Έχει περάσει πάνω από ένα χρόνο, το παρακάτω άρθρο, και τι στ' αλήθεια έχει γίνει?
ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΜΚΟ!
Το Ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 εισήχθησαν στις Ανώτατες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού 1.143 σπουδαστές και σπουδάστριες. Μάλιστα από αυτούς 101 είναι οι γυναίκες που φοιτούν στις σχολές Εμποροπλοιάρχων (ναι, έχουμε και Ελληνίδες πλοιάρχους!) και 29 κορίτσια στις σχολές μηχανικών.
Του Σπύρου Πάνου
17/6/17
Πόσοι από αυτούς θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και δεν θα τις παρατήσουν λόγω της «τακτικής» που ακολουθούν οι εφοπλιστές σε ό,τι αφορά τα θεσμοθετημένα «sandwich courses»(υποχρεωτικά εκπαιδευτικά ταξίδια) που έχουν γίνει βραχνάς και τροχοπέδη για την αποφοίτηση στην πλειοψηφία των ελληνόπουλων που επιλέγουν να κάνουν καριέρα στη θάλασσα;
Σύμφωνα με το υφιστάμενο εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωση του πρώτου έτους σπουδών πρέπει ο σπουδαστής-σπουδάστρια (είτε στην πλοιάρχων, είτε στην μηχανικών), να κάνει υποχρεωτικό μπάρκο έξι μηνών.
Το ίδιο ισχύει και για τους σπουδαστές που τελειώνουν το δεύτερο έτος. Σε διαφορετική περίπτωση κανένας πρωτοετής ή δευτεροετής δεν μπορεί να φοιτήσει στο τρίτο έτος! Επειδή όμως όλα τα προηγούμενα χρόνια η προϋπόθεση αυτή είχε «φρακάρει» το σύστημα, δόθηκε μια «μεσοβέζικη» λύση για τους σπουδαστές των ΑΕΝ του πρώτου και δεύτερου έτους: Ο σπουδαστής-σπουδάστρια αν δεν βρει να μπαρκάρει στο τέλος του πρώτου έτους (το υποχρεωτικό εξάμηνο ταξίδι), του παρέχεται το δικαίωμα να φοιτήσει στο δεύτερο έτος και να καλύψει μετά τον «χρωστούμενο» χρόνο-εκπαιδευτικό ταξίδι («sandwich courses»).
Τότε όμως για να πάει στο τρίτο έτος θα πρέπει να ταξιδέψει 9 από τους 12 μήνες(6 μήνες για το πρώτο έτος συν έξι μήνες για το δεύτερο) που «χρωστάει» συνολικά.
Έλα όμως που δεκάδες σπουδαστές δεν βρίσκουν να μπαρκάρουν και βγαίνουν εκτός της Σχολής έχοντας χάσει δύο ή και περισσότερα χρόνια από τη ζωή τους αφού το χρονικό όριο σε μια ΑΕΝ (τετραετής υποχρεωτικές σπουδές) είναι η εξαετία και μετά διαγράφονται!
Και εδώ αρχίζει το «μπιλιάρδο» των Ελλήνων εφοπλιστών για το σύνολο των ελληνόκτητων πλοίων (περισσότερα από 4.500): δεν βρίσκουμε τόσους αξιωματικούς «σκούζουν» οι εφοπλιστές. Την ίδια ώρα, οι περισσότεροι από τους πλοιοκτήτες που φωνάζουν ότι δεν βρίσκουν Έλληνες αξιωματικούς διαλαλώντας ότι είναι οι καλύτεροι στον κόσμο (αλλά και οι ακριβότεροι...) είναι αυτοί που δεν παίρνουν στα πλοία τους τους σπουδαστές των ΑΕΝ πρώτου και δεύτερου έτους για να κάνουν την πρακτική τους που είναι υποχρεωτική!
Σε αυτό το σημείο διαπιστώνεται κι ένα απίστευτο ρουσφετολογικό «γαϊτανάκι» με την εμπλοκή ακόμη και πολιτικών που «μεσολαβούν» για να βρουν καράβι οι σπουδαστές και να κάνουν το υποχρεωτικό «sandwich courses».
Έτσι, ενώ το πρόβλημα της έλλειψης Ελλήνων αξιωματικών και της μη προσέλευσης νέων πλοίων στην Ελληνική σημαία, είναι γνωστό στους παροικούντες στη ναυτιλιακή Ιερουσαλήμ, όλοι δηλώνουν έκπληκτοι και εκφράζουν απορίες για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό!
Έτσι, ενώ το πρόβλημα της έλλειψης Ελλήνων αξιωματικών και της μη προσέλευσης νέων πλοίων στην Ελληνική σημαία, είναι γνωστό στους παροικούντες στη ναυτιλιακή Ιερουσαλήμ, όλοι δηλώνουν έκπληκτοι και εκφράζουν απορίες για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό!
Παράλληλα όμως, οι Έλληνες εφοπλιστές επικαλούμενοι το απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό σύστημα και την έλλειψη υποδομών στις εν λειτουργία ΑΕΝ, προτείνουν με επιμονή την δημιουργία ιδιωτικών σχολών προκειμένου να «λυθεί» το πρόβλημα της επάνδρωσης του ελληνόκτητου στόλου με Έλληνες αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής, αποσιωπώντας βέβαια και το νέο πλαίσιο μειωμένων αποδοχών που θα καταβάλλονται.
Μάλιστα επανερχόμενοι στο πάγιο αίτημά τους για ιδιωτικές σχολές προτείνουν και τον τρόπο λειτουργίας τους υπό την ομπρέλα Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης(ΜΚΟ)!
newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου