...εντάξει, δεν νομίζω ότι η εθνικότητα είναι το Α και το Ω για καταδειχθεί η ικανότητα των ναυτικών.
Η Ελλάδα βγάζει ικανούς ναυτικούς, αλλά και αρκετές φασίνες καιροσκόπους.
Οι Φιλιππίνες κάνουν εξαγωγή γενικώς εργατικού δυναμικού, διότι έχουν ορισμένα κύρια στοιχεία που βολεύουν τους υπόλοιπους. Αυτά τα στοιχεία δεν είναι ούτε η τέχνη ούτε η εξυπνάδα. Το ότι είναι η Ν1 αγορά στην παροχή ναυτικών είναι άλλη υπόθεση.
Οι Έλληνες κόλλησαν με τις υψηλές αμοιβές, με την προσωρινή καλοπέραση και ξέχασαν τα βαπόρια, επομένως τα βαπόρια δεν είχαν άλλη επιλογή από το να βάλουν πληρώματα από την διεθνή αγορά. Μερικά χρόνια τώρα γίνεται προσπάθεια να επανακάμψουν οι νέοι στο ναυτικό επάγγελμα. Δυστυχώς φαίνεται ότι δεν γίνεται προσπάθεια από την βάση , δεν υπάρχει προώθηση στα μμε, συν την απροθυμία των μπουμπούκων μας, που προτιμούν την φραπεδιά, δεν υπάρχει επανάκαμψη στο Ελληνικό θαύμα των προηγούμενων χρόνων. Είδωμεν
Η Ελλάδα βγάζει ικανούς ναυτικούς, αλλά και αρκετές φασίνες καιροσκόπους.
Οι Φιλιππίνες κάνουν εξαγωγή γενικώς εργατικού δυναμικού, διότι έχουν ορισμένα κύρια στοιχεία που βολεύουν τους υπόλοιπους. Αυτά τα στοιχεία δεν είναι ούτε η τέχνη ούτε η εξυπνάδα. Το ότι είναι η Ν1 αγορά στην παροχή ναυτικών είναι άλλη υπόθεση.
Οι Έλληνες κόλλησαν με τις υψηλές αμοιβές, με την προσωρινή καλοπέραση και ξέχασαν τα βαπόρια, επομένως τα βαπόρια δεν είχαν άλλη επιλογή από το να βάλουν πληρώματα από την διεθνή αγορά. Μερικά χρόνια τώρα γίνεται προσπάθεια να επανακάμψουν οι νέοι στο ναυτικό επάγγελμα. Δυστυχώς φαίνεται ότι δεν γίνεται προσπάθεια από την βάση , δεν υπάρχει προώθηση στα μμε, συν την απροθυμία των μπουμπούκων μας, που προτιμούν την φραπεδιά, δεν υπάρχει επανάκαμψη στο Ελληνικό θαύμα των προηγούμενων χρόνων. Είδωμεν
18 March
2019
Στο πλαίσιο
του 4ου International Forum on Shipping Marketing & Management που
διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς την Τρίτη 12 Μαρτίου 2019 στο
κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Olympia», εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών έθεσαν
επί τάπητος το ζήτημα της εθνικότητας και της ικανότητας των ναυτικών που
επανδρώνουν τα πλοία.
Ο καπτ.
Γιώργος Ουζούνης (Pavimar S.A.) επεσήμανε ότι η εθνικότητα είναι το Α και το Ω
καθώς περιλαμβάνει την εμπειρία και τις γνώσεις, τα στοιχεία δηλαδή εκείνα που
καθορίζουν τις αρχές που διέπουν τον καθένα μας. Ο ίδιος προσέθεσε επίσης ότι ο
ναυτοδιδάσκαλος είναι εκείνος που μπορεί κάνει την διαφορά στη ναυτική
εκπαίδευση και όχι η ύλη η οποία μπορεί να είναι η ίδια σε όλα τα εκπαιδευτικά
συστήματα.
Από τη μεριά
του ο κ. Ιωάννης Πονηρίδης (Optimum Shipmanagement Services for Celestyal
Cruises) τόνισε ότι το ζητούμενο για κάθε εταιρεία είναι οι γνώσεις, οι
δεξιότητες και η ναυτοσύνη των ναυτικών, ανεξαρτήτως εθνικότητας. Ο ίδιος
ανέφερε ότι οι Φιλιπινέζοι έχουν καταφέρει να είναι “πρωταθλητές” στα ναυτικά
επαγγέλματα διότι διδάσκονται την αγγλική γλώσσα από μικρές ηλικίες, ενώ μέσα
στην τελευταία εικοσαετία έχουν εστιαστεί ως κράτος στον εκσυγχρονισμό της
ναυτικής τους εκπαίδευσης, προσφέροντας άριστες γνώσεις. Ωστόσο τόνισε ότι
πολλοί ελληνικοί ναυτιλιακοί οίκοι, όπως και η εταιρεία στην οποία εργάζεται,
ναυτολογούν Έλληνες και Ευρωπαίους. Ο κ. Πονηρίδης ανέφερε επίσης ότι οι
ναυτικοί πρέπει να είναι πλέον άριστα εκπαιδευμένοι, καθώς σε πολλές
περιπτώσεις οι αξιωματικοί δεν συνεισφέρουν μόνο στη μεταφορά προϊόντων αλλά
και στην παροχή υπηρεσιών στην επιβατηγό ναυτιλία.
Από τη μεριά
του ο κ. Αργύρης Γκουντάρας (Global Seaways) επεσήμανε ότι τόσο στην Ελλάδα όσο
και στις Φιλιππίνες η μορφολογία της χώρας και η νησιωτική παράδοση έχουν
διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στο θαλασσινό DNA των δύο λαών, ενώ τόνισε ότι οι
Φιλιππινέζοι σε πολλούς τομείς έχουν τις ίδιες αρχές και αξίες με τους
Ευρωπαίους.
Στη συνέχεια
ο καπτ. Αθανάσιος Αποστολόπουλος (Springfield Shipping Co. Panama) ανέφερε ότι
ενώ παλιά κατά την διάρκεια των ταξιδιών οι ναυτικοί επινοούσαν πατέντες,
σήμερα οι απαιτήσεις άλλαξαν. Πλέον απαιτούνται συγκεκριμένες δεξιότητες και
γνώσεις από τα πληρώματα των πλοίων, επισημαίνοντας ότι οι ικανότητες είναι
εκείνες που κάνουν τη διαφορά και όχι η εθνικότητα των πληρωμάτων.
Ο κ. Πέτρος
Στεφάνου (Bright Maritime Navigation) υποστήριξε ότι η εθνικότητα δεν
επιλέγεται, ενώ αντιθέτως η ικανότητα ενός ναυτικού να είναι σωστός στην
εργασία του εξαρτάται αποκλειστικά από τον ίδιο.
Στη συνέχεια
ο κ. Νικόλαος Φαγογένης (Neptune Lines) επεσήμανε ότι η επιλογή πληρωμάτων
γίνεται σύμφωνα με τη στρατηγική και την κουλτούρα κάθε εταιρείας, ενώ τόνισε
ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν οι πρακτικές και η στρατηγική μιας
πλοιοκτήτριας εταιρείας, η οποία συνήθως εστιάζεται για διάφορους λόγους σε
συγκεκριμένες αγορές. Τα κριτήρια επιλογής των ναυτικών από τις εταιρείες,
σύμφωνα με τον κ. Φαγογένη, εξαρτώνται τόσο από τη φιλοσοφία κάθε εταιρείας όσο
και από τις δυνατότητες που δίνει η κάθε συγκεκριμένη αγορά στο να αξιοποιηθεί
η προσφορά του ναυτεργατικού δυναμικού. Όπως ανέφερε ο κ. Φαγογένης η
εθνικότητα αποτελεί αναμφισβήτητα ένα σημαντικό κριτήριο επιλογής, ενώ δεν
έχουν όλες οι εταιρείες τη δυνατότητα ή τη διάθεση να επενδύσουν σε νέες
αγορές.
(A-Δ): Ο Δρ.
Άγγελος Παντουβάκης (πρόεδρος του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του
Πανεπιστημίου Πειραιώς), ο καπτ. Μιχάλης Φωτεινός (Diana
Shipping Services S.A.), ο καπτ. Ματθαίος Τσουκαλάς (Capital
Ship Management Corp), ο καπτ. Αναστάσιος Δεμερούτης (New
Shipping Limited), η κ. Taleen Tchalikian
(Celestyal Cruises), ο κ. Χρήστος Σιαλακούμας (Dorian LPG
Management), ο κ. Κων/νος Πουλής (Epsilon
Hellas) και ο κ. Νικόλαος Χάνος (Seaven
Tanker Management).
Ο κ. Γιώργος
Μουτάφης (Minerva Gas) επεσήμανε ότι πληρώματα κινεζικής, φιλιππινέζικης,
ρωσικής και ινδικής εθνικότητας κατέχουν τις πρώτες τέσσερις θέσεις σε
παγκόσμιο επίπεδο σήμερα. Ο κ. Μουτάφης τόνισε επίσης ότι διαδραματίζει
σημαντικό ρόλο η δομή της εταιρείας αναφορικά με την επιλογή πληρωμάτων (π.χ.
εάν είναι εισηγμένη η εταιρεία ή όχι), ενώ προσέθεσε ότι όλα ξεκινούν από το
μοντέλο ηγεσίας και διοίκησης στην εταιρεία, καθώς παρεμφερές θα υιοθετηθεί και
στο πλοίο. Για τον ίδιο ο συνδυασμός εθνικότητας και ικανότητας αποτελεί το
συστατικό της επιτυχίας ενός ναυτικού.
Στο πλαίσιο
του forum επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, ότι οι παραδοσιακές ελληνικές εταιρείες
προτιμούν συνήθως Έλληνες αξιωματικούς που έχουν ηγετικές φυσιογνωμίες, ενώ για
κατώτερα πληρώματα επιλέγονται πειθαρχημένοι ‘στρατιώτες’ από την Ασία, ωστόσο
η συγκρότηση πολυεθνικών πληρωμάτων πλέον αποτελεί αναγκαία συνθήκη. Επιπλέον
σε ελέγχους Port State Control δεν παίζει σημαντικό ρόλο η εθνικότητα, αλλά οι
ικανότητες και οι γνώσεις των πληρωμάτων.
Στην πρώτη ενότητα του forum με τίτλο «Is
nationality of seafarers a proxy for better quality?» συμμετείχαν ο καπτ. Γεώργιος Ουζούνης (Pavimar
S.A.), ο κ. Αργύρης Γκουντάρας (Global
Seaways), ο κ. Νικόλαος Φαγογένης (Neptune
Lines), ο καπτ. Αθανάσιος Αποστολόπουλος (Springfield Shipping Co. Panama), ο κ. Ιωάννης Πονηρίδης (Optimum Shipmanagement
Services for Celestyal Cruises) και ο κ. Πέτρος Στεφάνου (Bright
Maritime Navigation) και ο κ. Γιώργος Μουτάφης (Minerva
Gas). Συντονιστής
του πάνελ ήταν ο πρόεδρος του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου
Πειραιώς, Δρ. Άγγελος Παντουβάκης.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου