09 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021
Συνέντευξη του υφ. Υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Κατσαφάδου
Υπήρχαν αρκετοί λόγοι που το Portnet ζήτησε από τον Νότη Ανανιάδη να πάρει συνέντευξη από τον Κώστα Κατσαφάδο, τον πρώτο πειραιώτη υπουργό που έβαλε στην κυβέρνηση του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Πολιτικοί: Ο πρώτος βουλευτής της Α’ Πειραιά αναλαμβάνει για πρώτη φορά χαρτοφυλάκιο.
Ναυτιλιακοί: Εκλέγεται στο πρώτο λιμάνι της χώρας, την «πρωτεύουσα» της ελληνικής κι ως εκ τούτου της παγκόσμιας Ναυτιλίας
Αλλά κυρίως Συναισθηματικοί! Ο νεαρός το 2009 πρωτοεμφανιζόμενος υποψήφιος βουλευτής με την Νέα Δημοκρατία στην Α’ Πειραιώς και Νήσων έδωσε την πρώτη του συνέντευξη με την ιδιότητα του αυτή στον Νότη Ανανιάδη σε ένα καφέ της πλατείας Τερψιθέας, ενώ παράλληλα έψαχνε να νοικιάσει το πρώτο του προεκλογικό γραφείο.
Έκτοτε πέρασαν 12 «γεμάτα» πολιτικά χρόνια. Η πολιτική ζωή επιφύλαξε σε όλους τόσες ανατροπές που κανείς ίσως δεν θα μπορούσε να φανταστεί. Κι οι καταστάσεις μεταξύ των δύο τους έφεραν όχι τόσο να μιλάει ο ένας στον άλλο από την θέση του υφυπουργού στην θέση του δημοσιογράφου – αυτό θα ήταν αναμενόμενο. Αλλά, λόγω πανδημίας, με μάσκες…
Ο Κώστας Κατσαφάδος μιλάει στον Νότη Ανανιάδη
- 2009 Πρώτη φορά υποψήφιος με την Νέα Δημοκρατία στη Α΄ Πειραιώς και Νήσων, χωρίς να έχετε ούτε πολιτικό γραφείο - 2021 Μέλος της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, υφυπουργός Ναυτιλίας: Ποια είναι η αποτίμηση σε πολιτικό αλλά και προσωπικό επίπεδο αυτής της διαδρομής;
Όπως γνωρίζετε κ. Ανανιάδη η εμπλοκή μου στα κοινά ξεκίνησε από τα φοιτητικά μου χρόνια και τον χώρο της Αυτοδιοίκησης. Ήταν μια διαδρομή που σε όλες τις «στάσεις» της είχε μια και μόνη συνισταμένη. Να είμαι χρήσιμος. Με αυτό το σκεπτικό αποφάσισα να διεκδικήσω και την εκλογή μου στη Βουλή. Νιώθω περήφανος, γιατί οι πολίτες της Α Πειραιά και των νησιών που με εμπιστεύτηκαν. Mου έδωσαν όλα αυτά τα χρόνια την δύναμη να τους εκπροσωπήσω και μάλιστα με εξέλεξαν σε δυο αναμετρήσεις πρώτο βουλευτή. Θέλω να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για την εμπιστοσύνη του, ιδιαίτερα αυτήν την κρίσιμη περίοδο, γιατί με επέλεξε να συμμετάσχω στο κυβερνητικό σχήμα. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το μόνο που έχει έδρα στην πόλη μας, είναι από μόνο του μια πρόκληση, καθώς η ναυτιλία είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της πατρίδας μας. Αποτελεί μαζί με τον Πολιτισμό και την Παιδεία τα βασικά μας όπλα για να διεκδικήσουμε μια καλύτερη μοίρα για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες. Σε αυτή λοιπόν την προσπάθεια οφείλω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό. Όσο για την αποτίμηση την κάνεις όταν φτάνεις στο λιμάνι και όχι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
-Σύμφωνα με ένα πολιτικό «μύθο» η θέση κυβερνητικής ευθύνης στο υπουργείο Ναυτιλίας ισοδυναμεί με «ηλεκτρική καρέκλα» για έναν πολιτικό που εκλέγεται στον Πειραιά. Και η αλήθεια είναι πως, πρόχειρα, θυμάμαι από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ τουλάχιστον τρεις βουλευτές που μετά τη θητεία τους στο υπουργείο Ναυτιλίας δεν επανεξελέγησαν. Σας ανησυχεί αυτό και πως σκέπτεστε να πολιτευτείτε;
Οι μύθοι είναι καλοί και διδαχτικοί. Μόνο έτσι είναι χρήσιμοι και όχι για να μας δημιουργούν σύνδρομα.
Εδώ βρισκόμαστε για να υλοποιήσουμε συγκεκριμένα πράγματα, που ζητούν οι πολίτες, οι άνθρωποι της ναυτοσύνης και οι νησιώτες μας. Πολιτικές για τις οποίες δεσμευτήκαμε. Εγώ όπως ξέρετε δεν είμαι δεμένος με τις καρέκλες, είτε είναι ηλεκτρικές είτε όχι.
Αλλά είμαι «δεμένος» με μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες, και αυτή η σχέση είναι ικανή να απενεργοποιήσει «ηλεκτρικές καρέκλες», «βόμβες» , «παγίδες».
-Ποιες είναι ακριβώς οι αρμοδιότητές σας και ποιες προτεραιότητες θέτετε στο πεδίο ευθύνης σας;
Με τον Υπουργό κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, έχουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και κοινές αγωνίες. Να πάει αυτός ο τόπος μπροστά. Να κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να στηρίξουμε τη ναυτιλία μας, τους ναυτεργάτες, τους νησιώτες μας. Να στηρίξουμε τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, που δίνουν έναν μεγάλο αγώνα, τόσο για να προφυλάξουν τα θαλάσσια σύνορά μας, όσο και για να βοηθήσουν τους νησιώτες μας. Παράλληλα δίνουν έναν τεράστιο ανθρωπιστικό αγώνα σώζοντας ζωές στο Αιγαίο.
Για μας κύριε Ανανιάδη, είναι εθνικό στοίχημα να πετύχουμε, σε αυτόν τον κρίσιμο για την πατρίδα μας τομέα της Ναυτιλίας και της νησιωτικής πολιτικής.
Άρα δεν πορευόμαστε με περιχαρακωμένες αρμοδιότητες και ρόλους, αλλά με συνέργειες και αλληλοκαλύψεις.
Για να πλεύσει με ασφάλεια το καράβι της Ναυτιλίας μας, χρειάζεται να είμαστε στη γέφυρα και στη μηχανή, μια ομάδα. Έτσι πορευόμαστε από την πρώτη ημέρα που πήγα στο Υπουργείο. Στο τυπικό μέρος στον τομέα ευθύνης μου είναι «η άσκηση των αρμοδιοτήτων των οργανικών μονάδων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής».
- Το λιμάνι του Πειραιά έχει ιδιωτικοποιηθεί αλλά φυσικά είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την πόλη του Πειραιά, την πόλη μας. Ποιες είναι οι σχέσεις που θα θέλατε να έχετε με την Cosco και πως φαντάζεστε ότι η λειτουργία του λιμανιού και ο παραγόμενος εξ αυτής πλούτος θα αποβεί και εις όφελος της τοπικής κοινωνίας;
Θέλω να είμαι ξεκάθαρος απέναντί σας και στους αναγνώστες σας. Με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης το λιμάνι έχει πουληθεί στην COSCO. Πλέον όλα τα έργα ανάπτυξης και υποδομής εκεί καλείται να τα υλοποιήσει η ιδιωτική εταιρεία, η οποία έχει καταθέσει ένα master plan, το οποίο περιμένουμε να δούμε τους περιβαλλοντολογικούς όρους που θα εγκριθούν καθώς βρίσκεται στα δικαστήρια αναμένοντας να ολοκληρωθεί όλη αυτή η μελέτη για να δούμε πως θα αξιοποιηθεί το λιμάνι της πόλης μας.
Το υπουργείο πλέον έχει εποπτικό ρόλο στο λιμάνι και να είστε βέβαιος ότι θα τον τηρήσουμε. Ως υφυπουργός και ως βουλευτής του Πειραιά η μόνη προσπάθεια που έκανα και θα συνεχίσω να κάνω, είναι μέσα από αυτή την επένδυση να μπορέσει να αποκτήσει η πόλη μας και οι πολίτες όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη. Νομίζω ότι έχουμε αρχίσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο διαλόγου ανάμεσα στον Δήμο, τους τοπικούς φορείς και την COSCO για να μπορέσουμε να κεφαλαιοποιήσουμε όσο δυνατόν περισσότερα αποτελέσματα και για τους πολίτες και για την πόλη και για την τοπική οικονομία.
- Μιλώντας για τοπική κοινωνία, να θυμίσουμε ότι σε Α΄ και Β΄ Πειραιά οι πολίτες διαμαρτύρονται για δυσάρεστες οσμές κατά καιρούς. Οι διαμαρτυρίες δε «φωτογραφίζουν» συγκεκριμένη μονάδα στη Δραπετσώνα. Πως σκέπτεστε να χειριστείτε το ζήτημα;
Κύριε Ανανιάδη, υπάρχει η ευρωπαϊκή οδηγία του 2017 η οποία προβλέπει επτά λιμενικές δραστηριότητες για λόγους θεμιτού ανταγωνισμού.
Δυστυχώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν έκανε τίποτα ως προς αυτή την κατεύθυνση, αφού υπήρχε δραστηριότητα από μία μόνο εταιρεία.
Εμείς το 2020 νομοθετήσαμε ώστε να ανοίξουν και οι επτά δραστηριότητες για να μην κατηγορηθούμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για το άνοιγμα τους. Αυτό που έγινε με την τροπολογία που κατατέθηκε πριν λίγες ημέρες είναι για όσους λιμενικούς οργανισμούς δεν έχουν προλάβει να ολοκληρώσουν αυτή την διαδικασία, τους δίνεται μία παράταση τεσσάρων μηνών μέχρι να την ολοκληρώσουν.
Όσον αφορά στις δυσάρεστες οσμές, ως βουλευτής είχα επικοινωνήσει πάρα πολλές φορές με το υπουργείο Περιβάλλοντος ζητώντας τους να κάνουν όλους τους απαραίτητους ελέγχους και να τηρηθεί η νομιμότητα.
Θέλω να είναι σαφές πως, θα υπάρξουν συνέπειες και οι κυρώσεις ανάλογα με το μέγεθος του προβλήματος, που θα βεβαιώσουν οι αρμόδιες αρχές. Με την υγεία των πολιτών εμείς δεν θα παίξουμε. Εάν διαπιστωθούν ευθύνες θα αποδοθούν και θα ληφθούν μέτρα.
- Ποιο είναι το επίπεδο συνεργασίας που θα θέλατε να είχατε με τους Δήμους, αλλά και τους παραγωγικούς φορείς της πόλης;
Όπως ξέρετε από τις πρώτες ημέρες κάλεσα στο γραφείο μου, δημάρχους και φορείς. Θα συνεχίσω να το κάνω, γιατί πιστεύω ότι πρέπει να λειτουργήσουμε αμφίδρομα. Τους ξεκαθάρισα ότι είμαι σύμμαχός τους και έτσι θέλω να με βλέπουν και εκείνοι. Ζήτησα ιδέες και προτάσεις τους. Παρά τις δύσκολες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία, πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε πράγματα. Κυρίως όμως να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα. Να είμαστε έτοιμοι να απορροφήσουμε πόρους από το Αναπτυξιακό Ταμείο, αλλά και να αξιοποιήσουμε προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία. Όπως είδατε στο Υπουργείο ετοιμαζόμαστε. Ψηφίσαμε έναν νόμο για την νησιωτική πολιτική. Θεσμοθετήσαμε τρία νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα βοηθήσουν προς την κατεύθυνση κοινωνικής ισότητας των κατοίκων των νησιών με εκείνους που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Τα εργαλεία αυτά, θα συγκεντρώσουν όλους τους διαθέσιμους πόρους, είτε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από ευρωπαϊκά κονδύλια, για να γίνουν έργα υποδομής αλλά και αναπτυξιακά έργα σε σχέση με την τοπική οικονομία, αλλά και προγράμματα τα οποία θα ενισχύσουν την λειτουργικότητα μικρών, πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων ούτως ώστε να είναι βιώσιμες και ανταγωνιστικές.
- Φεύγοντας κάποια στιγμή από το υπουργείο, ποιο θα θέλατε να ήταν το στίγμα που θα θέλατε να έχετε αφήσει πίσω σας; Τι θα θέλατε να λένε οι πολίτες για σας και τη θητεία σας;
Αυτό θα σας το απαντήσω όταν έρθει εκείνη η ώρα. Τώρα έχουμε σηκώσει τα μανίκια για να πετύχουμε τους στόχους μας. Όπως σας είπα και παραπάνω όταν ταξιδεύεις και μάλιστα σε φουρτουνιασμένους καιρούς κοιτάς να φτάσεις ασφαλής στο λιμάνι. Δεν έχεις την πολυτέλεια να σκέφτεσαι τίποτα άλλο. Εξάλλου αυτό ενδιαφέρει τους επιβάτες και το πλήρωμα του πλοίου που λέγεται Ελλάδα.
portnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου