές κοινωνίες για την ποιότητα της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης.
Δεδομένης της εικόνας του υφιστάμενου στόλου, το υπουργείο Ναυτιλίας
επιδιώκει να προσελκύσει όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα πλοία κυρίως σε
κάποιες γραμμές που έχουν διαπιστωθεί και στο παρελθόν προβλήματα. Έτσι,
λοιπόν, το επιτελείο του υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη έχει κάνει τους
σχετικούς υπολογισμούς και εκτιμά ότι μία γενναία αύξηση των κονδυλίων
για τις άγονες γραμμές κατά 25% περίπου μπορεί να καλύψει πλήρως τις
τρέχουσες ανάγκες και να εξασφαλίσει βιώσιμες, ασφαλείς και τακτικές
συγκοινωνίες στα νησιά που εξυπηρετούνται σήμερα με το καθεστώς δημόσιας
υπηρεσίας (άγονες γραμμές), προσελκύοντας πιο σύγχρονα πλοία.
Χρηματοδότηση μισθωμάτων
Έτσι εξετάζεται η χρηματοδότηση των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές
να γίνεται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το οποίο εξασφαλίζει
και μία μεγαλύτερη ευελιξία. Για το σκοπό αυτό θα κατατεθεί και σχετική
τροπολογία.
Για να καλυφθούν ουσιαστικά οι ανάγκες για τη νέα περίοδο και χωρίς να
γίνουν σηπτικές αλλαγές στη δομή των άγονων γραμμών, οι εκτιμήσεις των
επιτελών του υπουργείου ανεβάζουν το σύνολο των μισθωμάτων από τα 90
περίπου εκατ. ευρώ στα 115 εκατ. ευρώ για το 2020.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ένα μέρος της αύξησης περί τα 10 εκατ.
ευρώ είναι «υποχρεωτική» και προκύπτει από την ανάγκη να καλυφθεί, όπως
αναφέρουν οι συμβάσεις, το αυξημένο κόστος καυσίμων.
Από την 1/1/2020 τα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμο μειωμένης
περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) το οποίο με βάση την τρέχουσα συγκυρία
είναι πιο ακριβό κατά 20%-25% από το συμβατικό (περιεκτικότητας 3,5% σε
θείο).Η πολιτεία με βάση τις υφιστάμενες συμβάσεις θα πρέπει να καλύψει
το αυξημένο κόστος.
Μοντέλο «αντικατάστασης»
Παράλληλα ένα άλλο μέρος του επιπλέον κόστους θα αφορά την πρόβλεψη για
τη διάθεση «πλοίου αντικατάστασης» που θα περιλαμβάνεται στους νέους
διαγωνισμούς που αναμένεται να βγουν στον αέρα σε λίγες ημέρες. Οι
πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία που θα έχει διαθέσιμο πλοίο
αντικατάστασης θα αμείβεται με κάποιο «μπόνους», ενώ αν δεν είναι
δυνατόν αυτό να γίνει θα υπάρχει η δυνατότητα ορισμού ως «πλοίο
αντικατάστασης» άλλων εταιρειών από άλλες γραμμές οι οποίες όμως θα
μπορούν να εξυπηρετηθούν προσωρινά εκ των ενόντων. Κατά μία έννοια
«μοντέλο» για την πρόταση αυτή αποτελεί η απόφαση να δρομολογηθεί για
μία εβδομάδα το «Άρτεμις» στη Σαμοθράκη (από σήμερα), το οποίο
εξυπηρετεί ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, τα οποία όμως θα καλυφθούν
προσωρινά από άλλα πλοία.
Ο ΣΕΕΝ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας
(ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη, το 95%-97% της κίνησης από και προς τα νησιά με
πλοίο καλύπτεται με ελεύθερες δρομολογήσεις. Οι γραμμές Δημόσιας
Υπηρεσίας (άγονες γραμμές) καλύπτουν το 3%-5% της κίνησης, αλλά είναι
μεγάλης εθνικής σημασίας καθώς εξυπηρετούν 44 νησιά, η ανάπτυξη των
οποίων, ο πληθυσμός και η επιβίωση των κατοίκων εξαρτάται αποκλειστικά
από την ακτοπλοϊκή τους εξυπηρέτηση.
Όπως έχει τονίσει επανειλημμένα ο κ. Σακέλλης, «δεν είναι όμως οι
υπηρεσίες υποτιμημένες, στην ουσία είναι τα νησιά μας. Τα 80-90 εκατ.
ευρώ που διατίθενται ως αποζημιώσεις για την εξυπηρέτηση 44 νησιών είναι
αστεία ποσά, όταν σε άλλες χώρες δίνονται μόνο για την εξυπηρέτηση
ενός.
Επίσης λόγω έλλειψης κεφαλαίων τα απομακρυσμένα νησιά μας δεν
αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα κοντινότερα, οι υπηρεσίες που
προσφέρονται δεν είναι οι ενδεδειγμένες και πρέπει να βελτιωθούν».
Τέλος, να σημειωθεί ότι πρόθεση του κ. Πλακιωτάκη είναι να
επανασχεδιασθούν όλες οι άγονες γραμμές με στόχο να βελτιωθεί περαιτέρω
το σύστημα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου