....καλά ας βγάλουμε πρώτα κάποιο πατίνι, και μετά μιλάμε για τεχνογνωσία. Δεν σημαίνει ότι υποτιμάσαι η προσπάθεια του καθενός αλλά τα πράγματα δεν προχωρούν χωρίς βάσεις από την πολιτεία. Μέχρι οι βάσεις αυτές και πολλές άλλες να βγούν στον αέρα, θα έχει ανακαλυφθεί το πετρέλαιο που δεν ρυπαίνει....
Καλή τύχη λοιπόν, ποτέ δεν είναι αργά.
+++
Του Γιώργου Γεωργίου
Την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις εγχώριες
θαλάσσιες διαδρομές προωθεί η HEMEXPO (Hellenic Marine Equipment Manufacturers
& Exporters), η Ένωση, δηλαδή, των Ελλήνων κατασκευαστών ναυτιλιακού
εξοπλισμού.
Όπως λέει στο Capital.gr η πρόεδρος
του φορέα, Ελένη Πολυχρονοπούλου, "έχουμε ολοκληρώσει το σχεδιασμό ενός
ηλεκτρικού πλοίου και σήμερα είμαστε στη φάση των μελετών και της
προώθησης".
Σε μία περίοδο που η ανάγκη μείωσης των εκπομπών των
πλοίων είναι η νούμερο 1 προτεραιότητα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η
ηλεκτρική πρόωση έρχεται να δώσει μία σημαντική λύση, καθώς μειώνει την
κατανάλωση καυσίμου και τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
Ταυτόχρονα, συνεπάγεται και οικονομικά οφέλη για τους
πλοιοκτήτες, διότι περιορίζει τα έξοδα συντήρησης.
Το σχέδιο της HEMEXPO έχει παρουσιαστεί στην κυβέρνηση
και πλέον αναζητείται το πορθμείο, ώστε να διαπιστωθεί πόσο εφαρμόσιμο είναι
ένα e-ferry και να προχωρήσουν στην κατασκευή του στη χώρα μας.
Θεωρητικά ο χρόνος κατασκευής ενός τέτοιου πλοίου δεν
ξεπερνά τους 12 μήνες.
Το μεγάλο θέμα, όμως, σύμφωνα με την κα
Πολυχρονοπούλου, είναι οι απαιτούμενες υποδομές για να υποστηρίξουν ένα τέτοιο
project, οι φορτιστές, δηλαδή, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τις αντίστοιχες
"αντοχές".
Φυσικά, μία τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να εφαρμοστεί
αρχικά σε μικρά πλοία και κοντινές διαδρομές, αλλά και πάλι θα χρειαστούν
φορτιστές μεγάλης χωρητικότητας.
Η Αττική παρουσιάζει σημαντικές δυνατότητες
ηλεκτροδότησης, όμως, η επιλογή του τελικού χώρου θα γίνει κατόπιν αναλυτικής
μελέτης.
"Για εμάς είναι το μέλλον. Είναι μία ευκαιρία να
δούμε πως μπορούμε να φτιάξουμε ένα τέτοιο πλοίο στην Ελλάδα, τι εξοπλισμό θα
χρειαστούμε. Δεν μπορούμε συνέχεια να ακολουθούμε τις εξελίξεις, πρέπει να
καινοτομήσουμε" σχολιάζει η κυρία Πολυχρονοπούλου.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν από τη
HEMEXPO σε συνέντευξη Τύπου που θα διενεργηθεί άμεσα.
Σημειώνεται ότι η συνολική επίδραση των επιχειρήσεων
της Ένωσης στην ελληνική οικονομία ανήλθε στα €1,4 δισ. ή περίπου το 0,35% του
ελληνικού ΑΕΠ το 2018.
Ευνοϊκό περιβάλλον
Η πρωτοβουλία της HEMEXPΟ συμπίπτει με την προώθηση
της ηλεκτροκίνησης από την κυβέρνηση και το περιβάλλον φαίνεται να είναι
γενικότερα θετικό.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου ένα χρόνο είχε
υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και
τους δήμους Αιγιαλείας και Δωρίδος για τη μετατροπή συμβατικού πλοίου σε
ηλεκτρικό και τη δρομολόγησή του στον Κορινθιακό Κόλπο, υπό την αιγίδα του
υπουργείου Ναυτιλίας και τη συμβολή ευρωπαϊκών πόρων.
Όπως γίνεται αντιληπτό, εντείνονται οι προσπάθειες για
το πρώτο ηλεκτροκίνητο φέρι στη χώρα μας. Πρότυπο, άλλωστε, μπορεί να
αποτελέσει η Νορβηγία, όπου λειτουργούν τόσο αμιγώς ηλεκτρικά πλοία όσο και
υβριδικά, με τη χρήση LNG.
Επίσης, ένα σημαντικό βήμα για τη στροφή της ελληνικής
ναυτιλίας στην ηλεκτρική εποχή είναι και η αναβάθμιση των υποδομών στους
λιμένες, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να καταστεί εφικτή η ηλεκτροδότηση των
πλοίων, όσο είναι ελλιμενισμένα, από την ξηρά, ελαχιστοποιώντας το
περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους.
Αυτές οι εγκαταστάσεις πρέπει να προχωρήσουν μέχρι το
τέλος του 2025, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94.
Την ίδια ώρα, στην ατζέντα του υπουργείου
Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι η ένταξη των ΑΠΕ στις λιμενικές υποδομές για
την κάλυψη των αναγκών των κτιρίων, των μηχανημάτων και των οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου