.....σπάνια, έβλεπα άδεια πτήση της ΟΑ στα ταξείδια μου, όπου είχε και το καλλίτερο μενού , ever.
Στην συνέχεια , την ανέλαβε το κρατικό μπάχαλο, όπου μόνο αυτοί που καταχράσθηκαν τα χρήματα των Ελλήνων, γνωρίζουν καλά πόσο κόστισε στο δημόσιο η αποκρατικοποίηση της εταιρείας, και φθάσαμε να έχουμε ξένους πιλότους και πλήρωμα... θύμωσα πολύ , χρόνια πριν , όταν σε πτήση από Χίο, ανέβηκε μια γριούλα που ήθελε βοήθεια, αλλά η αεροσυνοδός, απλά χαμογελούσε διότι δεν γνώριζε την Ελληνική γλώσσα, και εσείς που πρωτιμάτε τις εταιρείες μιας χρήσεως... μην ξεχνάτε να παίρνετε και νεράκι μαζί σας...
Νοιώθω όμορφα διαβάζοντας τα παρακάτω ξεχασμένα...
3 Δεκεμβριου 2017, 8:30 μμ 1047
Το 1957 ο 50χρονος τότε Αριστοτέλης Ωνάσης είχε μόλις γίνει ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο, πίσω από τον Χάουαρντ Χιουζ της TWA (από τον οποίο, λέγεται, ότι κόλλησε, σε μια συνάντησή τους, το μικρόβιο να «πετάξει»), που θα είχε τη δική του αεροπορική εταιρεία, την Ολυμπιακή Αεροπορία (πρώην ΤΑΕ).
Ας δούμε κάποιες άγνωστες πτυχές της τότε Ολυμπιακής:
1. Οι στολές των αεροσυνοδών ήταν σχεδιασμένες από τον Pierre Cardin και την Coco Chanel.
2. Το προσωπικό της «κοπελιάς του», όπως αποκαλούσε χαϊδευτικά την Ολυμπιακή, έπρεπε να εκπέμπει ζεστασιά, «να μυρίζει Ελλάδα». Χαμόγελο, καλή εμφάνιση (στη δεκαετία του ’60 η ΟΑ διέθετε τις πιο ευπαρουσίαστες αεροσυνοδούς), ευγένεια, ηρεμία και «στρατιωτική» πειθαρχία χαρακτήριζε όλες τις κοπέλες που εργάζονταν για την Ολυμπιακή Αεροπορία.
3. Τα πληρώματα κατέλυαν στα καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου με τις αεροσυνοδούς να δικαιούνται επίδομα κομμωτηρίου και μανικιούρ-πεντικιούρ.
4. Κρυστάλλινα ποτήρια, πορσελάνινα πιάτα, κεριά πάνω στα τραπεζάκια της πρώτης θέσης, επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, χαβιάρι και σαμπάνια καταδείκνυαν με περίτρανο τρόπο τη βασική φιλοσοφία του Ωνάση, που επιθυμούσε ο πελάτης να αισθάνεται βασιλιάς.
5. Στα σχέδια του πολυμήχανου Έλληνα ήταν η προσθήκη πιάνου στα μεγάλα αεροσκάφη.
6. Όλο σχεδόν το διεθνές τζετ σετ πετούσε με τον ελληνικό αερομεταφορέα, πολλοί μάλιστα μόνο και μόνο για να απολαύσουν το «θρυλικό» της σέρβις.
7. Είχε προσληφθεί φωτογράφος με αποκλειστική αρμοδιότητα να φωτογραφίζει τους διάσημους που επισκέπτονταν το Σκορπιό, στη σκάλα με φόντο το σήμα της Ολυμπιακής.
8. Όταν κάποτε η διοίκηση της Ολυμπιακής παραπονέθηκε στον Ωνάση ότι είχαν κλαπεί από επιβάτες πολλά από τα επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, εκείνος λέγεται ότι απάντησε: «Ας προτιμούν την εταιρεία μου ακόμη και αν με κλέβουν».
9. Μπορεί να πέρασε τον Ατλαντικό το 1966, να έφθασε μέχρι το Ναϊρόμπι το 1968 και το Σίδνεϊ το 1972, κατορθώνοντας έτσι να γίνει «η εταιρεία των πέντε ηπείρων», εξαιτίας όμως της χλιδής, της αύξησης των τιμών των καυσίμων και των υπερβολικών προνομίων μέρους του προσωπικού θα συσσώρευε τεράστια χρέη, τα οποία τα πλήρωνε τόσο ο ιδιοκτήτης της όσο και το ελληνικό κράτος με τη μορφή επιδοτήσεων.
9+1. Ο Έλληνας μεγιστάνας χρησιμοποίησε ως σήμα τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους, σε οριζόντια θέση, προσθέτοντας επιπλέον έναν. Οι επιχειρηματικοί κύκλοι και ο Τύπος τον αποθέωσαν για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, καθώς επρόκειτο για το πιο αναγνωρίσιμο σήμα που θα μπορούσε κανείς να επιλέξει για την εταιρεία του.
Ο Ιωάννης
Πρωτοπαπαδάκης είναι καθηγητής και συγγραφέας. Είναι επίσης διαχειριστής του
protopapadakis.blogspot.gr, που είναι ένα μπλογκ για το μάρκετινγκ, την
ποιοτική εξυπηρέτηση και τον τουρισμό.
Στην συνέχεια , την ανέλαβε το κρατικό μπάχαλο, όπου μόνο αυτοί που καταχράσθηκαν τα χρήματα των Ελλήνων, γνωρίζουν καλά πόσο κόστισε στο δημόσιο η αποκρατικοποίηση της εταιρείας, και φθάσαμε να έχουμε ξένους πιλότους και πλήρωμα... θύμωσα πολύ , χρόνια πριν , όταν σε πτήση από Χίο, ανέβηκε μια γριούλα που ήθελε βοήθεια, αλλά η αεροσυνοδός, απλά χαμογελούσε διότι δεν γνώριζε την Ελληνική γλώσσα, και εσείς που πρωτιμάτε τις εταιρείες μιας χρήσεως... μην ξεχνάτε να παίρνετε και νεράκι μαζί σας...
Νοιώθω όμορφα διαβάζοντας τα παρακάτω ξεχασμένα...
3 Δεκεμβριου 2017, 8:30 μμ 1047
Το 1957 ο 50χρονος τότε Αριστοτέλης Ωνάσης είχε μόλις γίνει ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο, πίσω από τον Χάουαρντ Χιουζ της TWA (από τον οποίο, λέγεται, ότι κόλλησε, σε μια συνάντησή τους, το μικρόβιο να «πετάξει»), που θα είχε τη δική του αεροπορική εταιρεία, την Ολυμπιακή Αεροπορία (πρώην ΤΑΕ).
Ας δούμε κάποιες άγνωστες πτυχές της τότε Ολυμπιακής:
1. Οι στολές των αεροσυνοδών ήταν σχεδιασμένες από τον Pierre Cardin και την Coco Chanel.
2. Το προσωπικό της «κοπελιάς του», όπως αποκαλούσε χαϊδευτικά την Ολυμπιακή, έπρεπε να εκπέμπει ζεστασιά, «να μυρίζει Ελλάδα». Χαμόγελο, καλή εμφάνιση (στη δεκαετία του ’60 η ΟΑ διέθετε τις πιο ευπαρουσίαστες αεροσυνοδούς), ευγένεια, ηρεμία και «στρατιωτική» πειθαρχία χαρακτήριζε όλες τις κοπέλες που εργάζονταν για την Ολυμπιακή Αεροπορία.
3. Τα πληρώματα κατέλυαν στα καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου με τις αεροσυνοδούς να δικαιούνται επίδομα κομμωτηρίου και μανικιούρ-πεντικιούρ.
4. Κρυστάλλινα ποτήρια, πορσελάνινα πιάτα, κεριά πάνω στα τραπεζάκια της πρώτης θέσης, επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, χαβιάρι και σαμπάνια καταδείκνυαν με περίτρανο τρόπο τη βασική φιλοσοφία του Ωνάση, που επιθυμούσε ο πελάτης να αισθάνεται βασιλιάς.
5. Στα σχέδια του πολυμήχανου Έλληνα ήταν η προσθήκη πιάνου στα μεγάλα αεροσκάφη.
6. Όλο σχεδόν το διεθνές τζετ σετ πετούσε με τον ελληνικό αερομεταφορέα, πολλοί μάλιστα μόνο και μόνο για να απολαύσουν το «θρυλικό» της σέρβις.
7. Είχε προσληφθεί φωτογράφος με αποκλειστική αρμοδιότητα να φωτογραφίζει τους διάσημους που επισκέπτονταν το Σκορπιό, στη σκάλα με φόντο το σήμα της Ολυμπιακής.
8. Όταν κάποτε η διοίκηση της Ολυμπιακής παραπονέθηκε στον Ωνάση ότι είχαν κλαπεί από επιβάτες πολλά από τα επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, εκείνος λέγεται ότι απάντησε: «Ας προτιμούν την εταιρεία μου ακόμη και αν με κλέβουν».
9. Μπορεί να πέρασε τον Ατλαντικό το 1966, να έφθασε μέχρι το Ναϊρόμπι το 1968 και το Σίδνεϊ το 1972, κατορθώνοντας έτσι να γίνει «η εταιρεία των πέντε ηπείρων», εξαιτίας όμως της χλιδής, της αύξησης των τιμών των καυσίμων και των υπερβολικών προνομίων μέρους του προσωπικού θα συσσώρευε τεράστια χρέη, τα οποία τα πλήρωνε τόσο ο ιδιοκτήτης της όσο και το ελληνικό κράτος με τη μορφή επιδοτήσεων.
9+1. Ο Έλληνας μεγιστάνας χρησιμοποίησε ως σήμα τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους, σε οριζόντια θέση, προσθέτοντας επιπλέον έναν. Οι επιχειρηματικοί κύκλοι και ο Τύπος τον αποθέωσαν για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, καθώς επρόκειτο για το πιο αναγνωρίσιμο σήμα που θα μπορούσε κανείς να επιλέξει για την εταιρεία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου