Ανακοίνωση των Κομματικών Οργανώσεων του Δήμου Πειραιά
Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο (ΕΧΣ) του Αγίου Διονυσίου, που κατατέθηκε στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά, προβλέπει αλλαγές στη χρήσης γης, διαμόρφωση όρων για τη στέγαση επιχειρηματικών ομίλων και «διαδικασία ανάπλασης της περιοχής [...] περίπου 370 στρ. (372.770 τμ.), που δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης και την κάνει ελκυστική […] για επιχειρήσεις-επενδύσεις».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Κομματικών Οργανώσεων του ΚΚΕ
«Αποτελεί ένα ακόμα κομμάτι στο πάζλ του αστικού σχεδιασμού για τον Πειραιά, ως διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευμάτων-μεταφορών, εξυπηρετώντας τους στόχους επιχειρηματικών συμφερόντων που συναρτώνται με την επενδυτική δραστηριότητα της COSCO και την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.
Στόχος του ΕΧΣ Αγίου Διονυσίου είναι να προχωρήσουν οι επιχειρηματικές «μπίζνες» στην περιοχή, με τη στέγαση επιχειρήσεων ναυτιλίας, κρουαζιέρας, τουρισμού, τραπεζών και άλλων υπηρεσιών, κάτι που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς έχουν ανακαινιστεί μια σειρά από κτίρια (π.χ. κτίρια Παπαστράτου).
Η υλοποίηση των επενδύσεων αυτών, αποκλείει τη δημιουργία ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή και τις γειτονικές λαϊκές συνοικίες. Όποια παρέμβαση προβλέπεται, αποσκοπεί στη δημιουργία «πράσινου προαυλίου» για τις επιχειρήσεις που πρόκειται να στεγαστούν στην περιοχή, ενώ δεν περιλαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση των άμεσων πιεστικών αναγκών των λαϊκών στρωμάτων.
Την ίδια ώρα, με την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, που εστιάζουν στην ανάδειξη του «τουριστικού περιεχομένου» του Πειραιά, θα αποκτούν σημαντικά μερίδια τα μεγάλα καταστήματα και οι επιχειρήσεις που έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν την ευέλικτη και μαζική εργασία των εργατοϋπαλλήλων.
Το γεγονός ότι το ΕΧΣ εξελίσσεται σε μια περιοχή που είχε υποβαθμιστεί πλήρως, έχει ως αποτέλεσμα τα ακίνητα να αγοράζονται σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές από κατασκευαστικούς ομίλους και, ταυτόχρονα, με τις χρήσεις γης που προτείνονται, να εκτιναχτούν στα ύψη οι τιμές των ακινήτων και τα ενοίκια. Μικρές βιοτεχνίες και αυτοαπασχολούμενοι με δραστηριότητες «μέσης όχλησης» θα «συνθλιβούν», αφού δύσκολα θα μπορούν να μετεγκατασταθούν λόγω της οικονομικής κρίσης κ.α. παραγόντων.
Οι παραπάνω εξελίξεις γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστούν από την κυβέρνηση ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ, την Περιφερειακή Αρχή Πατούλη και τη Δημοτική Αρχή Μώραλη ως «μαγική λύση» στα προβλήματα της εργατικής τάξης και των αυτοαπασχολουμένων της περιοχής, ότι τάχα με τη μετατροπή του Πειραιά σε «Εμποροναυτιλιακό και Τουριστικό Κέντρο» «θα βρουν δουλειά οι εργαζόμενοι», «θα ωφεληθεί η τοπική οικονομία, οι μικροεπαγγελματίες».
Είναι ακριβώς αυτή η πολιτική, που στήριξε την «ανάπτυξη» στη λεγόμενη «εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας», στη «βαριά βιομηχανία του τουρισμού», στη ναυτιλία, τις μεταφορές. Σήμερα αυτοί οι κλάδοι δέχονται το μεγαλύτερο χτύπημα από την καπιταλιστική κρίση, έτσι δυνητικά θα αποτελέσουν παράγοντα μεγαλύτερου βαθέματος της κρίσης στην Ελλάδα. Η συζήτηση για το ποιο «παραγωγικό μοντέλο» θα ακολουθηθεί τόσο κατά την προηγούμενη καπιταλιστική κρίση, όσο και σε αυτή, έχει ένα δεδομένο: ότι ο λαός βγαίνει χαμένος και στην κρίση, αλλά και στην «ανάπτυξη»!
Τα αποτελέσματά αυτής της πολιτικής τα ζουν οι χιλιάδες εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού σήμερα, που δεν έχει διασφαλιστεί το εισόδημά τους, που καταδικάζονται στην ανεργία και την ανασφάλεια. Τα ζουν οι ναυτεργάτες, που στην ακτοπλοΐα δουλεύει περίπου το 36% των ναυτεργατών που δούλευαν πέρσι. Αυτή την πολιτική βιώνουν οι εργάτες της COSCO που ενώ το Κινέζικο μονοπώλιο κάθε χρόνο έχει αυξήσεις κερδών, η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων δουλεύει με 16 μεροκάματα το μήνα, χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, με εντατικοποίηση της εργασίας. Το ίδιο και οι εργάτες στη Ν/Ζ Περάματος, όπου οι εργολάβοι και οι εφοπλιστές εντατικοποιούν τη δουλειά στο όνομα της κερδοφορίας, ενώ δεν παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας με αποτέλεσμα τραυματισμούς και θανάτους εργατών.
Αντίστοιχα, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι μικροί ΕΒΕ δέχονται τα πλήγματα της νέας καπιταλιστικής κρίσης, παλεύουν να τα φέρουν βόλτα, με το όποιο εισόδημά τους να εξανεμίζεται σε φόρους, χρέη κ.α. υποχρεώσεις, την ίδια ώρα που οι επιχειρηματικοί όμιλοι του τουρισμού και των μεταφορών λαμβάνουν ζεστό κρατικό χρήμα. Είναι ώρα να σκεφτούν τις επιπτώσεις του λεγόμενου μοντέλου «εξωστρέφειας» της ελληνικής οικονομίας στον τουρισμό, τη ναυτιλία, τις μεταφορές, να αξιοποιήσουν την πείρα τους όλα αυτά τα χρόνια, για το αν βγήκαν κερδισμένοι ή ζημιωμένοι από τα ως τώρα επενδυτικά σχέδια. Να σκεφτούν πως και το ΕΧΣ Αγίου Διονυσίου θα έχει σημαντικές επιπτώσεις λόγω των ανατιμήσεων των τιμών των ακίνητων, των ενοικίων και άλλων παραγόντων.
Για όλα τα παραπάνω έχουν ευθύνη η κυβέρνηση της ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ, που με την πολιτική τους στηρίζουν και προωθούν τα επιχειρηματικά σχέδια στην περιοχή του Πειραιά. Ευθύνες έχει η Περιφέρεια Αττικής, που έρχεται να χρηματοδοτήσει το σχέδιο ανάπλασης της περιοχής για λογαριασμό του κεφαλαίου.
Συνένοχη σε αυτό το σχεδιασμό είναι και η δημοτική αρχή Μώραλη, που έχει αναλάβει ρόλο στην προώθηση των επιχειρηματικών σχεδιασμών στο Δήμο και το Λιμάνι του Πειραιά. Με την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση, την στρατηγική για την «Γαλάζια Ανάπτυξη» και το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης Πειραιά, ετοιμάζει το χωροταξικό περιβάλλον με αναπλάσεις σε περιοχές που επιλέγονται από επιχειρηματικούς ομίλους στον Πειραιά, όπως τον Άγιο Διονύση, με στόχο να αναπτύξουν νέες κερδοφόρες επενδύσεις προς όφελός τους. Έτσι, κάθε άλλη περιοχή είναι «άνευ ενδιαφέροντος»! Δεν τους απασχολεί το γεγονός ότι υποβαθμίζονται οι υπόλοιπες γειτονιές του Πειραιά. Αυτή την πολιτική στηρίζουν με τις δηλώσεις και τα πεπραγμένα τους στο Δημοτικό Συμβούλιο τόσο η παράταξη της ΝΔ (Βλαχάκος) όσο και του ΣΥΡΙΖΑ (Μπελαβίλας).
Ο λαός του Πειραιά μπορεί σήμερα να ζήσει καλύτερα, με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες.
Μπορούμε να έχουμε σταθερή δουλειά, με δικαιώματα, με μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, να έχουμε υποδομές σε υγεία-πρόνοια, παιδεία, με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και των υποδομών του τόπου μας όπως το λιμάνι, τα ναυπηγεία, τα καράβια, με κοινωνική ιδιοκτησία και κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό για να καλύπτονται οι λαϊκές ανάγκες.
Σε αυτά τα πλαίσια μπορούν να αναμορφώνονται οι γειτονιές μας, να διαμορφώνονται ελεύθεροι χώροι πρασίνου και αναψυχής, πολιτιστικής και αθλητικής δραστηριότητας, με πρόσβαση για όλο το λαό και τη νεολαία. Έτσι θα μπορούσε να αναβαθμιστεί πραγματικά η ποιότητα ζωής των εργαζομένων και των αυτοαπασχολούμενων.
Σε όλα τα παραπάνω μπαίνουν εμπόδιο ο καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης και όσοι τον υπηρετούν, από την Ε.Ε. και τις εκάστοτε κυβερνήσεις, μέχρι την τοπική διοίκηση. Γι’ αυτό ο λαός του Πειραιά πρέπει σήμερα να παλέψει ενάντια στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς και την πολιτική που τους προωθεί, βάζοντας μπροστά τις δικές του σύγχρονες ανάγκες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου