Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 24 Μαΐου 2019

Στ.Πιτσιόρλας: Ναυτιλία και ναυπηγοεπισκευή είναι κομβικής σημασίας για την ελληνική οικονομία

....δεν γνωρίζω αν είμαστε σε άνοδο, αλλά σε φάση .. είμαστε σίγουρα.
Ο δρόμος του μεταξιού είναι πολύ ακριβός, και προς το παρόν να αρκεστούμε στις κουρελούδες που μας φορτώσατε... Η ανάπτυξη των σχέσεων με τις αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ανατολής, δεν σημαίνει ξεπούλημα,  ούτε εν πολλοίς το κατέβασμα της σκελέας....
Η κοροϊδία και υποκρισία της Αλληλεγγύης, δεν πάει παραπάνω... Τα παίρνετε κανονικά από τους γηγενείς για κοινωνική πολιτική Ελλήνων και ξένων, αλλά και ζητάτε αλληλεγγύη από φίλια κράτη, στην βάση ξεπουλήματος της πατρίδος. Εμ,. τέτοια πολιτική δεν την κάνουν ούτε οι ερασιτέχνες, επομένως εσείς είστε πολύ επαγγελματίες και άρα αχρείαστοι για τα αυτονόητα, τα οποία δυστυχώς δεν κατανοούνται από τους περισσοτέρους.... Κατά τα άλλα, Καλοκαιράκι για μπανάκι και ψαράκι εισαγόμενο....


nafphgeia skaramanga 3
Συνέντευξη του Αναπληρωτή Υπουργού Βιομηχανίας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων

Την κομβική σημασία της ναυτιλίας, της ναυπηγοεπισκευής και της ναυπήγησης για την ελληνική οικονομία ανέλυσε – μεταξύ άλλων – ο Αναπληρωτής Υπουργός Βιομηχανίας Στέργιος Πιτσιόρλας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση που αφορούσε τις δράσεις που σχεδιάζονται στο πλαίσιο της στρατηγικής που προωθεί η κυβέρνηση για τον τομέα της ναυπηγικής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού, ο Στ.Πιτσιόρλας επεσήμανε:
«Η ναυτιλία, η ναυπηγοεπισκευή και η ναυπήγηση είναι μια κομβικής σημασίας αλυσίδα αξίας για την ελληνική οικονομία.
  • Η πρώτη δράση μας λοιπόν σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους κοινωνικούς φορείς είναι το να κατανοηθεί η ίδια η έννοια της αλυσίδας αξία και η ανάγκη των συνεργειών.
  • Η δεύτερη αναφέρεται στο θέμα των υποδομών. Γίνεται τεράστια προσπάθεια για την εξυγίανση και την επαναλειτουργία των μεγάλων ναυπηγείων της χώρας. Ήδη έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα και πολύ σύντομα πιστεύουμε ότι θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις τόσο στην Ελευσίνα, όσο και στον Σκαραμαγκά.
  • Η τρίτη αναφέρεται στην ενίσχυση των προσπαθειών που γίνονται στον τομέα του ναυτιλιακού εξοπλισμού όπου αναπτύσσεται ένας πολύ αξιόλογος βιομηχανικός κλάδος.

    Προφανώς είμαστε μονάχα στην αρχή. Όμως έχει τεράστια σημασία ότι πετύχαμε την αντιστροφή της τάσης παρακμής και διάλυσης που παραλάβαμε και ήδη βρισκόμαστε σε φάση ανόδου και δυναμικής αναζήτησης των αναπτυξιακών προοπτικών».

    Επιπλέον, ανέλυσε τις προτεραιότητες του στο πλαίσιο του «Δρόμου του Μεταξιού» και της ανάπτυξης της οικονομικής συνεργασίας στα δυτικά Βαλκάνια.

    «Η ανάπτυξη των σχέσεων της ελληνικής οικονομίας με τις μεγάλες ασιατικές οικονομίες είναι ένα ζήτημα στρατηγικής σημασίας.
    Βεβαίως απαιτείται πολύ προσεκτική διαχείριση διότι βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο και οι ιστορικές μεταβάσεις είναι πάντα συνδεδεμένες με αναταράξεις. Η Ελλάδα μετέχει στον πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αυτό δεν μπορούμε να το αγνοούμε.

    Ταυτόχρονα, λόγω της κρίσης που περάσαμε και της υπερχρέωσής μας έχουμε ανάγκη από την αλληλεγγύη των εταίρων μας και αυτό επηρεάζει προφανώς τα διαπραγματευτικά μας όρια στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών ζυμώσεων και διαπραγματεύσεων.

    Όμως, παρόλα αυτά, πρέπει σθεναρά να διεκδικήσουμε τον ρόλο της γέφυρας ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Ασία, καθώς και την ισότιμη συμμετοχή μας στη διαχείριση των σχέσεων Ε.Ε. – Αφρικής. Το επιτρέπουν η γεωγραφική μας θέση, η ιστορία μας και κυρίως η μετατόπιση του κέντρου βάρους των παγκόσμιων οικονομικών εξελίξεων προς ανατολάς.
    Με την κατάλληλη λοιπόν διαχείριση μπορούμε να αποκομίσουμε ως χώρα τεράστια οφέλη. Και αναφέρομαι τόσο στην πολιτική διαχείριση, όσο και στην εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών και κάθε είδους δικτύων, εμπορικού δικαίου, στην αλλαγή της αγοράς ενέργειας και η στροφή προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η μεγάλη προσπάθεια να ενταχθεί η λογική της κυκλικής οικονομίας και της οικονομίας μηδενικών ρύπων, η αύξηση των δαπανών για έρευνα και καινοτομία και το νέο θεσμικό πλαίσιο που διευκολύνει τη σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή, η ψηφιοποίηση τω διαδικασιών του δημοσίου, η μεγάλη προσπάθεια για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην οικονομία και η προώθηση μεγάλων έργων υποδομής που θα καταστήσουν εφικτό τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι πλευρές αυτού του συνολικού σχεδιασμού που βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει ήδη σημαντικά αποτελέσματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: