.....ποτέ δεν ήταν διαφορετικά. Μάλιστα όταν δεν γίνεται τίποτα αντί άλλα ντ' άλλων, τουλάχιστον δεν έχει και κόστος. Μέσα σε 3 χρόνια , 3 υπουργεία, 7 υπουργούς. Κονομήσανε οι σφραγιδάδες οι χαρτομεσίτες και οι ταμπελογράφοι. Καταλαβαίνετε ότι, πριν κρεμάσουν τις ταμπέλες, έφιαχναν τις επόμενες, και σε δουλειά να βρισκόμαστε... τέτοια αχρηστία γυρνώντας τον κόσμο δεν την έχω συναντήσει. Τόση μαλακία, που μάλιστα επιβραβεύεται, πιθανόν στην ορεινή Αφρική να υπάρχει...
Από χώρα με γενναίους κυβερνήτες, καταντήσαμε χώρα με άχρηστους κυβερνήτες και ένα άβουλο πληθυσμό.
Άλλα λέμε, άλλα συζητάμε και άλλα γίνονται. Με τη χαρακτηριστική αυτή φράση ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μ. Σακέλλης
συνόψισε την κατάσταση που βιώνουν οι επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει
στον ακτοπλοϊκό κλάδο αναφορικά με την αντιμετώπιση από τα καθ ύλη
συναρμόδια υπουργεία.
Κανείς είπε δεν έχει κατανοήσει τη σημασία της ύπαρξης του ακτοπλοϊκού κλάδου για τον τουρισμό της χώρας για να σημειώσει με νόημα ότι παρά το γεγονός ότι ευθείς εξ αρχής έχει ζητηθεί συνάντηση με το υπουργείο Τουρισμού συνάντηση αυτή ακόμη δεν έχει γίνει. Εάν λάβουμε υπόψη μας ότι το 60% του τουρισμού μας αφορά τα νησιά μας, είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σακέλλης, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι χωρίς καλές Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες οι συνέπειες για τον τουρισμό μας και την οικονομία της χώρας μας θα είναι τραγικές.
Μάλιστα ήταν ιδιαίτερα καυστικός ως προς το «αλαλούμ» που επικρατεί λέγοντας ότι «για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως η Ακτοπλοΐα αφέθηκαν τα πράγματα στην τύχη τους. Το Κράτος και οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να αντιμετωπίσουν την κρίση για την οποία τους είχαμε προειδοποιήσει έγκαιρα. Αποκορύφωμα η κατάργηση του ΥΕΝ το 2009 που είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία διαχείρισης της κρίσης την οποία οι τότε κυβερνήσεις ούτε την αντιλήφθηκαν ούτε έλαβαν κανένα μέτρο.
Μέσα σε τρία χρόνια η ναυτιλία άλλαξε 3 υπουργεία και 7 υπουργούς και υφυπουργούς που όσο ικανοί και αν ήταν δεν θα ήταν ποτέ δυνατό να ολοκληρώσουν το έργο τους στο σύντομο χρονικό διάστημα που παρέμεναν στη θέση. Παράλληλα το ΛΣ που είχε την ευθύνη της Ακτοπλοΐας διαλύετο.
Ένα σοβαρό θέμα που φαίνεται όμως ότι δεν είναι κατανοητό είναι ότι η Ακτοπλοΐα σήμερα βασίζεται σε ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες έχουν επενδύσει 2,5 δις χωρίς καμία επιδότηση και χωρίς καμία άλλη βοήθεια και συμμετοχή του Δημοσίου.
Τον ιδιωτικό χαρακτήρα της Ακτοπλοΐας δεν τον αντιλαμβάνονται πολλοί με αποτέλεσμα να οδηγούμεθα πολλές φορές σε λανθασμένες και περίεργες αποφάσεις που επιβαρύνουν την καλή λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών μας». Και κατέληξε: «Επειδή είναι ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα είναι καλό να αποφεύγουμε θεωρητικές τοποθετήσεις που έχουν σαν αποτέλεσμα να χάνουμε τον χρόνο μας και να μας αποπροσανατολίζουν από την πραγματικότητα».
Από επιτροπές καλά πάμε από ακτοπλοΐα όμως;
Στη λαϊκή ρήση «φτιάξε μία επιτροπή για να μην υπάρξει αποτέλεσμα» ουσιαστικά παρέπεμψε νωρίτερα σήμερα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μ. Σακέλλης προβαίνοντας μεταξύ των άλλων και σε σχολιασμό του νομοσχεδίου που έχει δώσει προς διαβούλευση το ΥΝΑ.
Ο κ. Σακέλλης εξέφρασε την απορία του για την δημιουργία νέων επιτροπών και υποεπιτροπών , σημειώνοντας ότι περί τις 10 μέτρησε η Ένωση, επιτήρησης και ρύθμισης, στις οποίες βέβαια, όπως παρατήρησε, δεν προβλέπεται να συμμετέχουν οι Ακτοπλόοι.
Έχουμε λοιπόν επιτροπή λιμένων με περίπου 30 μέλη, την Επιτροπή «νησιωτικότητας» στην οποία και πάλι δεν συμμετέχουμε, λες και μπορεί ποτέ να υπάρξει στρατηγική και ανάπτυξη στα νησιά χωρίς ακτοπλοϊκά πλοία. Επίσης δημιουργείται το Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικότητας κτλ κτλ.
Μόνο η λειτουργία των επιτροπών αυτών, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, θα αυξήσει την γραφειοκρατία και θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό χωρίς λόγο και από ότι έχει δείξει η μέχρι τώρα εμπειρία χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Ξαναλέμε, είπε, μήπως και επιτέλους το καταλάβει κανείς ότι η ακτοπλοΐα δεν χρειάζεται Επιτροπές, χρειάζεται μέτρα, άμεσα, πρακτικά, χειροπιαστά. Διαφορετικά σύντομα θα μείνουμε με επιτροπές αλλά... χωρίς πλοί
Από χώρα με γενναίους κυβερνήτες, καταντήσαμε χώρα με άχρηστους κυβερνήτες και ένα άβουλο πληθυσμό.
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012 16:09
Κανείς είπε δεν έχει κατανοήσει τη σημασία της ύπαρξης του ακτοπλοϊκού κλάδου για τον τουρισμό της χώρας για να σημειώσει με νόημα ότι παρά το γεγονός ότι ευθείς εξ αρχής έχει ζητηθεί συνάντηση με το υπουργείο Τουρισμού συνάντηση αυτή ακόμη δεν έχει γίνει. Εάν λάβουμε υπόψη μας ότι το 60% του τουρισμού μας αφορά τα νησιά μας, είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σακέλλης, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι χωρίς καλές Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες οι συνέπειες για τον τουρισμό μας και την οικονομία της χώρας μας θα είναι τραγικές.
Μάλιστα ήταν ιδιαίτερα καυστικός ως προς το «αλαλούμ» που επικρατεί λέγοντας ότι «για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως η Ακτοπλοΐα αφέθηκαν τα πράγματα στην τύχη τους. Το Κράτος και οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να αντιμετωπίσουν την κρίση για την οποία τους είχαμε προειδοποιήσει έγκαιρα. Αποκορύφωμα η κατάργηση του ΥΕΝ το 2009 που είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία διαχείρισης της κρίσης την οποία οι τότε κυβερνήσεις ούτε την αντιλήφθηκαν ούτε έλαβαν κανένα μέτρο.
Μέσα σε τρία χρόνια η ναυτιλία άλλαξε 3 υπουργεία και 7 υπουργούς και υφυπουργούς που όσο ικανοί και αν ήταν δεν θα ήταν ποτέ δυνατό να ολοκληρώσουν το έργο τους στο σύντομο χρονικό διάστημα που παρέμεναν στη θέση. Παράλληλα το ΛΣ που είχε την ευθύνη της Ακτοπλοΐας διαλύετο.
Ένα σοβαρό θέμα που φαίνεται όμως ότι δεν είναι κατανοητό είναι ότι η Ακτοπλοΐα σήμερα βασίζεται σε ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες έχουν επενδύσει 2,5 δις χωρίς καμία επιδότηση και χωρίς καμία άλλη βοήθεια και συμμετοχή του Δημοσίου.
Τον ιδιωτικό χαρακτήρα της Ακτοπλοΐας δεν τον αντιλαμβάνονται πολλοί με αποτέλεσμα να οδηγούμεθα πολλές φορές σε λανθασμένες και περίεργες αποφάσεις που επιβαρύνουν την καλή λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών μας». Και κατέληξε: «Επειδή είναι ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα είναι καλό να αποφεύγουμε θεωρητικές τοποθετήσεις που έχουν σαν αποτέλεσμα να χάνουμε τον χρόνο μας και να μας αποπροσανατολίζουν από την πραγματικότητα».
Από επιτροπές καλά πάμε από ακτοπλοΐα όμως;
Στη λαϊκή ρήση «φτιάξε μία επιτροπή για να μην υπάρξει αποτέλεσμα» ουσιαστικά παρέπεμψε νωρίτερα σήμερα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μ. Σακέλλης προβαίνοντας μεταξύ των άλλων και σε σχολιασμό του νομοσχεδίου που έχει δώσει προς διαβούλευση το ΥΝΑ.
Ο κ. Σακέλλης εξέφρασε την απορία του για την δημιουργία νέων επιτροπών και υποεπιτροπών , σημειώνοντας ότι περί τις 10 μέτρησε η Ένωση, επιτήρησης και ρύθμισης, στις οποίες βέβαια, όπως παρατήρησε, δεν προβλέπεται να συμμετέχουν οι Ακτοπλόοι.
Έχουμε λοιπόν επιτροπή λιμένων με περίπου 30 μέλη, την Επιτροπή «νησιωτικότητας» στην οποία και πάλι δεν συμμετέχουμε, λες και μπορεί ποτέ να υπάρξει στρατηγική και ανάπτυξη στα νησιά χωρίς ακτοπλοϊκά πλοία. Επίσης δημιουργείται το Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικότητας κτλ κτλ.
Μόνο η λειτουργία των επιτροπών αυτών, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, θα αυξήσει την γραφειοκρατία και θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό χωρίς λόγο και από ότι έχει δείξει η μέχρι τώρα εμπειρία χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Ξαναλέμε, είπε, μήπως και επιτέλους το καταλάβει κανείς ότι η ακτοπλοΐα δεν χρειάζεται Επιτροπές, χρειάζεται μέτρα, άμεσα, πρακτικά, χειροπιαστά. Διαφορετικά σύντομα θα μείνουμε με επιτροπές αλλά... χωρίς πλοί
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου