- 30 Μαΐου, 2024
(*) Του κ. Δημ. Καπράνου
Ασχοληθείτε μια μέρα με το θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας.
Σκεφθείτε ότι αυτή η μικρή χώρα, η πατρίδα μας, διαθέτει σήμερα τον μεγαλύτερο
εμπορικό στόλο! Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν σήμερα ποσοστό μεγαλύτερο του 20%
του παγκοσμίου εμπορικού στόλου, ως προς την χωρητικότητα, όπως αναφέρουν τα
επίσημα στοιχεία τα οποία περιλαμβάνει η ετήσια έκθεση της Ενώσεως Ελλήνων
Εφοπλιστών.
Δηλαδή, για να το αντιληφθούμε καλύτερα, σήμερα οι συμπατριώτες μας ναυτίλοι
έχουν φέρει την Ελλάδα να βρίσκεται στην πρώτη θέση
παγκοσμίως, σέ ό,τι αφορά στην πλοιοκτησία! Για ένα ακόμη έτος, ο ελληνόκτητος
εμπορικός στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο,
παρουσιάζοντας, μάλιστα, σταθερή ανάπτυξη.
Σκεφθείτε ακόμη ότι κατά την τελευταία δεκαετία, που η χώρα
μας κλυδωνιζόταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, η συνολική χωρητικότητα του
ελληνικού εμπορικού στόλου, ο οποίος αριθμεί 5.543 πλοία, έχει αυξηθεί κατά
53,5%. Την εποχή, δηλαδή, που η χώρα ήταν αντιμέτωπη με «κάπιταλ κοντρόλ»,
παρέπαιε οικονομικώς και έπλεε «από μνημονίου εις μνημόνιον», οι Έλληνες
εφοπλιστές μπορούσαν να δανείζονται από Τράπεζες και «Φάντς», να παραγγέλλουν
πλοία σε τεράστιες ναυπηγικές μονάδες της Ασίας και της Ευρώπης και να αυξάνουν
την δύναμη του στόλου, ο οποίος αποτελεί την μεγάλη «προίκα» της πατρίδας μας
στην οικονομία και τις μεταφορές της Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Καλό θα είναι να μην
λησμονούμε ότι Έλληνες ναυτίλοι, τα τελευταία χρόνια, αποτελούν την
εμπροσθοφυλακή της Ελλάδος στα διεθνή φόρα, όπου η πρωτοκαθεδρία μας στις
θάλασσες ανοίγει πύλες και επιτρέπει την ως ίσος προς ίσον επαφή με χώρες κατά
πολύ ισχυρότερες
και πολυπληθείς. Και ακόμη να σκεφθούμε ότι οι συμπατριώτες μας ναυτίλοι
πρωτοπορούν στον τομέα των νέων τεχνολογιών παραγγέλλοντας πλοία τα οποία
πληρούν τις πλέον σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Να σκεφθούμε ακόμη
ότι Έλληνες επιχειρηματίες του υγρού στοιχείου έχουν σε διάφορα ναυπηγεία του
εξωτερικού παραγγελίες που ανέρχονται σε 384 νέα βαπόρια, συνολικής
χωρητικότητος 34.000.000 τόνων, αριθμός ο οποίος υπερβαίνει κατά πολύ και τις
μεγαλύτερες δυνατές προσδοκίες της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητος.
Συγκρίνοντας το σημερινό σκηνικό με εκείνο του 2023 διαπιστώνουμε ότι τα υπό
παραγγελία πλοία έχουν αυξηθεί κατά 60% ως προς τον αριθμό και κατά 79% ως προς
την χωρητικότητα, εν συγκρίσει δε προς το 2021 είναι σχεδόν τέσσερεις φορές
περισσότερα ως προς τον αριθμό και σχεδόν τρεις φορές περισσότερα ως προς την
χωρητικότητα. Τα πλοία τα οποία έχουν παραγγείλει Έλληνες επιχειρηματίες είναι
τα μεγαλύτερα και είναι εξοπλισμένα μι τελευταίας τεχνολογίας περιβαλλοντικά
συστήματα.
«Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σέ έναν
ολοένα καί πιό σύγχρονο καί περιβαλλοντικά φιλικό στόλο» επισημαίνεται στην
ετήσια έκθεση της Ε.Ε.Ε. Αναλύοντας τα στοιχεία της εκθέσεως της ΕΕΕ,
διαπιστώνουμε ότι σήμερα η μέση χωρητικότης ενός υπό ναυπήγηση ελληνόκτητου
πλοίου είναι 88.748 τόνοι, ενώ ο μέσος όρος ενός υπό παραγγελία πλοίου διεθνώς,
σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι 62.237 τόνοι. Παραθέσαμε όλα τα ανωτέρω στοιχεία
για να αντιληφθούμε για μία ακόμη φορά ότι ο κλάδος της ναυτιλίας είναι εκείνος
πού προσφέρει στην Ελλάδα την πρωτοκαθεδρία στις θαλάσσιες μεταφορές, τον κλάδο
ο οποίος κρατά ζεστό και εν δράσει τον πλανήτη!
estianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου