....η πρώτη σοβαρή μελέτη ήταν το 1979. Δηλαδή η πολύ σοβαρή ιδέα, ξεπέρασε τα 40 χρόνια. Εάν κάποιος μπορεί να φαντασθεί την αξιοποίηση της γύρω περιοχής αλλά κ τα οφέλη, δύσκολα θα καταλάβει πως τέτοια έργα μένουν πίσω κ ίσως απραγματοποίητα. Υπάρχει σκοπιμότητα στο να μην κατασκευασθεί ένα τέτοιο έργο?? κ βεβαίως υπάρχει, και μπορεί ο καθένας να την σκεφθεί. Είναι λογικό οι κυβερνήσεις να ενδίδουν στις όποιες σκοπιμότητες, παρά το καλό του τόπου τους?? ΟΧΙ, και όμως γίνεται. Όλα αυτά τα χρόνια τι βλέπουμε?? αν βλέπουμε, διότι έχουν φροντίσει να μην πέφτουν τα βλέμματα προς τα εκεί... Λάσπη και βούρλα έχουν κατακλείσει τον κόλπο της Θεσσαλονίκης, και ότι άλλο μπορεί να συμβαίνει από την παντελή εγκατάλειψη του όμορφου ποταμού Αξιού. Ευτυχώς , που οι Κινέζοι έχουν μυαλό, τόσο ώστε οι δικοί μας να αποφεύγουν την κινεζοποίηση των ευροπληθυσμών, αφήνοντας ορδές άλλων να μπαινοβγαίνουν και οι νοικοκύρηδες να μην βγάζουν άχνα. Άμα έχετε μπαλάκια μιλήστε , όχι μόνο κοτούλες???
Και βέβαια, ύστερα από ένα χρόνο ανακίνησης του θέματος, τι έχει γίνει??
Αναμείνατε στο ακουστικό σας.....
Στη
δημιουργία πλωτού διαδρόμου μεταφοράς εμπορευμάτων από τον Δούναβη, τον
Μοράβα και τον Αξιό με έξοδο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε
την Τρίτη ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης στη διάρκεια συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο ενημέρωσε για την τελευταία επίσκεψή του στα Σκόπια.
Οπως είπε ο κ. Μπουτάρης «ο πρόεδρος της πΓΔΜ, Γκεόργκι Ιβάνοφ, μου έδωσε βίντεο στο οποίο απεικονίζεται το όνειρο της δημιουργίας του καναλιού».
Σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο κ. Ιβάνοφ τον ενημέρωσε πως Κινέζοι έχουν μελετήσει το έργο και τα αβαθή σημεία καθώς και το απαραίτητο μήκος των πλοίων για να μπορούν να διασχίζουν τους ποταμούς.
Πρόκειται για μεγαλόπνοο έργο, κινεζικής έμπνευσης, που φιλοδοξεί να φέρει τα προϊόντα του ασιατικού γίγαντα πιο κοντά στις αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.
Πιο κοντά η Βόρεια Ευρώπη κατά 1200 χιλιόμετρα
Η κατασκευή της διώρυγας Δούναβη – Μοράβα και Αξιού με κατάληξη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα στοιχίσει περίπου 17 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η διώρυγα προβλέπεται να είναι μεγαλύτερη από παρόμοιες διώρυγες στην Ευρώπη, όπως του Ρήνου – Μάινα, στη Γερμανία, της Σένα – Ρόνα, στη Γαλλία ή της Odra-Visla, στην Πολωνία.
Αυτές οι πλωτές οδοί θα καταλήγουν στον ποταμό Δούναβη και θα συνεχίζουν την πορεία τους προς τον Νότο μέσω του ποταμού Μοράβα, καταλήγοντας στον Θερμαϊκό Κόλπο.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Βόρεια Ευρώπη θα έρθει κατά 1200 χιλιόμετρα πιο κοντά στο Αιγαίο, ενώ το έργο μπορεί να αποπερατωθεί σε έξι με επτά χρόνια.
Επίσης, προβλέπεται κατασκευή υδρο-ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων κατά μήκος της πλωτής διαδρομής.
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στην κατασκευή της πλωτής οδού από το Βελιγράδι ως τη Θεσσαλονίκη έχουν εκφράσει επενδυτές από την Κίνα, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Ρωσία, τα Σκόπια και την Ελλάδα.
....μία από τις πτυχές που αλλάζουν δεδομένα είναι και η παρακάτω.
• Η διαπλάτυνση αλλάζει τη χρήση των ποταμών, τους μεταβάλλει σε στενούς κόλπους.
• Αυτό δίνει δικαιώματα σε χωρικά ύδατα και ΑΟΖ στις εκβολές των πρώην ποταμών.
• Το καθεστώς αυτό ισχύει στην Παραγουάη.
• H FYROM και ο Θερμαϊκός είναι τίγκα στο φυσικό αέριο.
• Για τη FYROM ενδιαφέρεται γνωστός μεγαλοεπενδυντής.
✎ Καθηγητής Ζουγανέλης 2014
... Mε τη διαπλάτυνση του Αξιού και της τάφρου του ¨Εβρου για τη μεταφορά LNG από και πρός το Αιγαίο, όπου θα κατασκευασθεί και τεχνητό νησί για υγροποίηση φυσικού αερίου, θα αλλάξει η χρήση των ποταμών και από εσωτερικά ύδατα θα μεταβληθούν σε πλωτές οδούς (στενούς κόλπους) στα πρότυπα της Παραγουάης
... η Παραγουάη έχει πολεμικό ναυτικό, παρότι είναι περίκλειστο κράτος όπως η FYROM. “Παραγουάη” στη γλώσσα γκουαρανί σημαίνει “ποτάμι που ανήκει στη θάλασσα"
... Η αλλαγή χρήσης των ποταμών που θα διαχειρίζονται σαν τεχνητοί κόλποι, θα παραχωρήσει δικαιώματα στα χωρικά ύδατα και την ΑΟΖ της Ελλάδας
... θα επιτρέπει σε FYROM και Βουλγαρία να δημιουργήσουν ακόμη και Πολεμικό Ναυτικό που θα δρά στο Αιγαίο
... Πλοία LNG Ελλήνων εφοπλιστών θα μεταφέρουν το εμπόρευμά τους προς Βορρά μέσω του Αξιού, που θα διαπλατυνθεί.
... H FYROM και ο Θερμαϊκός είναι τίγκα στο φυσικό αέριο,
... Για τη FYROM ενδιαφέρεται γνωστός μεγαλοεπενδυντής που ελέγχει πλέον και μια Ελληνική τράπεζα ενώ είναι παροιμιώδεις οι ανύπαρκτες ή αντεθνικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για Εθνικά και σοβαρά γεωοικονομικά θέματα της περιοχής, όπως για την ΑΟΖ, τα Εθνικά χωρικά ύδατα, τη συνορεύουσα ζώνη (βλέπετε εδώ). Είναι γνωστό επίσης, ότι το ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει τις ΕΟΖ. Από που και ως που αριστερό κόμμα. Η πίσω πόρτα του ΠΑΣΟΚ είναι.
Και βέβαια, ύστερα από ένα χρόνο ανακίνησης του θέματος, τι έχει γίνει??
Αναμείνατε στο ακουστικό σας.....
Οπως είπε ο κ. Μπουτάρης «ο πρόεδρος της πΓΔΜ, Γκεόργκι Ιβάνοφ, μου έδωσε βίντεο στο οποίο απεικονίζεται το όνειρο της δημιουργίας του καναλιού».
Σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο κ. Ιβάνοφ τον ενημέρωσε πως Κινέζοι έχουν μελετήσει το έργο και τα αβαθή σημεία καθώς και το απαραίτητο μήκος των πλοίων για να μπορούν να διασχίζουν τους ποταμούς.
Πρόκειται για μεγαλόπνοο έργο, κινεζικής έμπνευσης, που φιλοδοξεί να φέρει τα προϊόντα του ασιατικού γίγαντα πιο κοντά στις αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.
Πιο κοντά η Βόρεια Ευρώπη κατά 1200 χιλιόμετρα
Η κατασκευή της διώρυγας Δούναβη – Μοράβα και Αξιού με κατάληξη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα στοιχίσει περίπου 17 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η διώρυγα προβλέπεται να είναι μεγαλύτερη από παρόμοιες διώρυγες στην Ευρώπη, όπως του Ρήνου – Μάινα, στη Γερμανία, της Σένα – Ρόνα, στη Γαλλία ή της Odra-Visla, στην Πολωνία.
Αυτές οι πλωτές οδοί θα καταλήγουν στον ποταμό Δούναβη και θα συνεχίζουν την πορεία τους προς τον Νότο μέσω του ποταμού Μοράβα, καταλήγοντας στον Θερμαϊκό Κόλπο.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Βόρεια Ευρώπη θα έρθει κατά 1200 χιλιόμετρα πιο κοντά στο Αιγαίο, ενώ το έργο μπορεί να αποπερατωθεί σε έξι με επτά χρόνια.
Επίσης, προβλέπεται κατασκευή υδρο-ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων κατά μήκος της πλωτής διαδρομής.
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στην κατασκευή της πλωτής οδού από το Βελιγράδι ως τη Θεσσαλονίκη έχουν εκφράσει επενδυτές από την Κίνα, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Ρωσία, τα Σκόπια και την Ελλάδα.
....μία από τις πτυχές που αλλάζουν δεδομένα είναι και η παρακάτω.
Ζεύξη Αξιού - Δούναβη
• Αυτό δίνει δικαιώματα σε χωρικά ύδατα και ΑΟΖ στις εκβολές των πρώην ποταμών.
• Το καθεστώς αυτό ισχύει στην Παραγουάη.
• H FYROM και ο Θερμαϊκός είναι τίγκα στο φυσικό αέριο.
• Για τη FYROM ενδιαφέρεται γνωστός μεγαλοεπενδυντής.
✎ Καθηγητής Ζουγανέλης 2014
... Mε τη διαπλάτυνση του Αξιού και της τάφρου του ¨Εβρου για τη μεταφορά LNG από και πρός το Αιγαίο, όπου θα κατασκευασθεί και τεχνητό νησί για υγροποίηση φυσικού αερίου, θα αλλάξει η χρήση των ποταμών και από εσωτερικά ύδατα θα μεταβληθούν σε πλωτές οδούς (στενούς κόλπους) στα πρότυπα της Παραγουάης
... η Παραγουάη έχει πολεμικό ναυτικό, παρότι είναι περίκλειστο κράτος όπως η FYROM. “Παραγουάη” στη γλώσσα γκουαρανί σημαίνει “ποτάμι που ανήκει στη θάλασσα"
... Η αλλαγή χρήσης των ποταμών που θα διαχειρίζονται σαν τεχνητοί κόλποι, θα παραχωρήσει δικαιώματα στα χωρικά ύδατα και την ΑΟΖ της Ελλάδας
... θα επιτρέπει σε FYROM και Βουλγαρία να δημιουργήσουν ακόμη και Πολεμικό Ναυτικό που θα δρά στο Αιγαίο
... Πλοία LNG Ελλήνων εφοπλιστών θα μεταφέρουν το εμπόρευμά τους προς Βορρά μέσω του Αξιού, που θα διαπλατυνθεί.
... H FYROM και ο Θερμαϊκός είναι τίγκα στο φυσικό αέριο,
... Για τη FYROM ενδιαφέρεται γνωστός μεγαλοεπενδυντής που ελέγχει πλέον και μια Ελληνική τράπεζα ενώ είναι παροιμιώδεις οι ανύπαρκτες ή αντεθνικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για Εθνικά και σοβαρά γεωοικονομικά θέματα της περιοχής, όπως για την ΑΟΖ, τα Εθνικά χωρικά ύδατα, τη συνορεύουσα ζώνη (βλέπετε εδώ). Είναι γνωστό επίσης, ότι το ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει τις ΕΟΖ. Από που και ως που αριστερό κόμμα. Η πίσω πόρτα του ΠΑΣΟΚ είναι.
http://jplib17.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου