Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020

Καϋμενάκης – Μπάκος: Τι «ψάχνουν» στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ οι δύο «πετρελαιάδες» του Αστέρα Τρίπολης

 Νίκος Χρυσικόπουλος                  16 Δεκεμβρίου 20 

Καράβια, πετρέλαια, ενέργεια, ποδόσφαιρο, ακίνητα: ποιοι είναι οι δύο επιχειρηματίες που απέκτησαν το 5% της ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Καράβια, πετρέλαια, ενέργεια, ποδόσφαιρο, ακίνητα. Θα μπορούσε να είναι η επιτομή ενός Greek success story από τα παλιά: δύο αδελφικοί φίλοι, οι Γιάννης Καϋμενάκης και Δημήτρης Μπάκος που για χρόνια μπάρκαραν μαζί, ο πρώτος ως καπετάνιος, ο δεύτερος ως πρώτος μηχανικός, στη συνέχεια απέκτησαν τα δικά τους πλοία, πλούτισαν από την εμπορία πετρελαίου και επέκτειναν τις επενδυτικές τους δραστηριότητες.

Και, πράγματι, αυτό δείχνει η πορεία των δύο επιχειρηματιών που με έδρα τη Φουτζέιρα στα ΗΑΕ κατάφεραν να εξελίξουν την εταιρεία τους, Akron Trade and Transport, σε μια υπολογίσιμη εταιρεία στον χώρο του bunkering. Τα τελευταία χρόνια αποφάσισαν να επεκταθούν και στην ενέργεια, ιδρύοντας τη Volton, ενώ η εμπλοκή τους με το ποδόσφαιρο και τον Αστέρα Τρίπολης προσέδωσε ακόμη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στα πρόσωπά τους.

Εδώ και λίγα 24ωρα οι Καϋμενάκης και Μπάκος “συμμετέχουν” και επισήμως στην επιχειρηματική διαμάχη για τον έλεγχο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Απέκτησαν ποσοστό άνω του 5% στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μέσω της Invesco Finance με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Πρόκειται κατά τους γνωρίζοντες για ποσοστό των μετοχών των αδελφών Καλλιτσάντση που είχε χρησιμοποιηθεί ως collateral για τη χρηματοδότηση από τη Farallon.

Proxy war part 2

Για την εμπλοκή των δύο επιχειρηματικών στην υπόθεση ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχουν διατυπωθεί στην αγορά αρκετά σενάρια. Τα δύο κυριότερα είναι πως η τοποθέτησή τους έγινε με επενδυτικά κριτήρια “ποντάροντας” στη μελλοντική ανάκαμψη του Ομίλου, καθώς και ότι τους προτάθηκε και εν τέλει αποδέχθηκαν να συνδράμουν την πλευρά Καλλιτσάντση στην προσπάθεια της να διατηρήσει το μετοχικό έλεγχο στον Όμιλο. Οι ίδιοι δεν έχουν τοποθετηθεί, ούτε έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους και δεν αποκλείεται κάτι τέτοιο να μη συμβεί ούτε στην κρίσιμη Γενική συνέλευση της 7ης Ιανουαρίου, όταν και θα αναμετρηθούν τα δύο στρατόπεδα.

Σε κάθε περίπτωση αναμφίβολο γεγονός είναι πως το δίδυμο Καϋμενάκη – Μπάκου βάζει μερικά εκατομμύρια ευρώ, (απέκτησαν 10,7 εκατ. μετοχές της εταιρείας και μένει να αποδειχθεί εάν θα δαπανήσουν και άλλα), διαλέγοντας πλευρά στο νέο proxy war που εξελίσσεται στον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Κάτι που και οι ίδιοι σίγουρα δεν θα περίμεναν όταν ξεκινούσαν μαζί την επιχειρηματική τους πορεία. Πορεία που σημαδεύτηκε ανεξίτηλα από τα ταξίδια τους στις πέντε θάλασσες, με τον Γιάννη Καϋμενάκης καπετάνιο και τον Δημήτρη Μπάκο Α’ μηχανικό.

Ο μύθος θέλει τους Καϋμενάκη και Μπάκο να αξιοποιούν τη μεγάλη πείρα που απέκτησαν από τα εκατοντάδες ταξίδια τους με δεξαμενόπλοια, αποφασίζοντας να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στο χώρο ως “αφεντικά”. Ξεκινούν το 1997 και επιλέγουν τη Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για έδρα της εταιρείας τους, Akron Trade and Transport, προσφέροντας αρχικά υπηρεσίες πετρέλευσης και αργότερα ship management στην ευτύτερη περιοχή και Κυρίως σε Ινδία και Κίνα.

Σταδιακά η Akron αύξησε σταδιακά το στόλο της και σήμερα εμφανίζεται να διαθέτει στόλο από 11 δεξαμενόπλοια, τα λεγόμενα bunker vessels. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, οι δύο επιχειρηματίες φέρονται να σχετίζονται έμμεσα ή άμεσα και με άλλες εταιρείες, όπως η Smart Tanker με έδρα την Ελλάδα, η οποία έχει στόλο από 8 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας από 10 – 300.000 τόνους, η AltoMare (έχει δύο δεξαμενόπλοια VLCC χωρητικότητας άνω των 300 χιλ. Τόνων) και άλλα.

Από τη “γειτονιά των φαναρτζήδων”, στη SuperLeague

Το 2003 οι Καϋμενάκης – Μπάκος έγιναν ευρύτερα γνωστοί στην Ελλάδα καθώς απέκτησαν τις μετοχές του Αστέρα Τρίπολης. Ο ίδιος μύθος θέλει να αποφασίσουν να εμπλακούν με το ποδόσφαιρο έπειτα από ένα φιλικό ματς των Αστέρα Τρίπολης – Παναρκαδικού.

Ο Καϋμενάκης, με καταγωγή (από την πλευρά του πατέρα του) από το Αρχοντοχώρι της Αιτολωακαρνανίας και από τον Κάλαμο (από την πλευρά της μητέρας του), το γαλαζοπράσινο νησί δίπλα στη Λευκάδα και απέναντι από την Αιτωλοακαρνανία, λέγεται ότι “κόλλησε” το μικρόβιο της μπάλας μεγαλώνοντας στον Κορυδαλλό, την εποχή της ένδοξης Προοδευτικής. Ο, δε, Μπάκος, με καταγωγή από το ορεινό χωριό Κολλίνες στην Αρκαδία (εκεί όπου βρίσκεται η Αρκαδική Οικολογική Φάρμα “A. Farm”, η μεγαλύτερη της χώρας, μια ακόμη κοινή επιχειρηματική δραστηριότητα που ξεκίνησε το 2001) γνώριζε καλά τα δρώμενα – ποδοσφαιρικά και μη – των Αρκάδων.

Η υπόλοιπη ιστορία είναι γνωστή. Ο Αστέρας Τρίπολης από μια συνοικιακή ομάδα (“στη γειτονιά των φαναρτζίδικών”, όπως λένε οι ντόπιοι), έφθασε στα σαλόνια της Super League, όχι ως “φωτοβολίδα”, αλλά κερδίζοντας μια θέση στις υπολογίσιμες δυνάμεις του πρωταθλήματος. Το πολύ ενδιαφέρον είναι ότι ο Αστέρας χτίστηκε από το μηδέν: απέκτησε επαγγελματικές υποδομές, το γήπεδο «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης» ανακατασκευάστηκε πλήρως, δημιουργήθηκε προπονητικό κέντρο, δημιουργήθηκε ακαδημία που αιμοδοτεί την ομάδα και φέρνει έσοδα από μεταγραφές (όπως λ.χ. του Κουρμπέλη που πήγε στον Παναθηναϊκό).

Η επένδυση στην ενέργεια

Πέραν των παραπάνω, αναζήτησαν ευκαιρίες και στην αγορά της ενέργειας με τη Volton. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον τομέα προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικού ρεύματος και διαθέτει σήμερα πάνω από 160 χιλιάδες ενεργούς πελάτες, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε την παροχή υπηρεσιών παροχής φυσικού αερίου. Σύμφωνα με στοιχεία της Volton, η εγκατεστημένη ισχύς σήμερα των πάρκων που ήδη λειτουργούν, αλλά και αυτών που είναι στη διαδικασία εγκατάστασης, φτάνει στα 19MW. Σύντομα δε, ξεκινά η εγκατάσταση ενός νέου πάρκου ισχύος 12MW με την λειτουργία του οποίου η συνολική ισχύς θα ανέβει στα 31MW. Τέλος, βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης εγκαταστάσεις επιπλέον ισχύος 63MW, οι οποίες εφόσον ενεργοποιηθούν θα δημιουργήσουν μία παραγωγική ικανότητα συνολική ισχύος 94MW.

Ζητούμενο, βέβαια, είναι εάν η αγορά αυτή των 10 εκατομμυρίων μετοχών του Ελλάκτωρα αρκεί για να μεταβληθούν οι μετοχικές ισορροπίες στον Ελλάκτωρα ή θα αποδειχθεί πως οι εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί είναι αναπόφευκτες

newmoney.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: