Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

.. Κώστα και λίγα λες, πλοίο στο ΝΜΔ 40 ημέρες, και το τμήμα δεν έχει ιδέα για το πλοίο, παρόλο που το καταγράφουν καθημερινά.
Νέος μώλος Δραπετσώνας,  αλλά τόσο παλιός που ίσα και κρατιέται. Αλλά και κυματοθραύστης για επισκευαστική βάση , όπου με σοροκάδα δεν περνάει ούτε φορτηγό... βράσε όρυζα


Τα 10 «αγκάθια» στη λειτουργία του λιμανιού


undefined- Μόνο με προσέλευση πλοίων και εμπορευμάτων η ανάπτυξη.

Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για την ΑΞΙΑ
Μερική Αναδημοσίευση

Δέκα «αγκάθια» προκαλούν δυσλειτουργίες στο λιμάνι του Πειραιά με αποτέλεσμα να προσεγγίζουν τα πλοία ούτε στη Ν/Ζώνη στερώντας από το κράτος αλλά και τους επαγγελματίες έσοδα ύψους εκατομμυρίων ευρώ.

«Η ανάπτυξη του λιμένος θα γίνει μόνο με την προσέλευση πλοίων και εμπορευμάτων. Το πλοίο είναι το επίκεντρο όλων, το πλοίο είναι εκείνο που δίνει δουλειά και προοπτική ανάπτυξης του Λιμένος, των παραναυτιλιακών επαγγελμάτων και της οικονομίας των παραλιμένιων πόλεων. Το πλοίο με τις δραστηριότητες του, όπως φόρτωση- εκφόρτωση, δεξαμενισμό, επισκευές , μετασκευές, επιθεωρήσεις, εφοδιασμός του με τροφοεφόδια, ανταλλακτικά , καύσιμα, λιπαντικά , αλλαγές πληρώματος κ. λ π.» επισημαίνει ο πρόεδρος του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής και Πειραιά (ΣΩ.Ν.Π.Α.Π.), Κώστας Αδαμόπουλος:

Σε επιστολή του ΣΩΝΠΑΠ προς τα αρμόδια υπουργεία επισημαίνονται οι δυσλειτουργίες αυτές. Μεταξύ άλλων αναφέρονται:

1 Απαγορεύεται κατά την επισκευή στο πλήρωμα να εργάζεται , έστω για την συντήρηση του πλοίου.

2. Απαγορεύεται κατά την επισκευή ή ναυτολόγηση πληρώματος πέραν του αριθμού κατάπλου, δηλαδή δεν μπορεί να ναυτολογήσει άλλο πλήρωμα, παρά μόνο να αντικαταστήσει το πλήρωμα με το οποίο κατέπλευσε.

3. Απαγορεύεται ο εφοδιασμός του πλοίου με καύσιμα στην επισκευαστική ζώνη και ας τελείωσαν κατά την περίοδο επισκευής.

4. Η σχολαστική και πολλές φορές αναγκαστική επέμβαση της πενταμελούς επιτροπής και των εργατικών συνδικάτων, εμποδίζουν την ομαλή εργασία, την αποπεράτωση και παράδοση του πλοίου στους προκαθορισμένους χρόνους με οδυνηρά αποτελέσματα ( απώλεια ναύλου κ. λ π..)

5. Η Πλοηγική υπηρεσία , η οποία καλύπτει και το Λιμάνι Ελευσίνας και Πάχης Μεγάρων σε συνδυασμό με την καβοδεσία δυστυχώς δεν προσφέρουν την καλύτερη εξυπηρέτηση.

6. Ο περιορισμένος χρόνος διέλευσης των πλοίων διαμέσου του Διαύλου του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, δημιουργεί πολλές καθυστερήσεις και προβλήματα.

7. Ο χρόνος των 24ωρών παραμονής των ΄΄in transit΄΄ διερχομένων πλοίων για ανεφοδιασμό και αλλαγών πληρώματος δεν επαρκεί και σε περιπτώσεις μάλιστα δυσμενών καιρικών συνθηκών καθίσταται αδύνατη η εξυπηρέτηση των πλοίων, Ο χρόνος πρέπει τουλάχιστον να διπλασιασθεί σε 48ώρες, γνωστό είναι ότι σε ορισμένα λιμάνια από τα οποία διέρχονται ΄΄in transit΄΄ πολλά πλοία όπως CEUTA-CANDIZ-GIBRALTAR-SINGAPORE κ.α. ο χρόνος είναι απεριόριστος.

8. Οι ελλείψεις και η επικρατούσα κατάσταση κυρίως στην Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη είναι απαράδεκτη. Χώροι ακάθαρτοι γεμάτοι με πλήθος αντικειμένων “ατάκτως ερρημένων” με κίνδυνο τραυματισμού των εργαζομένων και των διερχομένων , οι σκάλες ανόδου επί των πλοίων είναι λίαν επικίνδυνες, οι χώροι υγιεινής ανύπαρκτοι όπως και πρωτοβάθμια υγειονομική περίθαλψη, ο φωτισμός, η πυροπροστασία, τα τηλέφωνα, ελλιπέστατα έως ανύπαρκτα, η υδροδότηση περιορισμένη σε τμήματα ορισμένων μόνον προβλητών είναι δυνατή, η υδροφόρα του ΟΛΠ επίσης δεν λειτουργεί και πάρα πολλά άλλα.

9. Η απομάκρυνση όλων των φορτίων ( χύδην- συσκευασμένων –επικινδύνων) συρρίκνωσε την κίνηση του λιμένα και σε συνδυασμό μάλιστα της απομάκρυνσης και του SILO πριν αντικατασταθεί από νέο, θα επιδεινώσει την κατάσταση. Το Λιμάνι πλέον δέχεται μόνο εμπορευματοκιβώτια και αυτοκίνητα. Άμεση είναι η ανάγκη συνέχισης λειτουργίας του SILO μέχρι ανανέωσης του και η αντικατάσταση των μονίμων «Δεξαμενών Βασιλειάδη» με νέες πλωτές και σύγχρονες.

10. Απαιτείται εναρμονισμός των κοστολογίων της Ν/Ε ζώνης , των Δεξαμενών και λοιπών τιμολογίων με τα γειτονικά ανταγωνιστικά κράτη (Τουρκία-Ρουμανία- Ουκρανία , αλλαγής συμπεριφοράς, που σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία και ποιότητα εργασίας που διαθέτουμε, να επιτύχουμε την ποθητή προσέλκυση των πλοίων».

Δεν υπάρχουν σχόλια: