Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

18 Απριλίου, 2025

Cpt Γιώργος Βάλλης: «Είμαστε εδώ για να προστατεύσουμε ένα τουριστικό προϊόν»

Υπάρχει ανασφάλεια αν χαθεί το Πάσχα για την τουριστική σεζόν για τα σκάφη στις Σπέτσες

10.04.2025 | 16:57 UPD:10.04.2025, 17:24

Στην εκπομπή Late News της ΕΡΤ με τη Βούλα Μαλλά και το Θεόδωρο Βγενή μίλησε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, κ. Γιώργος Βάλλης. Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τις εξελίξεις στο παλιό λιμάνι των Σπετσών, την απόφαση απαγόρευσης πρόσβασης στα σκάφη, καθώς και τα προβλήματα στο Πορτοχέλι με το μισοβυθισμένο ιστιοφόρο που παραμένει επί τέσσερα χρόνια στο λιμάνι.

Ο κ. Βάλλης ξεκίνησε τονίζοντας την ασάφεια που επικρατεί σχετικά με την ισχύουσα απόφαση που αφορά την πρόσδεση των σκαφών στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών: «Υπάρχει μια απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας που λέει ότι εμείς έχουμε ανακαλέσει την απόφαση του λιμεναρχείου Σπετσών που απαγόρευσε την πρόσβαση σκαφών στο παλιό λιμάνι. Λέει το Υπουργείο “ανακαλούμε την απόφαση”, δεν έχει βγει ΦΕΚ, άρα από τη στιγμή που δεν έχει βγει ΦΕΚ, το λιμεναρχείο Σπετσών είναι σα να λέει ότι ισχύει η δική μας απόφαση. Άρα τα σκάφη δε γνωρίζουν σήμερα πού θα πάνε, πού θα δέσουν. Έχουμε Πάσχα και ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα».

Ο Πρόεδρος κατήγγειλε την πρακτική που ακολουθήθηκε για την απομάκρυνση των μέσων πρόσδεσης των σκαφών από το παλιό λιμάνι: «Βγαίνει απόφαση και μετά πάνε και κόβουν τις δέστρες και τις μπίντες. Αυτή τη στιγμή, και με ιδία μέσα κάποιος να πάει να δέσει, δεν μπορεί. Αυτή η απόφαση βγήκε από τη Δημοτική Αρχή, τη Λιμενική Αρχή και την Κτηματική. Ήταν για να βγουν τα ρεμέτζα από το παλιό λιμάνι, τα οποία ουσιαστικά είναι οι άγκυρες που δένουν τα σκάφη. Ωραία, σωστή είναι η απόφαση, είναι παράνομα, να βγουν. Δεν έχουν όμως κανένα δικαίωμα να κόψουν τις δέστρες και τις μπίντες που δένουν τα σκάφη με δικά τους μέσα».

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία αναστάτωση γιατί δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Υπάρχει ένα νέο λιμάνι με ένα στενό πέρασμα, όπου τα πλοία πάνε με μεγάλες ταχύτητες», προσέθεσε.

Ο κ. Βάλλης ανέδειξε τη σημασία του θαλάσσιου Τουρισμού για την Εθνική Οικονομία: «Αν σκεφτείτε ότι είναι ένας τουρισμός που προσφέρει 1,5% του ΑΕΠ στην Ελληνική Οικονομία, καταλαβαίνετε πόσο κακό δημιουργεί αυτό και στον κλάδο και στους εργαζόμενους και γενικότερα στον VIP Τουρισμό, τον Ελληνικό θαλάσσιο Τουρισμό και το Ελληνικό yachting».

Όταν ρωτήθηκε από τον δημοσιογράφο κ. Θεόδωρο Βγενή αν οι περιορισμοί αυτοί τίθενται για λόγους ασφαλείας, ο κ. Βάλλης απάντησε: «Δεν υπάρχουν λόγοι ασφαλείας. Όταν σε ένα παλιό λιμάνι υπάρχουν δύο νερουλάδικα καράβια, παντόφλες, δεν θεωρώ ότι είναι θέμα ασφαλείας. Θεωρώ ότι είναι άλλοι λόγοι, αλλά θα πρέπει να δοθεί μία λύση άμεσα».

Από την πλευρά της, η δημοσιογράφος Βούλα Μαλλά ανέφερε ότι επικοινώνησαν με τη Δήμαρχο των Σπετσών, κυρία Φραγκιά, η οποία «τόνισε ότι τρέχει να προφτάσει το Πάσχα και πως τρέχουν πολλές εξελίξεις μέσω της Εισαγγελίας».

Το Υπουργείο Ναυτιλίας, από την πλευρά του, διευκρινίζει ότι «επιτρέπεται η αγκυροβολία με ιδία μέσα και η διέλευση σκαφών στον παλαιό λιμένα των Σπετσών».
Ωστόσο, ο Πρόεδρος επιμένει: «Το κακό ποιο είναι; Όταν πάει ένα σκάφος εκεί για να αγκυροβολήσει, κλείνει ουσιαστικά την είσοδο του παλιού λιμανιού. Όταν δεν υπάρχουν οι δέστρες ώστε τα σκάφη να ρίξουν τις άγκυρες, να έρθουν πιο πίσω, να δώσουν δύο σκοινιά, να δέσουν, καταλαβαίνετε ότι αν πάνε τα σκάφη και ρίξουν άγκυρα μέσα στη μέση, τι προβλήματα ασφαλείας θα υπάρξουν;»

«Στο παλιό λιμάνι θα μπορούσαν να δέσουν περίπου 50 σκάφη και τώρα οι θέσεις δεν είναι ούτε 10. Σκεφτείτε πόσο κακό γίνεται και δεν υπάρχει ούτε εναλλακτική. Ένα τέτοιο μέσο σκάφος αφήνει στο νησί την ημέρα από 1.500 έως 3.000 ευρώ. Άρα υπάρχει ανησυχία στην τοπική κοινωνία. Γιατί αν φύγουν τα σκάφη, όλα τα χρήματα και το Πάσχα και το καλοκαίρι, πού θα πάνε; Εμείς αναρωτιόμαστε: Ήρθατε ένα μήνα πριν το Πάσχα για να τα κάνετε; Εκκρεμεί ένα master plan από το 2019, γιατί τώρα;»

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου κ. Βγενή για το αν υπάρχει κίνδυνος το πρόβλημα να συνεχιστεί και το καλοκαίρι, ο κ. Βάλλης απάντησε: «Έχουν περάσει περίπου δύο μήνες από τότε που κόπηκαν οι δέστρες. Εγώ είχα μάθει ότι σε 10 μέρες θα έχουν αποκατασταθεί. Δεν έχει γίνει τίποτα. Άρα σήμερα, εμείς που μιλάμε, είμαστε σε μία ανασφάλεια. Δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση προς εμάς, προς τον κλάδο, τους φορείς, τους εργαζόμενους».

Όταν ρωτήθηκε αν έχει υπάρξει κοινή σύσκεψη με Τοπικούς Φορείς και τη Δήμαρχο, απάντησε ξεκάθαρα: «Όχι. Δεν έχω κληθεί και δε μας έχει ενημερώσει κανείς, ούτε να ζητήσει τη γνώμη μας, ούτε τίποτα. Πρέπει να υπάρχει πρόθεση και θετική ενέργεια να καλεστούν όλοι και να μιλήσουμε. Αλλά εμάς, δε μας έχει ενημερώσει κανείς».

Η συζήτηση επεκτάθηκε και στο σοβαρό πρόβλημα του Πορτοχελίου, όπου βρίσκεται ένα μισοβυθισμένο σιδερένιο ιστιοφόρο.

Η Βούλα Μαλλά τόνισε: «Υπάρχει άλλο ένα ζήτημα στο Πορτοχέλι που αφορά στο μισοβυθισμένο σιδερένιο ιστιοφόρο, το οποίο λέγεται ουσιαστικά ότι απειλεί και το περιβάλλον αλλά και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας».
Ο κ. Βάλλης σχολίασε: «Και αυτό εμείς το αναδείξαμε ύστερα από πιέσεις της τοπικής κοινωνίας προς εμένα. Βλέπουμε ένα βυθισμένο ιστιοφόρο, σιδερένιο, που τέσσερα χρόνια βρίσκεται εκεί. Δεν έχει βρεθεί κανείς να το πάρει. Αυτό, με τη σκουριά που βγάζει μέσα στη θάλασσα, καταλαβαίνετε τι μπορεί να δημιουργήσει. Μιλάμε ότι είναι μέσα στο κεντρικό λιμάνι του Πορτοχελίου, μπροστά από επιβλητικά ξενοδοχεία πεντάστερα, μπροστά σε όλα τα εστιατόρια και τις καφετέριες. Τέσσερα χρόνια, και δεν ξέρουνε μέσα αν έχει πετρέλαια ή λάδια».

Σε ερώτηση της δημοσιογράφου για το ποιες απαντήσεις έχουν λάβει, ο κ. Βάλλης ήταν ξεκάθαρος: «Καμία. Έχουμε κάνει τις αντίστοιχες ενέργειες και δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση».

Ο κ. Βγενής ρώτησε σε ποιον ανήκει η ευθύνη, με τον κ. Βάλλη να απαντά: «Αρχικά απευθυνόμαστε στη Λιμενική Αρχή και στην Περιφέρεια της Λιμενικής Αρχής και μετά στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Αλλά είναι αυτή εικόνα στο Πορτοχέλι; Μισοβυθισμένο ιστιοφόρο στο λιμάνι; Αν είχατε περάσει με σκάφος από εκεί, βλέπετε να υπάρχει κάλυψη ή οριοθέτηση της περιοχής; Δεν είναι μόνο η περιβαλλοντική ρύπανση. Είναι το κομμάτι του τουριστικού προϊόντος, η εικόνα, είναι το κομμάτι της Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας. Δεν γίνεται η Ελλάδα με τέτοια νησιά, με τέτοια δυναμική που στηρίζεται στον Τουρισμό, να βλέπουμε τέτοιες εικόνες».

Κλείνοντας, τόνισε: «Κι εμείς είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε και να προστατεύσουμε για ένα τουριστικό προϊόν. Γιατί αυτή τη στιγμή ξεκινάει μία τουριστική περίοδος και περιμένουμε εμείς να δούμε τι θα γίνει την επόμενη μέρα. Δυστυχώς, δεν βλέπουμε γρήγορα αντανακλαστικά, αλλά δεν παίρνουμε και κάποιες απαντήσεις στις ενέργειες που κάνουμε. Δηλαδή, αν δεν ήσασταν εσείς οι δημοσιογράφοι να μπορούμε να το επικοινωνήσουμε, δεν ξέρω αν θα υπήρχανε και λύσεις».

Zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: