... παλιό και αυτό αλλά ωρίμασε, οπότε θα εφαρμοσθεί και στην δική μας αγορά ωσονούπω...
"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση
αναδημοσίευση
ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Τα πλωτά σκλαβοπάζαρα της κρουαζιέρας
ΛΟΝΔΙΝΟ.--
Μόλις με 75
πένες -ένα ευρώ περίπου την ώρα- αμείβονται οι εργαζόμενοι στα κρουαζιερόπλοια
της βρετανικής εταιρείας «P&O Cruises», σύμφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα
της βρετανικής εφημερίδας «Γκάρντιαν» που σημειώνει ότι εκτός των μηδαμινών
αποδοχών η ιδιοκτήτρια εταιρεία κατακρατά και τα φιλοδωρήματα, που πλέον
χρεώνονται ηλεκτρονικά στους λογαριασμούς των πελατών, εκτός εάν οι εργαζόμενοι
βαθμολογηθούν με περισσότερο από 92% όσον αφορά την απόδοσή τους από τους
πελάτες!
Προφανώς αυτόν τον εργασιακό μεσαίωνα ονειρεύονται και οι εγχώριοι εφοπλιστές και τα αστικά κόμματα που βγάζουν «χολή» κατά των ναυτεργατών, όταν ζητούν επίμονα την άρση του καμποτάζ, για να πάρουν πάμφθηνους εργάτες.
Οι αποδοχές των εργαζομένων στη βρετανική εταιρεία κυμαίνονται γύρω στα 400 δολάρια το μήνα, πολύ κάτω από το έτσι και αλλιώς ανεπαρκές «ελάχιστο επίπεδο» αποδοχών που έχει καθοριστεί στα 555 δολάρια από την Κοινή Ναυτιλιακή Επιτροπή του Παγκόσμιου Οργανισμού Εργασίας.
Ας σημειωθεί δε, ότι σύμφωνα με τον «Γκάρντιαν», οι εργαζόμενοι όχι μόνο αμείβονται με ψίχουλα αλλά δουλεύουν βάρδιες άνω των 11 ωρών ημερησίως και επτά ημέρες τη βδομάδα.
Πρόκειται για όργιο εκμετάλλευσης, καθώς οι περισσότεροι εργαζόμενοι, σύγχρονοι σκλάβοι, στα κρουαζιερόπλοια της P&O είναι από την Ινδία και τις Φιλιππίνες, ενώ η εταιρεία χρεώνει μεταξύ 2.798 και 6.458 δολαρίων ανά επιβάτη για μία κρουαζιέρα 12 ημερών γύρω από τη Βόρεια Ευρώπη. Σύμφωνα με επίσημα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1822 και το 2003 συγχωνεύτηκε με την «Carnival Corporation», με έδρα τη Φλόριντα των ΗΠΑ, για να δημιουργήσουν τη μεγαλύτερη εταιρεία για κρουαζιέρες παγκοσμίως με ετήσια έσοδα της τάξεως του 15,8 δισ. δολ. το 2011 και κέρδη ύψους 2,2 δισ. δολαρίων.
Η «Carnival» είναι το μονοπώλιο στο οποίο ανήκε το πλοίο «Κονκόρντια» όπου το Γενάρη προσέκρουσε στο νησί Τζίλο της Ιταλίας και βρήκαν το θάνατο 32 άνθρωποι.
Προφανώς αυτόν τον εργασιακό μεσαίωνα ονειρεύονται και οι εγχώριοι εφοπλιστές και τα αστικά κόμματα που βγάζουν «χολή» κατά των ναυτεργατών, όταν ζητούν επίμονα την άρση του καμποτάζ, για να πάρουν πάμφθηνους εργάτες.
Οι αποδοχές των εργαζομένων στη βρετανική εταιρεία κυμαίνονται γύρω στα 400 δολάρια το μήνα, πολύ κάτω από το έτσι και αλλιώς ανεπαρκές «ελάχιστο επίπεδο» αποδοχών που έχει καθοριστεί στα 555 δολάρια από την Κοινή Ναυτιλιακή Επιτροπή του Παγκόσμιου Οργανισμού Εργασίας.
Ας σημειωθεί δε, ότι σύμφωνα με τον «Γκάρντιαν», οι εργαζόμενοι όχι μόνο αμείβονται με ψίχουλα αλλά δουλεύουν βάρδιες άνω των 11 ωρών ημερησίως και επτά ημέρες τη βδομάδα.
Πρόκειται για όργιο εκμετάλλευσης, καθώς οι περισσότεροι εργαζόμενοι, σύγχρονοι σκλάβοι, στα κρουαζιερόπλοια της P&O είναι από την Ινδία και τις Φιλιππίνες, ενώ η εταιρεία χρεώνει μεταξύ 2.798 και 6.458 δολαρίων ανά επιβάτη για μία κρουαζιέρα 12 ημερών γύρω από τη Βόρεια Ευρώπη. Σύμφωνα με επίσημα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1822 και το 2003 συγχωνεύτηκε με την «Carnival Corporation», με έδρα τη Φλόριντα των ΗΠΑ, για να δημιουργήσουν τη μεγαλύτερη εταιρεία για κρουαζιέρες παγκοσμίως με ετήσια έσοδα της τάξεως του 15,8 δισ. δολ. το 2011 και κέρδη ύψους 2,2 δισ. δολαρίων.
Η «Carnival» είναι το μονοπώλιο στο οποίο ανήκε το πλοίο «Κονκόρντια» όπου το Γενάρη προσέκρουσε στο νησί Τζίλο της Ιταλίας και βρήκαν το θάνατο 32 άνθρωποι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου