...πολλοί που πάνε Σούδα μετο καράβι, αναρωτιούνται εάν έχειγίνειεπέκταση του λιμανιού στην απέναντι πλευρά, και πως γίνεται αυτό, αφού είναι στρατιωτική ζώνη, και ποιος ξέρει τι γίνεται...?
Από την αρχική αντίδραση των Ρώσων στην οργή των Αμερικάνων
που...τρέμουν με τους εκατοντάδες τόνους πυρομαχικών που βρίσκονται δίπλα στις
στρατιωτικές τους εγκαταστάσεις
Ένα απίστευτο θρίλερ με διεθνές αντίκτυπο εξελίσσεται εδώ
και μήνες στη Σούδα με ένα πλοίο- κινούμενη βόμβα που κινείται μεταξύ των
εγκαταστάσεων του Πολεμικού Ναυτικού και του επιβατηγού σταθμού στην περιοχή!
Αρχικά οι Ρώσοι ήταν αυτοί που έκαναν φασαρία για το πως συμπεριφερθήκαμε στο
πλήρωμα και τώρα έρχονται οι Αμερικάνοι που ανησυχούν για το...φορτίο στη
Σούδα!
Να πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά: Τον περασμένο
Μάιο-στις 24- στην Κω ένας έλεγχος των
λιμενικών στο πλοίο τουρκικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας MEKONG SPIRIT...έβγαλε λαβράκι!
Εκατοντάδες τόνοι εκρηκτικών που κουβαλούσε στα σπλάχνα του έδειχναν πως το
πλοίο είχε κατεύθυνση για κάποια από τις εμπόλεμες περιοχές.
Αντί λοιπόν το σκάφος να μεταφερθεί στον Πειραιά ή σε κάποιο
άλλο λιμάνι που έχει στρατιωτικές εγκαταστάσεις, περιέργως αποφασίστηκε να
μεταφερθεί στη Σούδα, δίπλα ακριβώς από τις νατοϊκές εγκαταστάσεις με ό, τι
ακριβώς σήμαινε αυτό.
Τον περασμένο Ιούλιο εμφανίστηκαν κάποια πολεμικά πλοία του
ΝΑΤΟ στη Σουδα και άρον άρον αποφασίστηκε το συγκεκριμένο σκάφος ( που
σημειωτέον το πλήρωμα του ήταν ήδη προφυλακισμένο) να μεθορμήσει στον επιβατηγό
σταθμό της Σούδας, δίπλα ακριβώς από τα εμπορικά. Να τονισθεί πως ο κύριος
όγκος των εκρηκτικών ( ποσότητα εκατοντάδων τόνων ) παραμένει πάνω στο σκάφος
με τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται, ενώ άλλα κοντέινερς έχου μεταφερθεί
στην προβλήτα! Μάλιστα τους καλοκαιρινούς μήνες αναγκαζόταν να τα...βρέχουν για
να αποφύγουν τον κίνδυνο εκρήξεων!
Όλο αυτό το διάστημα το σκάφος βρίσκεται στις εγκαταστάσεις
του ΠΝ, ενώ οι πληροφορίες του cretalive
λένε πως υπάρχει μείζον ζήτημα με τη διοίκηση των νατοϊκών δυνάμεων του
ναυστάθμου που θεωρούν άκρως επικίνδυνη την παρουσία του μαλτέζικου σκάφους
στον κόλπο της Σουδας.
Μια ακόμα παράμετρος που αποκαλύπτει το cretalive ειναι πως ενώ σύμφωνα με την
κείμενη νομοθεσία τα πυρομαχικά οταν βρίσκονται σε καλη κατάσταση θα πρέπει να
περνάνε στην κυριότητα του ελληνικού στρατού το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος
ζήτησε την εκποίηση τους κάτι που προκάλεσε την αντίδραση, σύμφωνα με
πληροφορίες μας, του ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση .
Πάντως τα ερωτηματικά ειναι πολλά: ποιος και γιατι αποφάσισε
τη μεταφορά του πλοίου βόμβα στην Κρήτη και τη Σούδα; γιατί τόσο διάστημα δεν
αποφασίστηκε ο αφοπλισμός του ώστε να μην εγκυμονεί κινδύνους για ολόκληρη την
περιοχή στην περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα; γιατι δεν περνάνε τα
πυρομαχικά στην κατοχή του ελληνικού στρατού κσι μέχρι ποτε μια ολόκληρη
περιοχή θα κρατείται ερήμην της υπό το φόβο να συμβεί κάτι που μπορεί να φέρει
τεράστια προβλήματα στα Χανιά;
Νόμιμο
Μια κινούμενη "βόμβα" κάνει... βόλτα στη Σούδα!
Το φορτίο του πλοίου Mekong Spirit που διακρατείται από τις ελληνικές αρχές στο λιμάνι της
Σούδας καθώς συνελήφθη να μεταφέρει αδήλωτα εκρηκτικά και φυσίγγια είναι νόμιμο,
είχε ισχυριστεί με ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία Lumar.
Ο νομικός εκπρόσωπος της Lumar, ναυτιλιακής με έδρα την Ελβετία, είπε πως η εταιρεία
διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες για την εισαγωγή του φορτίου
τους. Ο ίδιος προσθέτει ότι η εταιρεία έχει συνεργαστεί πλήρως με τις ελληνικές
αρχές και έχει παράσχει όλα τα σχετικά δηλωτικά φορτίου προκειμένου να
αποδείξει ότι το φορτίο του πλοίου που περιλάμβανε εκρηκτικές ύλες εξόρυξης και
φυσίγγια κυνηγετικών όπλων προορίζονταν για αστική χρήση, ότι συμμορφώνονταν
πλήρως με όλους τους σχετικούς κανονισμούς και ότι δεν εμπίπτουν στις κυρώσεις
των Ηνωμένων Εθνών και της ΕΕ.
Όπως αναφέρει σύμφωνα
με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτικής Ασφάλειας EMSA (European Maritime Safety Agency) για τη μεταφορά
φορτίων που διέπονται από τους κανονισμούς του ΙΜΟ πρέπει να ενημερώνεται η
Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Κυκλοφορίας Πλοίων VTS (Vessel Traffic Services)
σε προκαθορισμένα υποχρεωτικά σημεία αναφοράς. Το φορτηγό πλοίο Mekong Spirit, σύμφωνα με τη Lumar, διαθέτει όλα τα
υποχρεωτικά συστήματα αναφοράς και συμμορφώνεται πλήρως με τις υποχρεώσεις
υποβολής αναφορών. Ωστόσο στην πορεία του πλοίου από το λιμάνι της Σμύρνης
μέχρι το σημείο που αυτή διεκόπη από την ελληνική ακτοφυλακή, δεν υπήρχε κανένα
σημείο υποχρεωτικής αναφοράς στο VTS και επιπλέον το πλοίο δεν κατέπλευσε σε ελληνικό λιμάνι. Κατά
συνέπεια δεν υπήρχε νομική ή λογική υποχρέωση ενημέρωσης (των ελληνικών αρχών),
τονίζει η ανακοίνωση.
Τέλος να σημειωθεί ότι μέσω της ανακοίνωσης της Lumar, η σύζυγος του
πλοιάρχου που έχει προφυλακιστεί, απευθύνει από κοινού με την εταιρεία έκκληση
για την αποφυλάκιση του συζύγου της και τη μεταφορά του στο πλοίο όπου
κρατείται και το υπόλοιπο πλήρωμα ή τουλάχιστον να του επιβληθεί κατ' οίκον
περιορισμός.
Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο Mekong Spirit χωρητικότητας 12,380 dwt κατευθυνόταν προς το
Σουδάν και θεωρήθηκε ότι παραβίαζε κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τα Ηνωμένα
Έθνη και την ΕΕ. Ωστόσο η εταιρεία απορρίπτει τις κατηγορίες και σημειώνει ότι
το φορτίο που προοριζόταν για το λιμάνι του Σουδάν, αποτελούσε μέρος νόμιμης
εμπορικής συναλλαγής μεταξύ εταιρειών που λειτουργούν νόμιμα στην Τουρκία και
το Σουδάν και καμία από αυτές τις εταιρείες δεν βρίσκεται υπό περιορισμό και
δεν περιλαμβάνεται σε καμία λίστα κυρώσεων. Η Lumar υποστηρίζει ότι έχει υποβάλει στις
δικαστικές αρχές τα εταιρικά έγγραφα και πιστοποιητικά τελικού χρήστη, τις
άδειες εξαγωγής και εισαγωγής τόσο για το φορτωτή στην Τουρκία όσο και για τον
παραλήπτη στο Σουδάν και τις τελωνειακές διασαφήσεις από την Τουρκία από τις
οποίες προκύπτει ότι δεν εμπίπτει κυρώσεις προς το Σουδάν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου