….κοροιδευόμαστε ασύστολα, και όσο μεγαλύτερα γράμματα χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν την κουταμάρα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ξεφτίλα. Καλά κάναμε και δηλώσαμε παρών, στο πρόβλημα του Σουέζ, αλλά να βοηθήσουμε με τα ρυμουλκά λιμένος, η να στείλουμε τον εθνικό λιμενοεργολάβο με τους γερανούς να τραβήξει άμμο?? Ολίγη σοβαρότης δεν θα έβλαπτε. Διότι είμαστε και ναυτιλιακό κράτος, όπου τι σημαίνει αυτό??? Άλλα λόγια ν αγαπιόμαστε.
Ας ξεκινήσουμε την υποθαλάσσια
για Σαλαμίνα, και τα υπόλοιπα είναι μικροπολιτικής συνήθειας και συνέπειας
πολιτικών χωρίς όραμα.
Μήπως να ανοίγαμε το δικό μας
κανάλι, πριν πάμε να γελιοποιηθούμε??
Ο Ισθμός μας περιμένει…
Δεκαέξι ελληνικά πλοία είναι στην αναμονή
Το υπουργείο Ναυτιλίας
και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών προσέφερε από
την πρώτη στιγμή βοήθεια στη φίλη χώρα Αίγυπτο και σε συνεργασία με την Ένωση
Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, όπως
δήλωσε ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης αναφερόμενος στην προσπάθεια αποκόλλησης
του προσαραγμένου πλοίου Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ.
Θέλαμε να τονίσουμε με αυτό τον
τρόπο ότι είμαστε διαθέσιμοι και έτοιμοι να
προσφέρουμε βοήθεια και σε επίπεδο ρυμούλκησης αλλά και βυθοκόρησης,
σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης κάνοντας λόγο για «τεράστιο πρόβλημα». «Πάνω από 10%
του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η Ελλάδα είναι
έτοιμη και με μέσα και προσωπικό να προσφέρει τη βοήθειά της, ενώ δυστυχώς έχουμε 16 ελληνικά πλοία που περιμένουν να
διέλθουν της διώρυγας. Πιστεύουμε σύντομα να καταστεί δυνατή η
ασφαλή διέλευση από τη διώρυγα» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής.
Μεταφορικό Ισοδύναμο
Για το μεταφορικό ισοδύναμο ο κ.
Πλακιωτάκης είπε ότι υπεγράφη η ΚΥΑ για την εφαρμογή του για τις επιχειρήσεις
της Κρήτης για το 2021, μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και την
αξιολόγηση της δράσης του και σε συνεργασία με τα τέσσερα επιμελητήρια και την
Περιφέρεια Κρήτης. Όπως διευκρίνισε ο αριθμός των ωφελούμενων επιχειρήσεων
διευρύνεται και από 2.144 ανέρχεται σε 5.544 επιχειρήσεις, ενώ μέσα σε αυτές
εντάσσεται και ο αγροτικός τομέας, καθώς δικαιούχοι του μεταφορικού ισοδυνάμου
των επιχειρήσεων, είναι, όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και όσοι είναι
εγγεγραμμένοι στο Αγροτικό Μητρώο και στο Μητρώο Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων. «Η
εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου για την Κρήτη και τις επιχειρήσεις,
ενισχύει την ανταγωνιστικότητα τους» συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης ο οποίος
αναφέρθηκε και στην ενίσχυση του κονδυλίου για τις άγονες γραμμές.
Άγονες Γραμμές
«Έχουμε ενισχύσει το κονδύλιο των
άγονων γραμμών από 90 εκατ. που ήταν το 2019 στα 138 εκατ. για φέτος.
Ενισχύουμε με 24 νέες ακτοπλοϊκές γραμμές τη νησιωτική Ελλάδα και τους νησιώτες
μας, ενώ με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίσαμε πριν από ενάμιση μήνα, δρομολογούμε
τις πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. μιλάμε για συμβάσεις 10-12
ετών, προκειμένου να είναι βιώσιμες οι άγονες γραμμές και αυτό να συνδεθεί με
την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου» είπε ο κ. Πλακιωτάκης.
Αξιοποίηση των λιμανιών
Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των
λιμανιών της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι για
τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας «βρισκόμαστε
ήδη στο πρώτο στάδιο ολοκλήρωσης των διαγωνισμών όπου υπάρχει τεράστιο
επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και μη επενδυτές», συμπληρώνοντας ότι
παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα
Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας επιτήρησης», μέσω του οποίου θα υπάρχει εικόνα σε
πραγματικό χρόνο επί 24ωρου βάσης, του Αιγαίου, της Κρήτης και του Ιονίου.
Υγειονομικά Πρωτόκολλα
για τον θαλάσσιο τουρισμό
Σε ό,τι αφορά τα υγειονομικά
πρωτόκολλα ενόψει της εκκίνησης της τουριστικής σεζόν, ο κ. Πλακιωτάκης είπε
ότι το υπουργείο βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, την
Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τον ΕΟΔΥ ώστε να αναθεωρηθούν τα υγειονομικά
πρωτόκολλά με τρόπο στοχευμένο.
«Εκτός από την εμπειρία που έχουμε
από το 2020, είναι σε εξέλιξη και το πρόγραμμα εμβολιασμού, οπότε οι
παρεμβάσεις μας θα είναι απόλυτα στοχευμένες. Μάλιστα προωθούμε την ηλεκτρονική
αίτηση του εντύπου πληροφορίων, πριν εισέλθει ο επιβάτης στο πλοίο» ανέφερε ο
υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος πρόσθεσε ότι τόσο η
κρουαζιέρα όσο κυρίως ο θαλάσσιος τουρισμός (yachting) εμφανίζει τεράστιο
ενδιαφέρον.
«Για τον θαλάσσιο τουρισμό του
yachting ήδη επεξεργαζόμαστε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας για να
δώσουμε περισσότερα κίνητρα και να έρθουν σκάφη αναψυχής στη χώρα μας. Σύνθημά
μας είναι «Ανοιχτές θάλασσες για όλους, με βάση τους όρους του Ευρωπαϊκού και
Διεθνή ανταγωνισμού» όπως συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.
portnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου