... συγχαρητήρια κύριε Πλοίαρχε, και πολύ κουράγιο εύχομαι διότι ο τυφώνας θα έχει διάρκεια.
Ναυτιλία: «Μισθοί και Συντάξεις-Μύθος και Πραγματικότητα»
Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2011
Επιστολή προς τους αρμόδιους του τομέα Ναυτιλίας των κομμάτων της Βουλής απέστειλε ο πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού Γιάννης Λαζάρου με θέμα «Μισθοί και Συντάξεις-Μύθος και Πραγματικότητα».
Ειδικότερα αναφέρει:
«Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε Λαμβάνω το θάρρος να στείλω αυτή την επιστολή προς την Βουλή των Ελλήνων αν και γνωρίζω ότι αντιπροσωπεύω μία μικρή μερίδα εργαζομένων και συνταξιούχων της χώρας μας και ίσως αυτή η επιστολή να μη φτάσει ποτέ σε σας και στη Βουλή.
Είμαι συνταξιούχος Πλοίαρχος του ΕΝ και ύστερα από 35 χρόνια στη θάλασσα, 23 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας πάνω στα πλοία βρίσκομαι εγώ και άλλοι συνάδελφοί μου ανεξάρτητα ειδικότητας εμπρός στο φάσμα των περικοπών της σύνταξής μας. Ίσως δεν γνωρίζεται ότι 23 χρόνια πάνω σε πλοία περιλάμβαναν αργίες, σαββατοκύριακα και (7)μέρες την εβδομάδα εργασία, (3)οκτάωρα πάνω στο πλοίο χωρίς να έχουμε το προνόμιο να πηγαίνουμε σπίτι με το πέρας της εργασίας μας.
Ο δε υψηλός μισθός μας ποτέ κανείς δεν τον υπολόγισε σε 8-9 μήνες το χρόνο καθώς λόγω ανακύκλωσης πληρωμάτων παραμένουμε εκτός εργασίας άμισθοι 3-4 μήνες ετησίως. Για επίδομα ανεργίας ούτε λόγος και μπορείτε να το εξακριβώσετε.
Εργαζόμενος 23 χρόνια με πλοία υπό Ελληνική Σημαία ανελλιπώς, προκατέβαλα τις εισφορές και την εφορία μηνιαίως. Πάντα δε πίστευα ότι ένα κράτος «σοφό» γνωρίζει πόσες εισφορές χρειάζεται ώστε να τις ανταποδώσει κατά τα συντάξιμα χρόνια. Ουδέποτε σκέφτηκα ότι κάποτε θα μπορούσε αυτά που προπλήρωνα να μην έχουν ανάλογη ανταπόδοση. Ουδέποτε σκέφτηκα δε ότι αυτά που μου ζητούσαν να προκαταβάλλω θα τα διαπραγματευόμουνα, ακόμα κι αν ακόμα μου είχαν ζητηθεί τα διπλάσια. Ισως να θεωρούμαστε υψηλόμισθοι συνταξιούχοι (1800 βασική σύν 600 ευρώ το επικουρικό), αλλά θα πρέπει να γνωρίζεται ότι οι κρατήσεις/εισφορές ενός Πλοιάρχου ανέρχονται μικτά (εφοπλιστή-πλοιάρχου) τα τελευταία χρόνια 2300-2500 ευρώ μηνιαίως και αναλογικά υπάρχουν άλλοι εργαζόμενοι (δείτε ΔΕΚΟ) που με μισές ανάλογες εισφορές παίρνουν την ίδια σύνταξη.
Τέλος θα ήθελα να σας γνωρίσω πόσο δύσκολο είναι η συνέχιση του ναυτικού επαγγέλματος μετά από κάποια ηλικία ιδιαίτερα για λόγους υγείας, όταν οι εργοδότες μας, και καλά πράττουν προτιμούν νεότερους υγιείς σύμφωνα με τα τις διεθνείς συμβάσεις του ΙΜΟ. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο πού διαθέσατε και θα χαρώ αν τουλάχιστον σας γνώρισα κάποιες αλήθειες σχετικά με τους ναυτικούς που δεν γνωρίζατε.
Με κάθε τιμή ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΟΥ του Βασιλείου»
Σάββατο 23 Ιουλίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου