.....έχω δει πρόσωπα να στραβώνουν, κυττάζοντας στην βόλτα τους, το λιμάνι να έχει διαλυθεί, οι προβλήτες να έχουν έλθει τα πάνω κάτω... ψελλίζοντας... μας πως γίνονται αυτά??
Εάν κάποιος παρακολουθεί τα γεγονότα έχει βγάλει και τα συμπεράσματα του, αλλά τέτοια απαξίωση απ' όλους στο χρήμα του κράτους δεν νομίζω να υπάρχει παγκοσμίως. Το καλαμπούρο λιμενικά έργα, με τα κάθε είδους τρωκτικά θα πρέπει κάποτε να σταματήσει.
Τι νόημα έχει να κάνεις προσφορά, και να δίνεις έκπτωση ??? Το καλαμπουράκι αυτό δεν έχει απασχολήσει κανένα?? όχι, τι δεν καταλαβαίνετε??
Τελαυταία, είδα το λιμάνι - μαρίνα στην Κυπαρυσσία, ο κυματοθραύστης κομμένος στα δύο, και η μπούκα έχει πάθει καθίζηση. Ποιο στραβά δεν γίνεται ...
Μια μικρή γεύση το παρακάτω άρθρο
Εάν κάποιος παρακολουθεί τα γεγονότα έχει βγάλει και τα συμπεράσματα του, αλλά τέτοια απαξίωση απ' όλους στο χρήμα του κράτους δεν νομίζω να υπάρχει παγκοσμίως. Το καλαμπούρο λιμενικά έργα, με τα κάθε είδους τρωκτικά θα πρέπει κάποτε να σταματήσει.
Τι νόημα έχει να κάνεις προσφορά, και να δίνεις έκπτωση ??? Το καλαμπουράκι αυτό δεν έχει απασχολήσει κανένα?? όχι, τι δεν καταλαβαίνετε??
Τελαυταία, είδα το λιμάνι - μαρίνα στην Κυπαρυσσία, ο κυματοθραύστης κομμένος στα δύο, και η μπούκα έχει πάθει καθίζηση. Ποιο στραβά δεν γίνεται ...
Μια μικρή γεύση το παρακάτω άρθρο
Οι επαναλαμβανόμενες σοβαρές υλικές ζημιές σε διάφορα λιμάνια της
χώρας, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα από την ολοκλήρωση των έργων και
την παραλαβή τους, οδήγησαν τον γενικό γραμματέα Λιμένων του υπουργείου
Ναυτιλίας Χρήστο Λαμπρίδη να απευθυνθεί στους ελεγκτικούς μηχανισμούς
του κράτους προκειμένου να διερευνηθεί η ύπαρξη τυχόν ευθυνών για
πλημμελείς εκτελέσεις των έργων, καθώς και ευθυνών κατά την παράδοση και
παραλαβή τους.
Επειτα από σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου, ανώνυμες και επώνυμες καταγγελίες, αλλά και ύστερα από επιτόπιες επισκέψεις στελεχών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων σε λιμάνια που παρουσιάζουν προβλήματα, ο Χρ. Λαμπρίδης, παρά το γεγονός ότι η εκτέλεση δημόσιων έργων δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του, διαβίβασε καταγγελίες, που υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Λιμένων, καθώς και κάθε σχετικό έγγραφο ή στοιχείο αναφορικά με ζημιές που έγιναν στα λιμάνια Μαλαγαρίου και Καρλοβασίου Σάμου, Αθηνιού Σαντορίνης, Ευδήλου Ικαρίας και Κυπαρισσίας Μεσσηνίας, στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, τα οποία υπάγονται στο υπουργείο Δικαιοσύνης, στη Γενική Γραμματεία για την καταπολέμηση της Διαφθοράς.Ο Χρήστος Λαμπρίδης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» για το θέμα και εξηγώντας την πρωτοβουλία που πήρε, τόνισε ότι η παρουσίαση ζημιών σε καινούργιες λιμενικές υποδομές και η διαπίστωση λειτουργικών προβλημάτων σε νέα λιμάνια, των οποίων η επίλυση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ενεργοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους.
Ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι αποφασισμένη και έχει ήδη ενεργοποιήσει τις διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να αναζητηθούν πιθανές ευθύνες αλλά και για να υπάρξει η αναγκαία πληροφόρηση ώστε να θεσμοθετηθούν εκείνοι οι μηχανισμοί που δεν θα επιτρέψουν την ύπαρξη παρόμοιων φαινομένων στο μέλλον και διευκρίνισε πως «η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δημόσιων πόρων που προορίζονται για λιμενικές υποδομές αποτελεί για το υπουργείο Ναυτιλίας στόχο υψηλής προτεραιότητας».
► Αθηνιό Σαντορίνης: Το έργο (φωτ.) ξεκίνησε το 2005, παραδόθηκε το 2010 και από το 2016 παρουσίασε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, καθώς μεγάλο τμήμα των κρηπιδωμάτων του τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω υποσκαφών και καθιζήσεων, με αποτέλεσμα η προβλήτα στην οποία έδεναν τα πλοία ακτοπλοΐας να βγει εκτός λειτουργίας και τα πλοία να δένουν από τότε στην προβλήτα επικίνδυνων φορτίων.
Ωστόσο τον Φεβρουάριο του 2018, μετά από μια έντονη κακοκαιρία, προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές και σ’ αυτή την προβλήτα (καθίζηση 90 εκατοστών και ρωγμή σε όλο το μήκος της). Εκπονήθηκαν σχετικές μελέτες οι οποίες ολοκληρώθηκαν, τα έργα αδειοδοτήθηκαν και σύντομα θα ξεκινήσει η υλοποίησή τους
► Μαλαγάρι – Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου: Το λιμάνι στο Βαθύ κατασκευάστηκε το 2004 και παραδόθηκε για χρήση το 2012. Σε σύντομο χρόνο μετά την παράδοσή του εμφάνισε φθορές που οφείλονται σε κακοτεχνίες.
Ανάλογες καταγγελίες υπάρχουν και για το λιμάνι στο Καρλόβασι, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2009, χωρίς ωστόσο να έχουν τοποθετηθεί πλατφόρμες που να το προστατεύουν από τη φθορά που προκαλείται από την προσέγγιση των πλοίων. Σοβαρές ζημιές (ρωγμή περίπου 28 μέτρων) παρουσιάστηκαν το 2013. Και τα δύο έργα τα έχει κατασκευάσει η ίδια εταιρεία.
Τα τελευταία χρόνια έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της υποσκαφής στο Μαλαγάρι.
► Εύδηλος Ικαρίας: Στις 18-1-2018 λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών το λιμάνι του Ευδήλου υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές, που εστιάζονται στον νέο προσήνεμο μόλο, του οποίου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2015.
Το έργο παρελήφθη τον Ιούνιο του 2016. Ο νέος μόλος έσπασε στη μέση, ενώ καταστράφηκαν και τα τσιμεντένια προστατευτικά μπλόκια (αστερίες) από την εξωτερική πλευρά του λιμανιού.
► Κυπαρισσία Μεσσηνίας: Το έργο ξεκίνησε το 2007, ολοκληρώθηκε το 2009, δαπανήθηκαν τεράστια ποσά (πάνω από 14 εκατ. ευρώ), ωστόσο το 2012 σημειώθηκαν οι πρώτες σοβαρές ζημιές οι οποίες συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
Επισημαίνεται ότι από το 2007 οι κάτοικοι με έγγραφά τους στον δήμο, στη νομαρχία και την περιφέρεια Πελοποννήσου είχαν καταγγείλει κακοτεχνίες προαναγγέλλοντας την επικινδυνότητα του έργου.
Οι καταγγελίες, σχετική αλληλογραφία, δημοσιεύματα και φωτογραφίες που δείχνουν να έχει καταποντιστεί το μισό λιμάνι, ενώ υπάρχει κίνδυνος επέκτασης της κατάρρευσης του λιμενοβραχίονα, διαβιβάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών, Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Επειτα από σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου, ανώνυμες και επώνυμες καταγγελίες, αλλά και ύστερα από επιτόπιες επισκέψεις στελεχών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων σε λιμάνια που παρουσιάζουν προβλήματα, ο Χρ. Λαμπρίδης, παρά το γεγονός ότι η εκτέλεση δημόσιων έργων δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του, διαβίβασε καταγγελίες, που υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Λιμένων, καθώς και κάθε σχετικό έγγραφο ή στοιχείο αναφορικά με ζημιές που έγιναν στα λιμάνια Μαλαγαρίου και Καρλοβασίου Σάμου, Αθηνιού Σαντορίνης, Ευδήλου Ικαρίας και Κυπαρισσίας Μεσσηνίας, στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, τα οποία υπάγονται στο υπουργείο Δικαιοσύνης, στη Γενική Γραμματεία για την καταπολέμηση της Διαφθοράς.Ο Χρήστος Λαμπρίδης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» για το θέμα και εξηγώντας την πρωτοβουλία που πήρε, τόνισε ότι η παρουσίαση ζημιών σε καινούργιες λιμενικές υποδομές και η διαπίστωση λειτουργικών προβλημάτων σε νέα λιμάνια, των οποίων η επίλυση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ενεργοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους.
Ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι αποφασισμένη και έχει ήδη ενεργοποιήσει τις διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να αναζητηθούν πιθανές ευθύνες αλλά και για να υπάρξει η αναγκαία πληροφόρηση ώστε να θεσμοθετηθούν εκείνοι οι μηχανισμοί που δεν θα επιτρέψουν την ύπαρξη παρόμοιων φαινομένων στο μέλλον και διευκρίνισε πως «η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δημόσιων πόρων που προορίζονται για λιμενικές υποδομές αποτελεί για το υπουργείο Ναυτιλίας στόχο υψηλής προτεραιότητας».
► Αθηνιό Σαντορίνης: Το έργο (φωτ.) ξεκίνησε το 2005, παραδόθηκε το 2010 και από το 2016 παρουσίασε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, καθώς μεγάλο τμήμα των κρηπιδωμάτων του τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω υποσκαφών και καθιζήσεων, με αποτέλεσμα η προβλήτα στην οποία έδεναν τα πλοία ακτοπλοΐας να βγει εκτός λειτουργίας και τα πλοία να δένουν από τότε στην προβλήτα επικίνδυνων φορτίων.
Ωστόσο τον Φεβρουάριο του 2018, μετά από μια έντονη κακοκαιρία, προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές και σ’ αυτή την προβλήτα (καθίζηση 90 εκατοστών και ρωγμή σε όλο το μήκος της). Εκπονήθηκαν σχετικές μελέτες οι οποίες ολοκληρώθηκαν, τα έργα αδειοδοτήθηκαν και σύντομα θα ξεκινήσει η υλοποίησή τους
► Μαλαγάρι – Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου: Το λιμάνι στο Βαθύ κατασκευάστηκε το 2004 και παραδόθηκε για χρήση το 2012. Σε σύντομο χρόνο μετά την παράδοσή του εμφάνισε φθορές που οφείλονται σε κακοτεχνίες.
Ανάλογες καταγγελίες υπάρχουν και για το λιμάνι στο Καρλόβασι, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2009, χωρίς ωστόσο να έχουν τοποθετηθεί πλατφόρμες που να το προστατεύουν από τη φθορά που προκαλείται από την προσέγγιση των πλοίων. Σοβαρές ζημιές (ρωγμή περίπου 28 μέτρων) παρουσιάστηκαν το 2013. Και τα δύο έργα τα έχει κατασκευάσει η ίδια εταιρεία.
Τα τελευταία χρόνια έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της υποσκαφής στο Μαλαγάρι.
► Εύδηλος Ικαρίας: Στις 18-1-2018 λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών το λιμάνι του Ευδήλου υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές, που εστιάζονται στον νέο προσήνεμο μόλο, του οποίου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2015.
Το έργο παρελήφθη τον Ιούνιο του 2016. Ο νέος μόλος έσπασε στη μέση, ενώ καταστράφηκαν και τα τσιμεντένια προστατευτικά μπλόκια (αστερίες) από την εξωτερική πλευρά του λιμανιού.
► Κυπαρισσία Μεσσηνίας: Το έργο ξεκίνησε το 2007, ολοκληρώθηκε το 2009, δαπανήθηκαν τεράστια ποσά (πάνω από 14 εκατ. ευρώ), ωστόσο το 2012 σημειώθηκαν οι πρώτες σοβαρές ζημιές οι οποίες συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
Επισημαίνεται ότι από το 2007 οι κάτοικοι με έγγραφά τους στον δήμο, στη νομαρχία και την περιφέρεια Πελοποννήσου είχαν καταγγείλει κακοτεχνίες προαναγγέλλοντας την επικινδυνότητα του έργου.
Οι καταγγελίες, σχετική αλληλογραφία, δημοσιεύματα και φωτογραφίες που δείχνουν να έχει καταποντιστεί το μισό λιμάνι, ενώ υπάρχει κίνδυνος επέκτασης της κατάρρευσης του λιμενοβραχίονα, διαβιβάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών, Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου