.... τέσσερα χρόνια μετά το αποκαλυπτικό άρθρο του δημοσιογράφου, με την πανδημία στο φόρτε της, δεν μιλάει κανείς.
Οι εφοπλιστές αγοράζουν περισσότερα πλοία, και καλά κάνουν, από την άλλη, ο αριθμός των μπαρκαρισμένων φθίνει, παρ' όλες τις κατά καιρούς προτάσεις που έχουν γίνει.
Για να μην τα βάλουμε όλα σε ένα τσουβάλι, να πούμε ότι και οι εποχές έχουν αλλάξει μαζί με το dna, του Έλληνα , που ήταν πρώτος στην επιλογή ναυτικού επαγγέλματος, μέχρι που ήλθαν οι καφετέριες σε κάθε στενό, κι αράξαμε κανονικά....
+++
Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Μαύρα-κατάμαυρα είναι πλέον και τα επίσημα στοιχεία για τους έλληνες ναυτικούς, οι οποίοι κατά κοινή ομολογία όλων των εμπλεκομένων στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι οι καλλίτεροι και μακράν όλων των υπολοίπων ναυτικών του κόσμου, ενώ ακόμα και οι ίδιοι οι έλληνες πλοιοκτήτες-εφοπλιστές έχουν αναγνωρίσει κατά καιρούς και σε επίσημα διεθνή συνέδρια και μαζώξεις ότι επιπλέον ότι είναι οι καλλίτεροι στον κόσμο, έχουν συμβάλλει τα μέγιστα ακόμα και στο ότι ακόμα η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως σε αριθμό πλοίων.
Και όμως αυτά ακούγονται μόνο στα διεθνή και ελληνικά ναυτιλιακά συνέδρια, αφού στην πραγματικότητα εκεί στα γύρω στενά δρομάκια της Ακτής Μιαούλη όπου είναι και τα περισσότερα ναυτιλιακά γραφεία, οι ναυτικοί μας και μάλιστα όλων των ειδικοτήτων ανεβοκατεβαίνουν σκάλες, και φυλάνε κατουρημένες ποδιές για να εξασφαλίσουν το επιθυμητό μπάρκο, το οποίο όμως τις περισσότερες φορές είναι όνειρο θερινής νυκτός ,αφού οι επικεφαλής των εταίρων(ακόμα και αυτών που έχουν βαπόρια με ελληνική σημαία) προτιμούν τους ξένους και δη τους τριτοκοσμικούς ναυτικούς.
Και ενώ η κυβέρνηση των Τσίπρα-Καμένου δείχνει να αγνοεί παντελώς το πρόβλημα ανεργίας των εναπομεινάντων λιγοστών ελλήνων ναυτικών, έρχεται η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία(ΕΛΣΤΑΤ),και επιβεβαιώνει τα καταγγελλόμενα τόσο από τα ναυτεργατικά σωματεία όσο και από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ότι δηλ χιλιάδες έλληνες ναυτικοί μας είναι άνεργοι εδώ και πολλά χρόνια.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα(πιο επίσημα δεν γίνονται) αποτελέσματα της απογραφής πληρωμάτων της 20ης Σεπτεμβρίου 2014 σε συνολικά 1273 ελληνικά βαπόρια που απογράφησαν ήταν μπαρκαρισμένοι 22.925 ναυτικοί εκ των οποίων μόνο οι 12.263 ήταν έλληνες(ποσοστό 55,2%),και 10.262 αλλοδαποί(ποσοστό 44,8%),ενώ κατά την προηγούμενη απογραφή του 2012 ήταν μπαρκαρισμένοι 22.880 ναυτικοί ,εκ των οποίων 13.026 ήταν έλληνες ποσοστό 56,9% και 9.854 αλλοδαποί(ποσοστό 43,1%.
Αναλυτικότερα, και πάντα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ,στα ελληνικά πλοία που απογράφησαν στις 20/9/2014 απασχολούνταν συνολικά 21.315 ναυτικοί, εκ των οποίων μόνο οι 11.801 ήταν έλληνες(ποσοστό 55,4%),και 9.514 ξένης εθνικότητας(ποσοστό 44,6%),ενώ την προηγούμενη επίσημη απογραφή το 2012 το σύνολο των ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία ήταν 21.582 εκ των οποίων οι 12.209 ήταν έλληνες(56,6%)και 9.373 ξένοι(43,4%).
Στα ελληνόκτητα εμπορικά πλοία υπό ξένη σημαία αλλά συμβεβλημένα με το ΝΑΤ η απογραφή έδειξε ότι την ίδια ημερομηνία απασχολούνταν 1.610 ναυτικοί εκ των οποίων όμως μόνο οι 826 ήταν έλληνες(53,5%) και 748 ξένοι(46,5%),ενώ την προηγούμενη απογραφή του 2012 το σύνολο των ναυτικών ήταν 1.298 εκ των οποίων 817 έλληνες(62,9%)και 481 ξένοι(37,1%),ενώ επί συνόλου 1273 πλοίων άνω των 100 κόρων ολικής χωρητικότητας τα 1.186 ήταν ελληνικά ,τα 87 ελληνικότητα υπό τριτοκοσμική σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Από τα 1.186 εμπορικά πλοία που έφεραν την γαλανόλευκη, ταξίδευαν μόνο τα 1.078 βαπόρια, τα 108 ήταν παροπλισμένα και δεν απογράφησαν για διάφορους λόγους ,όπως είναι πώληση και αλλαγή νηολογίου ,ενώ στην ίδια απογραφή από τα 87 ελληνόκτητα πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ τα 74 ταξίδευαν και τα 13 ήταν παροπλισμένα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η κατανομή του ναυτεργατικού δυναμικού μεταξύ των κατηγοριών των βαποριών δείχνει ότι 6.470 ναυτικοί(28,2%) υπηρετούσαν σε φορτηγα,10.078(44%) σε τανκερς,5.813(25,4%) σε επιβατηγά-τουριστικά και 564(2,5%) σε λοιπές κατηγορίες πλοίων, ενώ από το σύνολο των 21.315 ελλήνων και ξένων ναυτικών που δούλευαν στα ελληνικά πλοία το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,5%(6933 άτομα),το κατώτερο το 59,9%(12.769),οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 7,4%(1.585 άτομα),και 28 άτομα(0,1%) άνευ ειδικότητας.
Αντίστοιχα, από το σύνολο των 1.610 ελλήνων και ξένων ναυτικών ,στα υπό ξένη σημαία και συμβεβλημένα με το ΝΑΤ πλοία το ανώτερο προσωπικό-αξιωματικοί-αποτελούσε το 32,2%(519 ναυτικοί),το κατώτερο προσωπικό το 57,8%(931),οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό 5,9%(95 ναυτικοί) και χωρίς καμιά ειδικότητα ήταν το 4% ήτοι 65 ναυτικοί.
Να επισημανθεί ότι η συγκεκριμένη επίσημη απογραφή εκ μέρους της ΕΛΣΤΑΤ διενεργείται κάθε δυο χρόνια και αποτελεί και ένα εργαλείο στο συνδικαλιστικό κίνημα των ελλήνων ναυτεργατών, οι οποίοι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΠΝΟ θα λιγοστεύουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερο αφού ο ένας μετά τον άλλον οι απανταχού έλληνες εφοπλιστές δείχνουν την προτίμηση τους όχι μόνο στις τριτοκοσμικές σημαίες αλλά και τους τριτοκοσμικούς και φτηνούς αλλοδαπούς ναυτικούς, άσχετα αν αυτοί δεν διαθέτουν καν την Ναυτοσύνη των ελλήνων συναδέλφων τους.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ οι έλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων αντιμετωπίζουν την ΑΝΕΡΓΙΑ με αποτέλεσμα να λιγοστεύουν συνεχώς, οι έλληνες πλοιοκτήτες αυξάνουν τον στόλο τους είτε με νεότευκτα βαπόρια είτε με μεταχειρισμένα μικρής ηλικίας ,ενώ δεν είναι λίγοι και εκείνοι που επενδύουν και μάλιστα τεράστια ποσά και σε χερσαίες επιχειρήσεις.
portcity.gr
Οι εφοπλιστές αγοράζουν περισσότερα πλοία, και καλά κάνουν, από την άλλη, ο αριθμός των μπαρκαρισμένων φθίνει, παρ' όλες τις κατά καιρούς προτάσεις που έχουν γίνει.
Για να μην τα βάλουμε όλα σε ένα τσουβάλι, να πούμε ότι και οι εποχές έχουν αλλάξει μαζί με το dna, του Έλληνα , που ήταν πρώτος στην επιλογή ναυτικού επαγγέλματος, μέχρι που ήλθαν οι καφετέριες σε κάθε στενό, κι αράξαμε κανονικά....
+++
Δευτέρα, 07 Μάρτιος 2016 14:26 ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΣΤΑΤ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Μαύρα-κατάμαυρα είναι πλέον και τα επίσημα στοιχεία για τους έλληνες ναυτικούς, οι οποίοι κατά κοινή ομολογία όλων των εμπλεκομένων στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι οι καλλίτεροι και μακράν όλων των υπολοίπων ναυτικών του κόσμου, ενώ ακόμα και οι ίδιοι οι έλληνες πλοιοκτήτες-εφοπλιστές έχουν αναγνωρίσει κατά καιρούς και σε επίσημα διεθνή συνέδρια και μαζώξεις ότι επιπλέον ότι είναι οι καλλίτεροι στον κόσμο, έχουν συμβάλλει τα μέγιστα ακόμα και στο ότι ακόμα η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως σε αριθμό πλοίων.
Και όμως αυτά ακούγονται μόνο στα διεθνή και ελληνικά ναυτιλιακά συνέδρια, αφού στην πραγματικότητα εκεί στα γύρω στενά δρομάκια της Ακτής Μιαούλη όπου είναι και τα περισσότερα ναυτιλιακά γραφεία, οι ναυτικοί μας και μάλιστα όλων των ειδικοτήτων ανεβοκατεβαίνουν σκάλες, και φυλάνε κατουρημένες ποδιές για να εξασφαλίσουν το επιθυμητό μπάρκο, το οποίο όμως τις περισσότερες φορές είναι όνειρο θερινής νυκτός ,αφού οι επικεφαλής των εταίρων(ακόμα και αυτών που έχουν βαπόρια με ελληνική σημαία) προτιμούν τους ξένους και δη τους τριτοκοσμικούς ναυτικούς.
Και ενώ η κυβέρνηση των Τσίπρα-Καμένου δείχνει να αγνοεί παντελώς το πρόβλημα ανεργίας των εναπομεινάντων λιγοστών ελλήνων ναυτικών, έρχεται η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία(ΕΛΣΤΑΤ),και επιβεβαιώνει τα καταγγελλόμενα τόσο από τα ναυτεργατικά σωματεία όσο και από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ότι δηλ χιλιάδες έλληνες ναυτικοί μας είναι άνεργοι εδώ και πολλά χρόνια.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα(πιο επίσημα δεν γίνονται) αποτελέσματα της απογραφής πληρωμάτων της 20ης Σεπτεμβρίου 2014 σε συνολικά 1273 ελληνικά βαπόρια που απογράφησαν ήταν μπαρκαρισμένοι 22.925 ναυτικοί εκ των οποίων μόνο οι 12.263 ήταν έλληνες(ποσοστό 55,2%),και 10.262 αλλοδαποί(ποσοστό 44,8%),ενώ κατά την προηγούμενη απογραφή του 2012 ήταν μπαρκαρισμένοι 22.880 ναυτικοί ,εκ των οποίων 13.026 ήταν έλληνες ποσοστό 56,9% και 9.854 αλλοδαποί(ποσοστό 43,1%.
Αναλυτικότερα, και πάντα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ,στα ελληνικά πλοία που απογράφησαν στις 20/9/2014 απασχολούνταν συνολικά 21.315 ναυτικοί, εκ των οποίων μόνο οι 11.801 ήταν έλληνες(ποσοστό 55,4%),και 9.514 ξένης εθνικότητας(ποσοστό 44,6%),ενώ την προηγούμενη επίσημη απογραφή το 2012 το σύνολο των ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία ήταν 21.582 εκ των οποίων οι 12.209 ήταν έλληνες(56,6%)και 9.373 ξένοι(43,4%).
Στα ελληνόκτητα εμπορικά πλοία υπό ξένη σημαία αλλά συμβεβλημένα με το ΝΑΤ η απογραφή έδειξε ότι την ίδια ημερομηνία απασχολούνταν 1.610 ναυτικοί εκ των οποίων όμως μόνο οι 826 ήταν έλληνες(53,5%) και 748 ξένοι(46,5%),ενώ την προηγούμενη απογραφή του 2012 το σύνολο των ναυτικών ήταν 1.298 εκ των οποίων 817 έλληνες(62,9%)και 481 ξένοι(37,1%),ενώ επί συνόλου 1273 πλοίων άνω των 100 κόρων ολικής χωρητικότητας τα 1.186 ήταν ελληνικά ,τα 87 ελληνικότητα υπό τριτοκοσμική σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Από τα 1.186 εμπορικά πλοία που έφεραν την γαλανόλευκη, ταξίδευαν μόνο τα 1.078 βαπόρια, τα 108 ήταν παροπλισμένα και δεν απογράφησαν για διάφορους λόγους ,όπως είναι πώληση και αλλαγή νηολογίου ,ενώ στην ίδια απογραφή από τα 87 ελληνόκτητα πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ τα 74 ταξίδευαν και τα 13 ήταν παροπλισμένα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η κατανομή του ναυτεργατικού δυναμικού μεταξύ των κατηγοριών των βαποριών δείχνει ότι 6.470 ναυτικοί(28,2%) υπηρετούσαν σε φορτηγα,10.078(44%) σε τανκερς,5.813(25,4%) σε επιβατηγά-τουριστικά και 564(2,5%) σε λοιπές κατηγορίες πλοίων, ενώ από το σύνολο των 21.315 ελλήνων και ξένων ναυτικών που δούλευαν στα ελληνικά πλοία το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,5%(6933 άτομα),το κατώτερο το 59,9%(12.769),οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 7,4%(1.585 άτομα),και 28 άτομα(0,1%) άνευ ειδικότητας.
Αντίστοιχα, από το σύνολο των 1.610 ελλήνων και ξένων ναυτικών ,στα υπό ξένη σημαία και συμβεβλημένα με το ΝΑΤ πλοία το ανώτερο προσωπικό-αξιωματικοί-αποτελούσε το 32,2%(519 ναυτικοί),το κατώτερο προσωπικό το 57,8%(931),οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό 5,9%(95 ναυτικοί) και χωρίς καμιά ειδικότητα ήταν το 4% ήτοι 65 ναυτικοί.
Να επισημανθεί ότι η συγκεκριμένη επίσημη απογραφή εκ μέρους της ΕΛΣΤΑΤ διενεργείται κάθε δυο χρόνια και αποτελεί και ένα εργαλείο στο συνδικαλιστικό κίνημα των ελλήνων ναυτεργατών, οι οποίοι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΠΝΟ θα λιγοστεύουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερο αφού ο ένας μετά τον άλλον οι απανταχού έλληνες εφοπλιστές δείχνουν την προτίμηση τους όχι μόνο στις τριτοκοσμικές σημαίες αλλά και τους τριτοκοσμικούς και φτηνούς αλλοδαπούς ναυτικούς, άσχετα αν αυτοί δεν διαθέτουν καν την Ναυτοσύνη των ελλήνων συναδέλφων τους.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ οι έλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων αντιμετωπίζουν την ΑΝΕΡΓΙΑ με αποτέλεσμα να λιγοστεύουν συνεχώς, οι έλληνες πλοιοκτήτες αυξάνουν τον στόλο τους είτε με νεότευκτα βαπόρια είτε με μεταχειρισμένα μικρής ηλικίας ,ενώ δεν είναι λίγοι και εκείνοι που επενδύουν και μάλιστα τεράστια ποσά και σε χερσαίες επιχειρήσεις.
portcity.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου