Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Τι συζητούν κυβέρνηση – εφοπλιστές για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου

....πάει ο ναύτης στον Χιώτη καπετάνιο, να του ζητήσει προκαταβολή.
ε καλώς τον, στο ένα του χέρι έχει ένα χαρτονόμισμα των 100 δολ, και στο άλλο 10 χαρτονομίσματα των 5 δολ. , του δείχνει τα δυό του χέρια, και του λέει ποιό από τα δύο θέλεις.
Σκέφθηκε ο ναύτης, σου λέει κορόιδο δεν είμαι και παίρνει τα πολλά χαρτονομίσματα....
Έτσι και πιο κάτω,  δεν έχει σημασία ότι έχει αυξηθεί το τονάζ παρά την μείωση των πλοίων, το θέμα είναι ότι όλοι καταλαβαίνουμε ότι ο αριθμός έχει πέσει κάτω απο τις 4000 πλοία. Τι κι ανέβηκε το τονάζ?  Άρα, πρέπει να τα κάνουμε περισσότερα.

Πάντως απ ότι βλέπω, το θέμα στα κατώτερα πληρώματα δεν είναι ο μισθός, αφού προτιμάνε το πεντακοσάρικο στο μπαράκι, απ ότι το χιλιάρικο +, στην θάλασσα.
Έχουμε αναθρέψει τεμπέληδες, και παλληκαράδες μη μου άπτου....

Tο 2020 ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε κατά 49 πλοία πέφτοντας κάτω από το όριο των 4.000

Σε συνεχείς διαβουλεύσεις βρίσκεται η κυβέρνηση με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις ώστε να ενισχυθεί το ελληνικό νηολόγιο ή όπως συνηθίζεται να λέγεται, η ελληνική σημαία, προσελκύοντας περισσότερα πλοία.

Η σημερινή εικόνα του νηολογίου προβληματίζει. Σύμφωνα με την προσφάτως δημοσιευθείσα ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee) η μείωση των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, είναι μεγάλη. Αριθμεί μόλις 636 πλοία, ποσοστό 16% του ελληνόκτητου στόλου, χωρητικότητας 65,6 εκατ. dwt και 38,7 εκατ. gross tonnage.

Για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης, το 2020 ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε κατά 49 πλοία πέφτοντας κάτω από το όριο των 4.000. Όμως αυξήθηκε η χωρητικότητα του κατά 1,2 εκατ. τόνους dw. φθάνοντας τα 340,8 εκατομμύρια τόνους. Επίσης, αυξήθηκε και το gross tonnage κατά 1,5 εκατ. φθάνοντας τα 199,6 εκατομμύρια.

Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 41 νηολόγια. Τα περισσότερα είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας και των Νησιών Μάρσαλ σε ποσοστό 19%.

Η Μάλτα έχει 17% και ακολουθούν ο Παναμάς με 9%, η Κύπρος με 7% και οι Μπαχάμες με 6%.

Tο κλειδί για να τα «βρουν» κυβέρνηση και πλοιοκτήτες είναι να γίνει η ελληνική σημαία εξίσου ανταγωνιστική με τις ευρωπαϊκές σημαίες. Είτε λέγεται Μάλτα, είτε λέγεται Κύπρος, είτε λέγεται Ολλανδία, είτε Γερμανία.

«Πρέπει να γίνουμε μία από αυτές» τονίζουν κύκλοι της ΕΕΕ:

«Όμως για να συμβεί αυτό, εφόσον δεν έρχονται Έλληνες για κατώτερα πληρώματα, πρέπει να φέρουμε το κόστος στο ίδιο επίπεδο που είναι στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για Κίνα και Άπω Ανατολή. Λέμε για την Ευρώπη. Αυτό είναι μία απλή συνταγή. Αν μπορέσουμε και φέρουμε τα μισθολόγια των κατωτέρων πληρωμάτων, από ανθυποπλοίαρχο και κάτω, από τρίτο μηχανικό και κάτω στα μισθολόγιο του ITF, στη διεθνή ναυτεργατική σύμβαση που επικρατεί τότε θα βρεθεί ο δρόμος για την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας.»

Όπως ξεκαθαρίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι «η συζήτηση γίνεται για τα κατώτερα πληρώματα, αφού οι Έλληνες αξιωματικοί παίρνουν πολλά περισσότερα από όσα ορίζει η ΣΣΕ.»

newmoney.gr
Minas Tsamopoulos

Δεν υπάρχουν σχόλια: