Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Χωρίς φτερά δεν ανεβαίνεις, χωρίς αλεξίπτωτο πέφτεις στο κενό και δεν ξαναπετάς": 10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΤΙΑ ΤΟΥ Π. ΣΦΗΝΙΑ

Πως περνάει ο χρόνος? Τελικά είναι γιατρός?? Αμφιλεγόμενη η ρήση, αφού η λησμονιά είναι της μόδας για τα καλά και τα κακά...
Τον ΠΑΝΤΕΛΗ μόνο με κεφαλαία γράμματα μπορώ να τον θυμάμαι.Νέος δόκιμος εγώ, ανερχόμενος ναυτικός πράκτορας αυτός με φώναζε με το μικρό μου όνομα, και όταν τον αποκαλούσα κύριε Σφηνιά μου έλεγε εσύ Βασίλης εγώ Παντελής.
Μετά χαθήκαμε, αλλά είχα την ατυχία να τον ξαναδώ μπροστά στις ρόδες του αυτοκινήτου μου, λίγα λεπτά μετά την πτώση.

Δεν ήταν Παναγία...  αλλά στην ζούγκλα επιβιώνει μόνο ο έξυπνος και δυνατός.

Ρίχτηκε από τον 6ο στις 29 Νοεμβρίου του 2000, σαν εχθές δηλαδή που ο ΥΕΝ επέβαλε την επιστράτευση. ( τυχαία συγκυρία)
Καμμιά αναφορά από αυτούς που έπιναν νερό στο όνομα του.

Στον ιστότοπο Ελληνικά ναυτιλιακά νέα, διάβασα αναφορές από την εποχή, και τις παραθέτω πιο κάτω.

Πέρασαν δέκα χρόνια από εκείνη την ημέρα: 29 Νοεμβρίου 2000 – 29 Νοεμβρίου 2010. Ο Παντελής Σφηνιάς, εκείνο το πρωί έδωσε τραγικό τέλος στη ζωή του. Έπεσε από τον έκτο όροφο της εταιρείας που δημιούργησε και γιγάντωσε μέσα σε λίγους μήνες. Το ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα», που έγινε στις Πόρτες της Πάρου με 80 πνιγμένους, ήταν η αρχή του τέλους.  Δημοσιεύουμε σήμερα ορισμένα άρθρα και ρεπορτάζ γύρω από την αυτοκτονία του και τη ζωή του:  Ο Παντελής Σφηνιάς υπήρξε εφοπλιστής. Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο και άρχισε την ναυτιλιακή του καριέρα σε εκδοτήρια εισιτηρίων. Γνωρίστηκε με τον Κώστα Ευθυμιάδη ο οποίος του πρόσφερε μια θέση δίπλα του. Το 1974 πρωτοστάτησε στην ίδρυση της εταιρείας λαϊκής βάσης Μινωικές γραμμές. Κατάφερε να εξαπλώσει τιςΜινωικές γραμμές στην Αδριατική θάλασσα και να τις καταστήσει ισχυρές στο χώρο τηςακτοπλοΐας. Πρωτοστάστησε στην ίδρυση της Minoan Flying Dolphins (μετέπειτα Hellenic Seaways), θυγατρικής εταιρεία των Μινωικών γραμμών, της οποίας υπήρξε Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος. Όμως στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000, ανοιχτά της Πάρου και συγκεκριμένα στη βραχονησίδα Πόρτες το Επιβατηγό/Οχηματαγωγό πλοίο της νέας εταιρείας Εξπρές Σαμίνα (πρώην "Γκόλντεν Βεργίνα") ναυάγησε με αποτέλεσμα τον πνιγμό πολλών επιβατών (81). Δύο μήνες μετά το ναυάγιο ο αυτοκτόνησε πηδώντας από τον 6ο όροφο του γραφείου του, στην Ακτή Κονδύλη του Πειραιά. Αναμφίβολα συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους πρωταγωνιστές της ελληνικής ακτοπλοΐας.


Αλλος ενας απο αυτους που χαραξαν....καλος η' κακος το μελλον της ελληνικης ''ακτοπλοοιας'' ειναι ο Παντελης Σφηνιας.


Παντελής Σφηνιάς έζησε μέσα σε 62 μέρες όσα δεν έζησε στα 62 χρόνια της ενδιαφέρουσας ζωής του. Mετά την πέταξε απ' το παράθυρο... "Σα να τον βλέπω... Aνοίγει την πόρτα, βγαίνει στο μπαλκόνι, αφού έχει πιει ένα-δυο ουισκάκια, πηδάει με τα πόδια στο κενό και, πέφτοντας, κοιτάζει τα βαπόρια στο λιμάνι και μονολογεί: "άντε γ...! Eμένα δεν θέλατε; Πάρτε με να τελειώνουμε", λέει στενός του φίλος που τον γνώριζε από το 1974... Ήταν η πρώτη φορά που ο Παντελής Σφηνιάς ζήτησε ουίσκι, μόλις έφτασε το γραφείο του το τελευταίο πρωί της ζωής του. Tο αγαπημένο του ποτό ήταν η ρακή από το χωριό του, για την οποία δεν σήκωνε κουβέντα ότι ήταν η καλύτερη που υπάρχει...



Ο Παντελής Σφηνιάς είχε γίνει την τελευταία περίοδο ο στόχος των ΜΜΕ, με ιδιαίτερη κακομεταχείριση σε μόνιμη βάση από συγκεκριμένη Αθηναϊκή εφημερίδα.
Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1938, όπου έζησε τα πρώτα 30 χρόνια της ζωής του.
Στην αρχή εργάστηκε κοντά στο θείο του Γεώργιο Γαγάνη, στο πρακτορείο ναυτιλιακών εργασιών που είχε τα γραφεία του στο Ενετικό λιμάνι του Ρεθύμνου.
Στη συνέχεια εργάστηκε με τους αδελφούς Δασκαλαντωνάκη στο τμήμα πρακτόρευσης των πλοίων του εφοπλιστή Κώστα Ευθυμιάδη.


Δεν υπάρχουν σχόλια: