Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

Το πρώτο bulker που τροφοδοτείται από άνεμο πλέει στο Νιούκαστλ

09:50 - 29 Οκτ 2022 Ναυτιλία

Το πρώτο bulker που τροφοδοτείται από άνεμο πλέει στο Νιούκαστλ
Το πρώτο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου στον κόσμο που τροφοδοτείται μερικώς από τον άνεμο, το Shofu Maru, έπλευσε στο λιμάνι του Newcastle στο παρθενικό του ταξίδι.

Το bulker χωρητικότητας 100,422 dwt, που ανήκει στην ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui OSK Lines (MOL), παραδόθηκε στις 7 Οκτωβρίου 2022. Το πλοίο είναι το πρώτο του είδους του και προαναγγέλλει μια νέα εποχή στη σύγχρονη ναυτιλία καθώς η αιολική πρόωση σηματοδοτεί την επιστροφή του ως βιώσιμη πηγή ενέργειας.

Το Shofu Maru είναι εξοπλισμένο με το λεγόμενο σύστημα Wind Challenger, ένα σκληρό πανί που αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για να προωθήσει το σκάφος.

Το σύστημα μετατρέπει  την αιολική ενέργεια  απευθείας σε προωθητική δύναμη. Η εγκατάσταση του πανιού σε εμπορικά πλοία έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, η οποία με τη σειρά της μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 5-8%. Το πανί μπορεί να κοντύνει και να επεκταθεί (μήκους 55 μέτρων) προσαρμόζοντας αυτόματα τις συνθήκες ανέμου επί του σκάφους καθώς μπορεί να περιστρέφεται 360 μοίρες.

Το σκάφος υποδέχθηκε στο λιμάνι του Newcastle αντιπροσωπεία λιμενικών και διπλωματικών αξιωματούχων, συμπεριλαμβανομένου του Γενικού Πρόξενου της Ιαπωνίας στο Σίδνεϊ Tokuda Shuichi, του Αναπληρωτή Γραμματέα Ασφάλειας, Περιβάλλοντος και Ρύθμισης Μεταφορών για τη NSW Tara McCarthy και της MOL Managing Executive Officer για Ανατολική/Νοτιοανατολική Ασία και Ωκεανία Nobuo Shiotsu.

Το Shofu Maru μήκους 235 μέτρων θα μεταφέρει άνθρακα κυρίως από την Αυστραλία, την Ινδονησία και τη Βόρεια Αμερική ως ειδικό σκάφος για την εταιρεία ηλεκτρικών υπηρεσιών της Ιαπωνίας Tohoku Electric Power.

Η MOL σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα δεύτερο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου εξοπλισμένο με το σύστημα σκληρού πανιού Wind Challenger στην Oshima Shipbuilding. Σύμφωνα με το σχέδιο, η MOL Drybulk θα εκμεταλλευτεί το σκάφος 62.900 dwt, που έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2024. 

Η εξερεύνηση της  υποβοηθούμενης από τον άνεμο τεχνολογίας πρόωσης  αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής απαλλαγής από τον άνθρακα της MOL. Ο Όμιλος MOL έχει θέσει μεσοπρόθεσμους έως μακροπρόθεσμους στόχους για τη μείωση της έντασης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις θαλάσσιες μεταφορές κατά περίπου  45% έως το 2035  (δηλαδή έναντι του 2019) και την επίτευξη καθαρού μηδενισμού έως το 2050.



Πηγή: Reporter.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: