Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 24 Ιουλίου 2011

ΓΗΡΑΝΣΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ - ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ AGING EUROPEAN SEAMEN , THE FUTURE??

..πως να γράψεις για τόσα θέματα που ταλανίζουν την ναυτιλία??
Πολλοί οι λόγοι όπου οι εφοπλιστές προσλαμβάνουν αλλοδαπά πληρώματα, για μένα το οικονομικό δεν είναι ο πρώτιστος λόγος. Προς το παρόν, διαβάζω το παρακάτω και μελαγχολώ...


Γήρανση εργατικού δυναμικού
Κυριακή, 24 Ιουλίου 2011

Η συνεχής πτώση της απασχόλησης των Eυρωπαίων ναυτικών και η αντίστοιχη απώλεια ευρωπαϊκής θαλάσσιας τεχνογνωσίας, είναι η κύρια πρόκληση για τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή ΕΟΚΕ .

Σε έκθεση της για την απασχόληση στο τομέα των ευρωπαϊκών μεταφορών και ειδικότερα σε ότι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές η ΕΟΚΕ τονίζει ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν σημαίες ευκαιρίας και πληρώματα χαμηλού κόστους από αναπτυσσόμενες χώρες.

Το διεθνές εμπόριο των υπό ευρωπαϊκή ιδιοκτησία ή έλεγχο πλοίων κυριαρχείται από σχεδόν πλήρως αλλοδαπό πλήρωμα, ιδίως όσον αφορά το κατώτερο προσωπικό. Στην έκθεση τονίζεται ακόμη ότι η διάσκεψη της ΕΟΚΕ για την «Ελκυστικότητα των θαλάσσιων επαγγελμάτων» εξέτασε τους λόγους μη ελκυστικότητας των θαλάσσιων επαγγελμάτων και τόνισε την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης και προώθησης δράσεων της Ε.Ε. προς τον σκοπό αυτό.

Η ΕΟΚΕ διαπιστώνει ακόμη ότι ο τομέας των θαλάσσιων μεταφορών χαρακτηρίζεται επίσης από γήρανση του εργατικού δυναμικού. Η παραμονή εργαζομένων μετά την ηλικία συνταξιοδότησης οφείλεται κυρίως στη σημερινή έλλειψη εργαζομένων και στην απροθυμία των επιχειρήσεων να προωθήσουν ανειδίκευτους εργαζόμενους σε αξιώματα.

Δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτες μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους εκτός Ευρώπης και επενδύουν σε κέντρα κατάρτισης και ναυτικές ακαδημίες στην ’πω Ανατολή, είναι ανάγκη, διαπιστώνει η ΕΟΚΕ, να αναπτυχθεί δίκτυο Ιδρυμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρώπη προκειμένου να δημιουργηθούν συστήματα ναυτικής εκπαίδευσης που να ανταποκρίνονται και να προσαρμόζονται στις νέες ανάγκες για αναδυόμενες δεξιότητες.

Το εκπαιδευτικό σύστημα και η αγορά εργασίας πρέπει να ανταποκρίνονται στην ανάγκη πιο ευέλικτης σταδιοδρομίας (μετάβαση από τη θάλασσα στην ξηρά ή αντιστρόφως) συμπεριλαμβανομένης της διοικητικής, επιχειρηματικής και εμπορικής εκπαίδευσης και κατάρτισης πέραν των δεξιοτήτων που απαιτούνται για τον κλάδο.

Η ΕΟΚΕ εκτιμά ότι στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών απασχολούνται περί του 184.000 Ευρωπαίοι εργαζόμενοι.

ΠΗΓΗ:Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: