Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

Το Ελληνικό ναυτιλιακό παράδειγμα

.....πολλοί έχουν φύγει, αλλά το στίγμα παραμένει σταθερό.
Το πιο ωραίο απ' όλα είναι ότι η κυβέρνηση δεν τους θέλει κι από την  άλλη τρέχουν τα σάλια τους από τα μέλια.... Διάβασα πάλι... για την συμβολή του Έλληνα ναυτικού σε πολέμους, στην ανάπτυξη της ναυτιλίας και πολλά άλλα, στην διάσωση του κράτους σήμερα, με το κόψιμο των συντάξεων γιατί δεν αναφέρονται??  Τα θύματα στην πρώτη γραμμή, οι θύτεσ και οι κλέφες που και ποιοι είναι???


201505122138462858
Η Ελληνική ναυτιλιακή παράδοση μετρά χιλιετίες, από τα αρχαία χρόνια μέχρι και την αρχή της σύγχρονης Ελληνικής ναυτιλίας, η οποία ουσιαστικά ξεκινά από την συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή το 1774. Στο διάβα των αιώνων η Ελληνική ναυτιλία αναπτύχθηκε με γοργούς ρυθμούς και έφτασε σήμερα να είναι η ισχυρότερη ναυτιλία του πλανήτη, με τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως.
Πώς κατόρθωσε όμως να φτάσει σε αυτά τα μεγέθη;
Ο 19ος αιώνας υπήρξε αιώνας ορόσημο. Κατά την διάρκειά του αναπτύχθηκαν από τους Έλληνες του Ιονίου και του Αιγαίου ισχυρά εμπορικά και ναυτιλιακά δίκτυα που διακινούσαν το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου της Μεσογείου και της Μαύρης θάλασσας, με ονόματα όπως αυτά της οικογένειας Ράλλη να πρωτοστατούν.
Ο 20ος αιώνας έφερε πολλές αλλαγές μαζί του, με την σημαντικότερη να είναι η μετάβαση από τα ιστιοφόρα στα σιδερένια ατμόπλοια. Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αποδεκάτισε τον Ελληνικό στόλο, ο οποίος από τα 475 ατμόπλοια που αριθμούσε στην αρχή του πολέμου βρέθηκε με λιγότερα από τα μισά κατά τη λήξη του (205 πλοία).
Παρ’ όλ’ αυτά, η Ελληνική ναυτιλία σταδιακά ανάρρωσε, διατηρώντας σταθερά την 9η θέση στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα. Το ξεκίνημα όμως του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου το 1939 θα προκαλέσει νέες αρνητικές έως και καταστροφικές εξελίξεις όχι μόνο για την χώρα αλλά και για τον ελληνικό εμπορικό στόλο.
Μέσα όμως από τις στάχτες αυτής της μεγάλης καταστροφής γεννήθηκε το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα. Και η γέννησή του ταυτίζεται με την παραχώρηση των 100 πλοίων τύπου «Liberty». Τα πλοία αυτά έδωσαν στην ελληνική ναυτιλία το έναυσμα που χρειαζόταν για να διεκδικήσει τα ινία της διεθνούς ναυτιλίας, κάτι που κατάφερε το 1982 με στόλο 4.257 πλοίων.
Σήμερα, η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη με τον ελληνόκτητο στόλο να αριθμεί περισσότερα από 4.700 πλοία, αξίας 105.600.000.000 δολαρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: