...στην δημοκρατία της μπανανίας έδωσαν νερό σε 25 χρόνια, εδώ λόγω του ότι υπάρχει πρόοδος και δημοκρατία, τους πήρε γύρω στα 18 χρόνια, αυτό είναι πρόοδος Αιγινήτες , ελπίζω οι νερουλάδες να μην βαρυγκομήσουν,, καθ ότι είχαν βαρυστομαχιάσει τόσα χρόνια...
Να γελάτε είναι μεταδοτικό...
Μέχρι σήμερα, η κάλυψη των αναγκών των περίπου 13.550 κατοίκων και των χιλιάδων επισκεπτών και τουριστών του νησιού της Αίγινας γίνεται μέσω ειδικών υδροφόρων πλοίων, τα οποία μεταφέρουν 2,4-2,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού ετησίως, με κόστος μεταφοράς περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Μέρους του εν λόγω κόστους καλύπτει ο Δήμος Αίγινας.
Να σημειωθεί ότι οι προμελέτες είχαν ξεκινήσει το 2001 από την ΕΥΔΑΠ και το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Δύο χρόνια μετά οι σχεδιασμοί τροποποιήθηκαν και το 2006 αποφασίστηκε να υλοποιηθούν τα έργα με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα ΣΔΙΤ.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε, αλλά δεν προχώρησε και στα τέλη του 2014, με τροπολογία, το έργο μεταβιβάστηκε στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής πλέον ως ένα δημόσιο έργο και όχι μία ιδιωτική επένδυση. Ένα σημαντικό έργο υποδομής για την Αίγινα προχώρησε , με την υπογραφή της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης, από την Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου.
Η προγραμματική σύμβαση με τον δήμο της Αίγινας υπογράφηκε το 2015 και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση των 32,5 εκατ. ευρώ.
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού μπλοκαρίστηκε από δικαστικές προσφυγές μεταξύ των πέντε ομίλων που διεκδίκησαν το έργο.
Μετά την εξάντληση των ένδικων μέτρων, ανοίχτηκαν οι προσφορές και το έργο ανατέθηκε.
Πρόκειται σαφώς για μία κορυφαία στιγμή, μία ιστορική στιγμή για το νησί, που ορίζεται από την έναρξη ενός εμβληματικού έργου το οποίο δεν έχει προηγούμενο στην χώρα .
Ένα έργο ωστόσο με πολλές τεχνικές προκλήσεις όπως την ιδιαιτερότητα να είναι πολύ μεγάλου μήκους, 14 χιλιόμετρα η απόσταση που θα διανύσει ο αγωγός από την Σαλαμίνα στην Αίγινα.
Το μέγιστο βάθος στο οποίο θα φθάσει ο αγωγός είναι 95 μέτρα.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας μέσω της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων βρίσκεται σε στενή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς υλοποίησης για την άμεση δρομολόγηση – υλοποίηση όλων των απαραιτήτων ενεργειών της αρμοδιότητάς του .
Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Περιφέρεια Αττικής. Το κόστος του έργου είναι 24,5εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Στη δημοπράτηση υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και τελικά είχαμε την κατάθεση 5 προσφορών από τα παρακάτω σχήματα: ΑΡΧΙΚΟΝ, ΑΚΤΩΡ, ΑΑΓΗΣ-ΑΚΩΝ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ο οποίος τελικά αναδείχθηκε και ανάδοχος του έργου με ποσοστό έκπτωσης 32%.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε με πλήρη διαφάνεια και με τέτοιους όρους που επέτρεψαν ανάπτυξη του ανταγωνισμού. Ουδείς εκ των 5 συμμετεχόντων απορρίφθηκε και δεν υπήρξε δυνατότητα πρόβλεψης του μειοδότη μέχρι το τελικό στάδιο, αυτό του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών. Η νομιμότητα και οι επιλογές της Περιφέρειας κρίθηκαν εξ άλλου με δύο αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Για πρώτη φορά για την κατασκευή ενός έργου τέτοιου μεγέθους με τη μέθοδο μελέτη – κατασκευή προσφέρθηκαν τόσο μεγάλες εκπτώσεις. Συγκεκριμένα ο προσωρινός μειοδότης ανακηρύχθηκε με προσφερόμενη έκπτωση περίπου 32%. Οι προσφορές για πρώτη φορά κινήθηκαν σε ποσοστά που υπερέβησαν το 20%.
Το έργο θα εκτελεστεί στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ των νήσων Σαλαμίνας και Αίγινας. Έχει την αφετηρία του νότια του υφιστάμενου λιμενίσκου στην περιοχή της παραλίας Περάνης στη Σαλαμίνα και την κατάληξή του δυτικά του λιμένα Λεοντίου στην Αίγινα ακολουθώντας μια ευθυτενή χάραξη που παρακάμπτει τις νησίδες Λαγούσες από τα ανατολικ
Να γελάτε είναι μεταδοτικό...
Η κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού αποτελεί το σημαντικότερο έργο υποδομής για την Αίγινα, που θα λύσει το πρόβλημα της ύδρευσης και θα προσδώσει νέα χαρακτηριστικά ανάπτυξης, τονώνοντας με πολλούς τρόπους την τοπική οικονομία. Το «Παναιγινήτικο αίτημα», όπως είχε χαρακτηριστεί, χρειάστηκε μία δεκαετία για να περάσει χρονοβόρες διαδικασίες κι από την άνοιξη του 2008 που έγινε η προκήρυξη, να φτάσει η άνοιξη του 2018 για να ξεκινήσουν οι εργασίες υλοποίησης του έργου στην χερσαία ζώνη λιμένα του Λεοντίου.
Προχωράει το έργο του υποθαλάσσιου αγωγού
Μέχρι σήμερα, η κάλυψη των αναγκών των περίπου 13.550 κατοίκων και των χιλιάδων επισκεπτών και τουριστών του νησιού της Αίγινας γίνεται μέσω ειδικών υδροφόρων πλοίων, τα οποία μεταφέρουν 2,4-2,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού ετησίως, με κόστος μεταφοράς περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Μέρους του εν λόγω κόστους καλύπτει ο Δήμος Αίγινας.
Να σημειωθεί ότι οι προμελέτες είχαν ξεκινήσει το 2001 από την ΕΥΔΑΠ και το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Δύο χρόνια μετά οι σχεδιασμοί τροποποιήθηκαν και το 2006 αποφασίστηκε να υλοποιηθούν τα έργα με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα ΣΔΙΤ.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε, αλλά δεν προχώρησε και στα τέλη του 2014, με τροπολογία, το έργο μεταβιβάστηκε στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής πλέον ως ένα δημόσιο έργο και όχι μία ιδιωτική επένδυση. Ένα σημαντικό έργο υποδομής για την Αίγινα προχώρησε , με την υπογραφή της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης, από την Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου.
Η προγραμματική σύμβαση με τον δήμο της Αίγινας υπογράφηκε το 2015 και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση των 32,5 εκατ. ευρώ.
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού μπλοκαρίστηκε από δικαστικές προσφυγές μεταξύ των πέντε ομίλων που διεκδίκησαν το έργο.
Μετά την εξάντληση των ένδικων μέτρων, ανοίχτηκαν οι προσφορές και το έργο ανατέθηκε.
Πρόκειται σαφώς για μία κορυφαία στιγμή, μία ιστορική στιγμή για το νησί, που ορίζεται από την έναρξη ενός εμβληματικού έργου το οποίο δεν έχει προηγούμενο στην χώρα .
Ένα έργο ωστόσο με πολλές τεχνικές προκλήσεις όπως την ιδιαιτερότητα να είναι πολύ μεγάλου μήκους, 14 χιλιόμετρα η απόσταση που θα διανύσει ο αγωγός από την Σαλαμίνα στην Αίγινα.
Το μέγιστο βάθος στο οποίο θα φθάσει ο αγωγός είναι 95 μέτρα.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας μέσω της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων βρίσκεται σε στενή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς υλοποίησης για την άμεση δρομολόγηση – υλοποίηση όλων των απαραιτήτων ενεργειών της αρμοδιότητάς του .
Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Περιφέρεια Αττικής. Το κόστος του έργου είναι 24,5εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Στη δημοπράτηση υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και τελικά είχαμε την κατάθεση 5 προσφορών από τα παρακάτω σχήματα: ΑΡΧΙΚΟΝ, ΑΚΤΩΡ, ΑΑΓΗΣ-ΑΚΩΝ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ο οποίος τελικά αναδείχθηκε και ανάδοχος του έργου με ποσοστό έκπτωσης 32%.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε με πλήρη διαφάνεια και με τέτοιους όρους που επέτρεψαν ανάπτυξη του ανταγωνισμού. Ουδείς εκ των 5 συμμετεχόντων απορρίφθηκε και δεν υπήρξε δυνατότητα πρόβλεψης του μειοδότη μέχρι το τελικό στάδιο, αυτό του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών. Η νομιμότητα και οι επιλογές της Περιφέρειας κρίθηκαν εξ άλλου με δύο αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Για πρώτη φορά για την κατασκευή ενός έργου τέτοιου μεγέθους με τη μέθοδο μελέτη – κατασκευή προσφέρθηκαν τόσο μεγάλες εκπτώσεις. Συγκεκριμένα ο προσωρινός μειοδότης ανακηρύχθηκε με προσφερόμενη έκπτωση περίπου 32%. Οι προσφορές για πρώτη φορά κινήθηκαν σε ποσοστά που υπερέβησαν το 20%.
Το έργο θα εκτελεστεί στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ των νήσων Σαλαμίνας και Αίγινας. Έχει την αφετηρία του νότια του υφιστάμενου λιμενίσκου στην περιοχή της παραλίας Περάνης στη Σαλαμίνα και την κατάληξή του δυτικά του λιμένα Λεοντίου στην Αίγινα ακολουθώντας μια ευθυτενή χάραξη που παρακάμπτει τις νησίδες Λαγούσες από τα ανατολικ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου