...η όλη συζήτηση συνεχίζει την φιλοσοφία του ράβε - ξήλωνε, με την οποία έφτασε το κράτος μέχρι σήμερα, γι αυτό και δεν έχει να παρουσιάσει κάτι καινούργιο, εκτός από να ξοδέψει ζεστό χρήμα σε ανοησίες όπως αυτό το σόου στην Αθήνα το βράδυ της Πρωτοχρονιάς. Εντάξει, αναφέρουμε ένα μικρό αλλά πρόσφατο γεγονός.
Δηλαδή, γιατι δεν ελαττώνουν το ρίσκο της κατολίσθησης σε σημείο που να το ξεχάσουμε για πολλά χρόνια? Γιατί δεν κατεβάζουν το ύψος των πλευρών, και να γίνει πιο προσβάσιμο το μέρος για τους επισκέπτοντες? Πολλές είναι οι σκέψεις και καλές αλλά το σύστημα παραμένει το ίδιο...
Φωτό JTM 3/1/22
Στην ΑΚΤΩΡ τελικά θα ανατεθούν σύμφωνα με το ypodomes.com τα έργα αποκατ των ζημιών στα πρανή της Διώρυγας Κορίνθου. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε διαγωνισμό-εξπρές με ποσό 32 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) για να ξεκινήσουν άμεσα τα εργα μέσω της μεθόδου της απευθείας διαπραγμάτευσης μέσω πρόσκλησης.
Σύμφωνα με την πρόσκληση, οι εταιρείες που κλήθηκαν να
δώσουν προσφορά είναι οι: ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ. Τελικά οι προσφορές που
δόθηκαν ήταν: ΑΒΑΞ 1%, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 2,7% και ΑΚΤΩΡ 3,59%. Από την επιτροπή
ζητήθηκε από τους τρεις κληθέντες οικονομικούς φορείς να υποβάλουν στην
επιτροπή διενέργειας της διαπραγμάτευσης νέες βελτιωμένες οικονομικές
προσφορές, η «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» δεν συνέχισε στη διαδικασία, ενώ η ΑΒΑΞ έδωσε
έκπτωση 1,24%, και η ΑΚΤΩΡ 4,47%.
Έτσι η ΑΚΤΩΡ θα αναλάβει τα έργα αποκατάστασης της
Διώρυγας Κορίνθου. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του έτους και να
ολοκληρωθούν σύντομα εντός του 2022. Οι παρεμβάσεις θα γίνουν στα σημεία σε
μήκος ενός χιλιομέτρου και συγκεκριμένα από τη χιλιομετρική θέση 2,45 έως τη
χ.θ. 3,48.
Σε συνάντηση που είχε πριν από μερικές εβδομάδες με
τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, ο ο υφυπουργός Ανάπτυξης και
Επενδύσεων Χρίστος Δήμας είχε δηλώσει: «Αναμφίβολα πρόκειται για μια σημαντική
εξέλιξη που δεν αφορά μόνο τον Νομό Κορινθίας, αλλά και το σύνολο της
επικράτειας. Το κύριο μέλημα όλων μας είναι να ξανανοίξει η Διώρυγα το
συντομότερο, όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει αν πρώτα δεν έχει διασφαλιστεί η
ασφαλής λειτουργία της, τόσο για τους εργαζόμενους αλλά και για όσους
πραγματοποιούν την διέλευση».
Κλειστή από 15 Ιανουαρίου
Η διώρυγα Κορίνθου έχει κλείσει από τις 15 Ιανουαρίου
καθώς σημειώθηκε εκτεταμένη κατολίσθηση περίπου 1.000 κυβικών από τα πρανή. Στα
τέλη του περασμένου Ιανουαρίου έγινε γνωστή η έγκριση κονδυλίου ύψους 9 εκατομμυρίων
ευρώ για τα έργα στη Διώρυγα με στόχο να τρέξουν άμεσα.
Τα τελευταία χρόνια όμως είχε γίνει σειρά
κατολισθήσεων στη διώρυγα και αποφασίστηκε τελικά να αντιμετωπιστεί συνολικά το
πρόβλημα για να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της Διώρυγας στο μέλλον. Στην
εταιρεία της Διώρυγας Κορίνθου απασχολούνται περίπου 80 εργαζόμενοι.
Η Διώρυγα αποτελεί σημαντικό διεθνή κόμβο θαλάσσιων
συγκοινωνιών, καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία
ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και
για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της
ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, και αντίστροφα.
Ενδεικτικά, η απόσταση από την Πάτρα έως τον Πειραιά
μέσω της Διώρυγας είναι 100 ναυτικά μίλια, ενώ με τη Διώρυγα κλειστή ένα σκάφος
είναι υποχρεωμένο να κάνει τον περίπλου της Πελοποννήσου και να διανύσει 295
ναυτικά μίλια.
Το κανάλι χρησιμοποιούν όλων των ειδών τα πλοία, από
μικρά τουριστικά, μέχρι μεγάλα εμπορικά πλοία, κρουαζιερόπλοια και γκαζάδικα.
Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια ο διάπλους από τη διώρυγα αποτελεί μια από τις
μεγαλύτερες ατραξιόν του ταξιδιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου