Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

....ακράδαντα πιστεύω ότι ο γόης της παρέας και οι συν αυτώ, δεν θα μπορούσαν να είναι κάτι άλλο εκτός από επαγγελματίες της πολιτικής και της πλάκας. Κάποιος που δεν βαριέται να λέει τα ίδια και τα ίδια ενώ η πορεία του, σε πάει αλλού, μόνο πολιτικός θα μπορούσε να γίνει, σε ένα πόπολο όπου έτσι και του ζητήσεις παλαμάκια θα σου ρίξει και δύο γυροβολιές...
ειδικότερα... μπλα μπλα μπλα
ειδικότερα μπλα μπλα μπλα
και ξανά μανά ..
Αχρηστίλα...


MARINEWS.GR
Μέτρα για ενίσχυση της Ν/Ζώνης
Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2011


Ευρεία σύσκεψη για την ενίσχυση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 19 Ιουλίου, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Στην συζήτηση συμμετείχαν από την πλευρά της Κυβέρνησης ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κ. Μ. Χρυσοχοϊδης, ο υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Κουτρουμάνης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κ. Σ. Ξυνίδης. Συμμετείχαν επίσης οι βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά, Δήμαρχοι, εκπρόσωποι Επιμελητηρίων, Εργοδοτικών Οργανώσεων και Ενώσεων Εργαζομένων.
Κατά την παρέμβασή του, ο βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων, Δημήτρης Καρύδης επισήμανε τα εξής:
«Χαιρετίζουμε την αποδοχή του αιτήματος όλων των Βουλευτών και των Φορέων του Πειραιά, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σημερινή συνάντηση.
Η Ναυπηγική Βιομηχανία και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, αποτελούν μια από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Τετρακόσιες σαράντα (440) επιχειρήσεις με πέντε χιλιάδες (5.000) εργαζόμενους δραστηριοποιούνται στο χώρο του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου. Παράλληλα, άλλες χίλιες πεντακόσιες (1.500) επιχειρήσεις εφοδιασμού πλοίων, ναυτικών πρακτόρων και διάφορου είδους υπηρεσιών με δέκα τέσσερις χιλιάδες (14.000) εργαζόμενους, υποστηρίζουν τον τομέα αυτό.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, ενώ η Ελλάδα διατηρεί τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία, η ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία στη χώρα μας φθίνει καθημερινώς και μαραζώνει.
Οι αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα είναι πολύ μεγάλες με σημαντικότερη αυτή της ανεργίας, που έχει φθάσει πλέον σε πρωτοφανή επίπεδα.
Εμείς οι Βουλευτές του Πειραιά, τα Επιμελητήρια, οι Εργοδοτικές Οργανώσεις και οι εργαζόμενοι, εκφράζουμε την αγωνία μας. Κτυπάμε δυνατά το καμπανάκι της οικονομικής αποδιάρθρωσης και της διάλυσης της κοινωνικής συνοχής.
Μέχρι σήμερα, έχουν γίνει δεκάδες ημερίδες, συζητήσεις και παρεμβάσεις με μικρά έως ελάχιστα αποτελέσματα. Ενώ στις γειτονικές μας χώρες όπως Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία, Μάλτα υπάρχει μια μεγάλη άνθιση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, στη χώρα μας η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο. Λιγότερο από το 3% του ελληνικού στόλου, πραγματοποιεί επισκευές μετασκευές ή δεξαμενισμούς στην χώρα μας.
Οι προτάσεις και οι απόψεις όλων των Φορέων για την επίλυση των προβλημάτων στην Ν.Ε.Ζ. είναι στην συντριπτική πλειοψηφία τους στην ίδια κατεύθυνση. Πιστεύουμε ότι σε ένα μεγάλο βαθμό, όλοι έχουν διδαχθεί από τα λάθη του παρελθόντος.
Αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι να εφαρμοσθεί άμεσα ένα σύγχρονο , συνεκτικό, παραγωγικό και αποτελεσματικό επιχειρησιακό σχέδιο που θα ανατρέψει την σημερινή ζοφερή κατάσταση.
Εσείς, ως Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, είναι ανάγκη να αναλάβετε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και τον συντονισμό των συναρμοδίων Υπουργείων και Φορέων προς αυτή την κατεύθυνση.
Το βασικό μήνυμα που πρέπει να βγει από τη σημερινή συνάντηση είναι, ότι όλοι πρέπει να δουλέψουμε με σχέδιο και αποφασιστικότητα για να διασώσουμε μια κρίσιμη οικονομική δραστηριότητα της πατρίδας μας.
Χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά κυρίως με έργα και σκληρή δουλειά».

Π Ρ Ο Τ Α Σ Ε Ι Σ
1. Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο-Πρόγραμμα για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
2. Ενιαίος Φορέας για την Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία στον οποίο να να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες, φορείς και κράτος.
3. Μετεξέλιξη της ΝΑΥΣΟΛΠ, και συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών ξένων ή ελλήνων, μέσου του θεσμού των παραχωρήσεων.
Να προχωρήσει η χωροθέτηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και να υπάρξει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού όλων των υποδομών και ανοδομών, του μηχανολογικού, τεχνολογικού εξοπλισμού και των δεξαμενών.
4. Αναπτυξιακή ενίσχυση του κλάδου.
α. Στροφή των Επιχειρήσεων σε καινοτομικές-οικολογικές λύσεις κατασκευών συστημάτων παραγωγής νερού και ενέργειας.
β. Στήριξη Επιχειρήσεων μέσω του ΕΤΕΑΝ
Κεφάλαια κίνησης
Εκσυχρονισμός μηχανολογικού εξοπλισμού
γ. Μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου,
αξιοποίηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων για
εκσυγχρονισμό της Ακτοπλοΐας σε συνεργασία
με το τραπεζικό σύστημα.
5. Ριζική απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια.
6. Διασφάλιση της εμπορικής λειτουργίας των μεγάλων Ναυπηγείων και συμπράξεις συνεργασίας με τις επιχειρήσεις της Ν.Ε.Ζ.

Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Κ Α
1. Προγράμματα επανακατάρτισης εργαζομένων σε παρεμφερείς ειδικότητες για νέες επιχειρησιακές δράσεις.
2. Δημιουργία ΚΕΚ Τεχνιτών.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Μ. Χρυσοχοίδης τόνισε ότι: «Στόχος της σύσκεψης είναι ο συντονισμός για την οικονομική ανάκαμψη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης με αναπτυξιακές δράσεις που θα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της ανεργίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσα από τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της».
Ανακοίνωσε επίσης την συγκρότηση μιας διαρκούς επιτροπής που θα αποτελείται από εκπροσώπους και των επιχειρήσεων αλλά και των εργαζομένων και θα συνεργάζεται στενά με το ΥπΑΑΝ. Η επιτροπή, όπως τόνισε ο υπουργός, θα αναλάβει να διερευνήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και να προχωρήσει άμεσα στην κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός κατέθεσε δέσμη τεσσάρων δράσεων που το υπουργείο είναι έτοιμο να υλοποιήσει άμεσα για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη:
1. Διάθεση 100 εκ. ευρώ, μέσω του ΕΣΠΑ, σε προγράμματα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
2. Κάλυψη του 70% των δαπανών που θα πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να κατευθυνθούν σε νέα πεδία δραστηριότητας.
3. Ένταξη στο ΕΤΕΑΝ των επιχειρήσεων που θα αξιοποιήσουν τις παραπάνω δράσεις ώστε να καλύψουν τις δανειακές τους ανάγκες με ευνοϊκό δανεισμό.
4. Ενίσχυση των εργαζομένων, που εργάζονται κυρίως σε πολύ μικρές επιχειρήσεις, με 8 εκ. ευρώ από το Αποθεματικό Απροβλέπτων για δράσεις κατάρτισης και επανακατάρτισης. Η δράση αυτή θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Παράλληλα, ο υπουργός ενημέρωσε για την πρόθεση του υπουργείου να χρηματοδοτήσει τη ναυπήγηση μεσαίων πλοίων μέσω ΕΣΠΑ, η οποία θα συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα ναυπηγεία αλλά και στη διευκόλυνση των συγκοινωνιών στο Αιγαίο.
Κλείνοντας, ο υπουργός ζήτησε να ενημερώσουν το υπουργείο μέχρι την Παρασκευή, 22 Ιουλίου, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς τους εκπροσώπους τους που θα συμμετέχουν στην επιτροπή, ενώ έθεσε τα τέλη Αυγούστου ως χρονική προθεσμία για την κατάθεση ολοκληρωμένης κοινής πρότασης από το υπουργείο και την επιτροπή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: