Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Aντιδράσεις εκπροσώπων της κρουαζιέρας για την επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών

βγάζει μάτι??  525000 για 75 άτομα? δηλαδή αν πούμε 480.000 για 70 άτομα, έχουμε περίπου ο καθένας  6650 ευρώ, υποθέτω μαζί και το νατ. Αν αφαιρέσουμε 1000 από τον καθένα μένουν 5500 χονδρικά. Ποιοί είναι , 60 βοηθητικών υπηρεσιών και 10 ναυτικοί. Είναι καλά τα λεφτά, μόνον αν υπάρχει εργασία για τουλάχιστον 10 μήνες ανά έτος. Εκεί θα μπορεί να έχει λόγο και το υπουργείο της σαρδέλας,... ας ήτανε τουλάχιστον της τσιπούρας βρε παιδί μου??... Όλο διορθώσεις κάνει, και το μπάχαλο μεγαλώνει...
Τι να πει και ο φορτηγάριος που παίρνει 2500-3300 μαζί με το νατ? ώρες εργασίας? συνθήκες?? σε κάθε λογής Αγιαντώνηδες?? άστα...


Νίκου Μπαρδούνια για την Καθημερινή  από το  marinews

Νέο μέτωπο άνοιξε ανάμεσα στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και εκπροσώπους της κρουαζιέρας, με αφορμή την τροπολογία που κατατέθηκε προσφάτως στη Βουλή από το υπουργείο με στόχο να αντιμετωπισθούν ορισμένα κενά σημεία του νόμου 3409/2005, που προβλέπει την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών ναυτικών και πλοιοκτήτη για τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια.

Κύκλοι της κρουαζιέρας υποστήριξαν ότι με την τροπολογία «όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται το θέμα της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των κρουαζιερόπλοιων υπό ελληνική σημαία, αλλά αντιθέτως αυξάνεται το εργατικό κόστος τόσο για τις εταιρείες όσο και για το ίδιο το κράτος, καθώς η επιδότηση μειώνεται στο 1/3 όσων ίσχυαν μέχρι σήμερα».

Σύμφωνα με την τροπολογία, οι εταιρείες με κρουαζιερόπλοια που φέρουν ελληνική σημαία θα επιδοτούνται μόνο στο κομμάτι των εργοδοτικών εισφορών ενώ θα πρέπει να καταβάλλουν στον Ελληνα ναυτικό το ποσό που αντιστοιχεί στις δικές τους ασφαλιστικές εισφορές (μέχρι σήμερα βάσει του νόμου 3409/2005 δεν καταβαλλόταν) τις οποίες θα πληρώνει το κράτος απευθείας στο ΝΑΤ.

Ανθρωποι της κρουαζιέρας ανέφεραν ότι με τη συγκεκριμένη ρύθμιση ο Ελληνας ναυτικός καθίσταται ακριβότερος για όποιες εταιρείες απασχολούν ή επιθυμούν να προσλάβουν, με αποτέλεσμα να στραφούν οι εταιρείες κρουαζιέρας σε αλλοδαπούς που κοστίζουν φθηνότερα. Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε στην «Κ», σε ένα κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία «όπου εργάζονται 75 Ελληνες ναυτικοί, με τον νόμο 3409/2005 το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία ήταν 528.000 ευρώ ενώ μετά την τροπολογία Διαμαντίδη το κόστος αυτό ανεβαίνει στις 563.000 ευρώ». Από την πλευρά τους κύκλοι του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων τόνισαν ότι με την τροπολογία αντιμετωπίσθηκε μια «ατέλεια του νόμου» και πλέον «οι εταιρείες θα πρέπει να καταβάλλουν στον ναυτικό το ποσό που παρακρατούσαν αλλά δεν απέδιδαν στο ΝΑΤ».

Ανθρωποι της κρουαζιέρας ανέφεραν ακόμη ότι «από τη συγκεκριμένη τροπολογία προκύπτει ένα παράδοξο φαινόμενο το οποίο δημιουργεί ναυτεργάτες δύο ταχυτήτων. Οι ναυτικοί που θα ναυτολογούνται στα κρουαζιερόπλοια θα εισπράττουν μεγαλύτερο μισθό από αυτόν που εισπράττουν οι συνάδελφοί τους που υπηρετούν στα επιβατηγά πλοία που εκτελούν μεσογειακούς πλόες, παρότι αμφότεροι υπάγονται στην ίδια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας».

Εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς της κρουαζιέρας ότι οι πειραματισμοί του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων στο θέμα της κρουαζιέρας λειτουργούν αρνητικά, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να μην υπάρχει ούτε μία μεγάλη ξένη εταιρεία που να έχει υπογράψει σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο προκειμένου να εκτελέσει κυκλικές κρουαζιέρες στην Ελλάδα με λιμάνι αφετηρίας τον Πειραιά ή κάποιο άλλο ανά τη χώρα. Μάλιστα σημειώνεται ότι ο νόμος 3409/2005, που παρουσιάσθηκε ως κίνητρο για τις ξένες εταιρείες να προσλάβουν Ελληνες ναυτικούς, στην πράξη αποτελεί αντικίνητρο καθώς αυξάνει το κόστος των εταιρειών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: