Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

COMPETENCY SHOULD START AT HOME

...υπήρχε η άποψη ότι, επειδή δεν εύρισκαν δουλεια, μπάρκαραν στα βαπόρια, σε μια πολύ δύσκολη δουλειά, αλλά επιβίωναν. Λόγω ράτσας και θάλασσας που μας περιβάλει και πάνω από 3000 νησιά, η  θάλασσα ήταν κοντάμας και πολλών στο αίμα τους. Με πλοία χωρίς εργαλεία, έπρεπε να γίνεις αληθινός ναυτεργάτης και η ναυτική τέχνη να γίνει κτήμα σου, αλλιώς δεν επιβίωνες στα πλοία.

Πέρασε ο καιρός, εκμοντερνίσθηκαν τα πλοία, ναυτικοί λόγω ψεύτικου πλούτου δεν γινόντουσταν, προτιμούσαν επαγγέλματα της στεριάς, και αυτό που έμεινε, ήταν ο κατιμάς. Δεν αναφέρομαι τόσο στους αξιωματικούς, διότι το ύψος του μισθού ήταν ένα κίνητρο για να μείνει και να προσπαθεί να γίνει καλλίτερος στην εργασία του. Το πρόβλημα που υπήρχε και υπάρχει είναι με τα κατώτερα πληρώματα, όπου δεν έχουν περοθώρια να μάθουν ναυτική τέχνη σε ένα μοντέρνο καράβι, όπου η χειρονακτική εργασία έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Αυτός ήταν και ο σκοπός των think tanks... αφού πλέον δεν χρειαζόμαστε καλούς ναυτικούς τότε γιατί να τους πληρώνουμε με υψηλούς μισθούς. Στράφηκαν σε άλλες εθνικότητες, παραδεκτά πιο συγκροτημένοι, αλλά μακραν της ναυτοσύνης του 'Ελληνα. Στα 10 τελαυταία χρόνια, βρήκα ένα μόνο ναύκληρο να παίζει στα δάκτυλα την ναυτική τέχνη, μου έλεγε ένας Πλοίαρχος, για τα κατώτερα πληρώματα... αν έχουμε ένα καλό στους πέντε, είμαστε καλά. Κάποτε ήταν το ανάποδο, αλλά και ο άναυτος δεν μπορούσε να κρατηθεί για πολύ στο πλοίο. Τα πάντα άλλαξαν, και πιστεύω ότι ο κόσμος δεν φταίει σε αυτό το θέμα. Ας όψονται οι πολιτικάντηδες και οι εφοπλίζοντες με τα παχιά λόγια. Δεν θα σταματήσω να λέω, ότι βάλτε από 2 ναυτικούς στα πλοία που δεν έχετε κανέναν, και η κατάσταση θα αλλάξει τόσο στην ποιότητα και ικανότητα των Ελλήνων ναυτικών αλλά και στην οικονομία του τόπου.  Όταν σκοτωνόντουσταν στα διάφορα δυστυχήματα για χάρη της σημαίας και των πλοίων ήταν καλά, για μερικά ψωροχιλιάρικα έχετε αφήσει τους Έλληνες ναυτεργάτες στην αναμονή.  Όλα μαζί τα ανωτέρω είναι απάντηση στο παρακάτω κείμενο που θέλει την εκπαίδευση να αρχίζει από πολύ νωρίς.... Μου θυμίζει τους υποψήφιους  οδηγούς που διαβάζουν συνέχεια για να πάρουν το δίπλωμα, αλλά μετά δεν γνωρίζουν τι είναι το μπουζί. Τέτοιυς ναυτικούς δεν μπορούμε να έχουμε. Η Εργασία και η σφυρηλάτιση στο πλοίο παράγουν και παρείξαν το περίφημα Ελληνικό θαύμα της Ελληνικής ναυτιλίας. Μην το λησμονείτε......


Ship Management Int'l
Τhe danger of sticking rigidly to a plan of action of a viewpoint is you sometimes fail to consider the options of consequences of your  actions. When this relates to crew competence) the responses are interesting.
What do Ι mean by this?
Well
we all know about the concerns over crew competence) even to the extent  that as one leading third party ship manager proclaimed at the recent International
5hipo
wning and 5hipmanagement 5ummit ίη 5ingapore) 'as 10ng as we have three
competent seafarers onboard a ship at an
y one time vve should be a1right~ 50 managers
and owners know about the problem but feel they have it covered) just.
Ίhe insurers however are not so sure. Ίhey believe the drop-ofin serious accidents
i
s not as a consequence of good seamansl1ip but because as ships are in lay up or are
slo
w steaming  there is less chance for the crew to mess up. So to speak. Ίhe argument
for mor
e connectivity between ship and shore is another case in point because solace is
being sought from the fact the ship is falling less under the control of over-\worked and
less-compet
ent seafarers in favour of  better trained) more motivated shore-based staff
As an insurance industry expert  told me recently, when you get heavily demotivated
cre
ws you get more human error and with that more attritional accidents. And , with
the crew being the charge of the third party managers) many in the insurance sector
are starting to 1ook more accusingly at the managers) asking such questions as who is
actually managing them when it comes to crew selection training and motivation.
Ίhat may be the case but if owners are going to rely οη third party managers to be
the recruiters they need to invest more of their own time and money into supporting
this. Ι heard two speeches this month where it was said  increased training budgets are
taking a back seat ίη these hard times. Well decisions need to be made but they need to
be the right ones and if we are to invest ίη this industry for the next 20 years) τnow is the
time to put our money where our mouth is and start retaining the ήght people.




Δεν υπάρχουν σχόλια: