- Μηνάς Τσαμόπουλος
H δημιουργία παράλληλου νηολογίου με βάση κάποιο ελληνικό νησί προτείνεται ως στρατηγικό αντίμετρο για να αντιμετωπίσει τη σταδιακή αποδυνάμωση της Ελληνικής Σημαίας
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ξεκαθάρισε από την πρώτη στιγμή ότι θα λάβει όλα τα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου. Είναι σαφές ότι θέλει να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ εφοπλιστών και ναυτεργατών ώστε να ωθεί λύση και να επιτραπεί η σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας όπως γίνεται στο εξωτερικό.
Υπό τις συνθήκες αυτές οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πει ότι θα φέρουν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία, η οποία έχει περί τα 750 σε σύνολο 5.000 ελληνόκτητων.
Υπάρχει μερίδα εφοπλιστών που ετοιμάζεται να επαναφέρει το θέμα του παράλληλου νηολογίου. Ο Γιάννης Πλακιωτάκης δεν το έχει δει με καλό μάτι, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το δει από κυβερνητική θέση πλέον και όχι ως τομεάρχης.
Σύμφωνα με μελέτη που υπάρχει σε συρτάρι του υπουργείου, η δημιουργία παράλληλου νηολογίου με βάση κάποιο ελληνικό νησί προτείνεται ως στρατηγικό αντίμετρο για να αντιμετωπίσει τη σταδιακή αποδυνάμωση της Ελληνικής Σημαίας. Κύριοι στρατηγικοί άξονες για τη δημιουργία της περιλαμβάνουν:
α) Την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Ναυτιλίας,
β) Την αύξηση της ναυτιλιακής και παραναυτιλιακής δραστηριότητας στην Ελλάδα,
γ) την εκμετάλλευση του αργούντος δυναμικού της Ελλάδας ως ναυτική δύναμη ως προς τις δυνατότητες επέκτασης που προσφέρει η παγκόσμια αγορά νηολόγησης,
δ) την αντιστροφή της τάσης φυγής ελληνόκτητων πλοίων από την Ελληνική Σημαία, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα το σύνολο των αιτιών της σταδιακής αποδυνάμωσης.
Εμπορικά, πλέον των Ελλήνων πλοιοκτητών, μια «νέα σημαία» που ανήκει στην Ε.Ε. που θα λειτουργεί με νέες τεχνολογίες και άριστα επίπεδα εξυπηρέτησης αναμένεται να προσελκύσει σημαντικό διεθνές ενδιαφέρον.
Στρατηγικές Αποφάσεις
• Θέμα Υποχρεωτικών συνθέσεων πληρωμάτων: Αναφέρονται εναλλακτικές περιπτώσεις: α) Παρόμοιες απαιτήσεις με ανοιχτά νηολόγια (ήτοι καμία υποχρεωτική σύνθεση), β) υποχρέωση τουλάχιστον από ενός Έλληνα σε ανώτερα ή / και κατώτερα πληρώματα, και γ) Διερεύνηση υποχρέωσης για έναν Ρώσο, Ρουμάνο, Βούλγαρο ή Σέρβο σε συνδυασμό με στόχους και προτεραιότητες Ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
• Επιλογή συμβάσεων τύπου ITF ή παραλλαγές αυτών.
• Ιδιωτικός, δημόσιος ή υβριδικός φορέας διαχείρισης σημαίας. Αναφέρονται εναλλακτικές: α) Υπουργείο Ναυτιλίας β) Ανεξάρτητος οργανισμός, δημόσιος, συνεργασία δημόσιου – ιδιωτικού τομέα ή καθαρά ιδιωτικός. γ) Θυγατρική της Τράπεζας Ελλάδος, δ) ΤΑΙΠΕΔ: Η νομική μορφή του Νηολογίου Αγίου Όρους θα ορίσει και τη σχέση του με Ελληνικές Φορολογικές και Ασφαλιστικές Αρχές η οποία μπορεί να κυμαίνεται από μηδενική έως αντίστοιχη με τη σημερινή κατάσταση στην Ελληνική Σημαία.
• Βαθμός αλληλοεπικάλυψης στη διαχείριση τεχνικών / διοικητικών θεμάτων / εκπροσώπηση σε διεθνείς Οργανισμούς μεταξύ Νηολογίου Ελληνικής Σημαίας και Σημαίας Αγίου Όρους και μεταφορά / μεταλαμπάδευση θετικής τεχνογνωσίας από την παράλληλη στην πρώτη Σημαία και εμπειρίας από την πρώτη στην παράλληλη.
• Περαιτέρω μελέτη για κατηγορίες πλοίων δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο προτεινόμενο Νηολόγιο (π.χ. ακτοπλοϊκά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου