...βρήκαν λεφτά, αγόρασαν το πλοίο, και υπολόγιζαν να βάζουν φέσια σε διάφορους πιστωτές, ώστε να τα βγάλουν γρήγορα, η έτσι για να το παίζουν πλοιοκτήτες. Γνωστό το σενάριο, και συχνά επαναλαμβανόμενο. Κατά συνέπεια... κοντά στα ξερά θα καίγονται και τα χλωρά, με αυτά που γίνονται.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/05/2016
Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που συνελήφθη στη Βενετία αυτή την
εβδομάδα βρίσκεται στο κέντρο μιας διαμάχης μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων. Το
πλοίο και τα 22 μέλη του πληρώματος ουσιαστικά βρίσκονται όμηροι ενός απλήρωτου
λογαριασμό καυσίμων για το οποίο οι συζητήσεις φαίνεται να έχουν παγώσει.
Το DST Oslo (χωρητικότητας 74.500 dwt, που κατασκευάστηκε το 1999) πέρασε
πάνω από ένα μήνα στο αγκυροβόλιο λίγο έξω από το ιταλικό λιμάνι της Βενετίας,
προτού του επιτραπεί να δέσει στο λιμάνι της Marghera την 1η Μαΐου. Η ελληνική
προμηθευτική καυσίμων Termoil συνέλαβε το πλοίο νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και
απείλησε το σκάφος με δημοπρασία, αναφέρουν τοπικές πηγές.
Η Equasis δίνει ως δικαιούχο του πλοίου την, Fearnley Business Management
μέσω του εγγεγραμμένου ιδιοκτήτη Atlantic Panamax 2 AS. Ένας υπάλληλος της
Fearnley αρνήθηκε σε δηλώσεις του ότι “είναι ένα από τα δικά μας”. Το πλοίο
έχει ως εμπορικό διαχειριστή την με έδρα τη Θεσσαλονίκη DST Shipping.
Η Termoil διεκδικεί στην περιοχή την πληρωμή 460.000 δολαρίων για έναν
απλήρωτο λογαριασμό καυσίμων που χρονολογείται πάνω από ένα χρόνο. Το αρχικό
τιμολόγιο έφτανε περίπου τα 300.000 δολάρια, αλλά προστέθηκαν δικαστικές
δαπάνες, έξοδα και τόκοι από τον προμηθευτή καυσίμων, όπως συνηθίζεται. Μία
πηγή υποστηρίζει πως ο τόκος που χρεώνεται ξεπερνά το 20%. Το ελληνικό δίκαιο
θέτει ως ανώτατο όριο επιτοκίου των ανεξόφλητων χρεών σε 6% ετησίως.
Το DST Oslo φέρεται να εκτελούσε δρομολόγια προς την Ερυθρά Θάλασσα, αμέσως
μετά την ολοκλήρωση εκφόρτωσης φορτίου στη Βενετία. Η Termoil αρνήθηκε να πάρει
πίσω τη σύλληψη και απέρριψε τις προσφορές της εκχώρησης μέρους του φορτίου που
αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του πλοίου προς την Ερυθρά Θάλασσα.
Πηγές αναφέρουν ότι το πλοίο έχει επιχειρήσει να αγοράσει περισσότερα
καύσιμα και έχει αρκετά καύσιμα για να φτάσει ένα λιμάνι ανεφοδιασμού, αλλά δεν
μπορεί να αγοράσει καύσιμα με πίστωση, λόγω της σύλληψης του και δεν είναι σε
θέση να πληρώσει σε μετρητά. Ένας προμηθευτής καυσίμων φέρεται να ζήτησε την
άμεση πληρωμή 1.800 δολαρίων ανά τόνο πετρελαίου ντίζελ πλοίων, περίπου
τέσσερις φορές πάνω από τη συνήθη τιμή της αγοράς.
Χθες, τοπικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι ο επαναπατρισμός του πληρώματος του πλοίου
είχε ξεκινήσει, αλλά αυτό δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται από την
πραγματικότητα, αφού οι αυστηροί κανόνες μετανάστευσης της Ιταλίας εμποδίζουν
τους ναυτικούς να αποβιβαστούν χωρίς βίζα, αναφέρουν άλλες τοπικές πηγές.
Η πληροφορία ότι το πλήρωμα επιβιώνει με φιλανθρωπικές δωρεές επίσης
φαίνεται να είναι λανθασμένη. Το πλοίο πήρε προμήθειες τριών μηνών στο λιμάνι
του Αστακού στις 7-8 Μαρτίου πριν περάσει πάνω από τέσσερις εβδομάδες στο
αγκυροβόλιο. Το πλοίο εξακολουθεί να διαθέτει επαρκείς προμήθειες για τους
επόμενους δύο μήνες περίπου και αρκετά καύσιμα για τις επόμενες 40 ημέρες εφ”
όσον δεν κινείται ή για τέσσερις ημέρες σε αργή πλεύση, σύμφωνα με εκθέσεις
λιμενικών πρακτόρων.
Μια πηγή με γνώση του θέματος σχολίασε “το πλοίο και το πλήρωμα κρατούνται
όμηροι”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου