Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

18 Φεβρουαρίου, 2018

Τα μεγάλα κέρδη από την δρομολόγηση του Πειραιά ως αφετηρία του Προαστιακού της Αθήνας





23/01/2018I    ypodomes.com
Επιμέλεια: Νίκος Καραγιάννης
Λίγες μέρες έμειναν για την μεγάλη μεταμόρφωση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας. Από την 1η Φεβρουαρίου σύμφωνα με συνέντευξη του Υπουργού ΥΠΟΜΕ στο…
CNN Greece θα ξεκινήσουν τα αναμορφωμένα δρομολόγια του μέσου. Αυτό που θα δει ο επιβάτης είναι η αλλαγή της αφετηρίας.
Ο Πειραιάς, γίνεται από τούδε και στο εξής η αφετηρία όλων των δρομολογίων του Προαστιακού και αυτό έχει σημαντικές ευεργετικές επιπτώσεις στην κίνηση των επιβατών καθώς:
Επιτυγχάνεται η απευθείας σύνδεση λιμανιού-κέντρου-αεροδρομίου: ο επιβάτης του Προαστιακού θα μπορεί από το λιμάνι του Πειραιά να φτάσει στο κέντρο και κατόπιν στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος χωρίς μετεπιβίβαση σε περίπου 60 λεπτά. Η διασύνδεση λιμανιού-αεροδρομίου θα σημάνει και την συνεργασία των δύο συγκοινωνιακών πυλών καθώς ο συνδυασμός τους μπορεί να φέρει αναπτυξιακά αποτελέσματα κυρίως στον χώρο του τουρισμού κρουαζιέρας και όσοι προσγειώνονται στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, σε περίπου 1 ώρα να μπορούν να είναι στον Πειραιά πολύ κοντά στους προβλήτες κρουαζιέρας. Εδώ, αυτό που ίσως απαιτηθεί είναι η εσωτερική δρομολόγηση λεωφορείων για την μετακίνηση των επιβατών από τον σταθμό του Μετρό στον Πειραιά μέχρι εκεί.
Επιτυγχάνεται η απευθείας σύνδεση του λιμανιού με την Πελοπόννησο και τη Δυτική Αττική: Επίσης στο ίδιο πλαίσιο το δρομολόγιο του Κιάτου θα οδηγεί στο λιμάνι του Πειραιά κάνοντας εύκολη την πρόσβαση στους επιβάτες που θα μπορούν εύκολα να μετεπιβιβαστούν σε κάποιο πλοίο ακτοπλοοϊας χωρίς αλλαγή μέσου. Είναι χαρακτηριστικό να αναφέρουμε πως κάποιος που ξεκινά από το Κιάτο θα είναι στον Πειραιά περίπου στον ίδιο χρόνο με κάποιον που ξεκινά από Κηφισιά για Πειραιά με τη Γραμμή 1 του Μετρό ενώ πιο γρήγορα θα φτάνει κανείς π.χ. από τη Νέα Πέραμο ή τα Μέγαρα.
Πυκνώνουν τα δρομολόγια στο αστικό τμήμα του Προαστιακού: Το περίφημο αστικό τμήμα είναι εκείνο που περικλείεται από τα τμήματα Πειραιάς-ΣΚΑ και ΣΚΑ-Κορωπί. Εδώ οι συχνότητες για όσους επιβάτες θα θέλουν να κινηθούν εντός αυτών των ορίων ή να συνδυάσουν τη μετακίνηση τους με άλλα μέσα μεταφοράς (π.χ. αν ξεκινήσουν από τον Πειραιά να κάνουν μετεπιβίβαση στο Μετρό στο σταθμό Λαρίσης και από εκεί να πάνε Ακρόπολη σε συνολικό χρόνο περίπου 30 λεπτών). Τις ώρες αιχμής τα δρομολόγια στο τμήμα Πειραιάς-ΣΚΑ θα είναι της τάξεως των 15-20 λεπτών από περίπου 1 ώρα που είναι σήμερα.
Μιλάμε για την ένταξη του Προαστιακού ως βασικού μέσου σταθερής τροχιάς στις Συγκοινωνίες της Αθήνας όπου μαζί με το Μετρό και το Τραμ θα παίζει βασικό ρόλο στην μετακίνηση χιλιάδων επιβατών καθημερινά, ανταποκρινόμενος στον ρόλο που είχε εξ αρχής σχεδιαστεί. Αυτό, επιτρέπει σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να γίνει αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών για την γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη μετακίνηση των επιβατών αλλά και την περαιτέρω μείωση των λεωφορειακών γραμμών στο Μητροπολιτικό Συγκρότημα της Αθήνας.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η πύκνωση και γιγάντωση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας θα σημάνει και μεγάλο περιβαλλοντικό όφελος καθώς τα ηλεκτροκίνητα τρένα του Προαστιακού δεν εκπέμπουν αέριους ρύπους και «τραβώντας» κίνηση από ι.χ. και λεωφορεία συμβάλλει και στην περαιτέρω μείωση τους αλλά και στην ώθηση της χρήση των μέσων σταθερής τροχιάς, ως μέσο για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη που επιδιώκεται τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και από την χώρα μας.
Αναφορικά με το εισιτήριο, στο αστικό τμήμα θα κοστίζει όσο και στα υπόλοιπα μέσα (βασική τιμή 1,40€), θα έχει την ίδια διάρκεια (90 λεπτά) ενώ όπως σημείωσε και ο Υπ.ΥΠΟΜΕ κ.Σπίρτζης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εκδώσει συμβατά εισιτήρια και κάρτες με το υπάρχων ηλεκτρονικό σύστημα επικύρωσης εισιτηρίου.

καπτ. Π. Τσάκος προς ΕΕΝΜΑ : Ξεκίνησα με ένα μικρό βαπόρι.. Ανήκω στην κατηγορία σας

...με όλο το σεβασμό καπ΄τα Παναγιώτη, τα καταφέρατε  ώστε η ιστορία να επαναλαμβάνεται. Αν εσείς βρήκατε θέση σαν υπεράριθμος, σήμερα αυτό δεν γίνεται



Δημοσίευση: 28 / 1 / 2018   maritimes

Ο καπτ. Παναγιώτης Τσάκος στα πλαίσια της εκδήλωση της ΕΕΝΜΑ – κοπή της πίτας 2018- στη σύντομη από καρδιάς ομιλία του και απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της ΕΕΝΜΑ κ. Χ. Σημαντώνη, τόνισε πως το πρώτο του βαπόρι ήταν ένα σαν τα δικά σας… «Οπότε ανήκω στην δική σας κατηγορία.» επεσήμανε επίσης, τη φιλική διάθεση αλλά και εξήρε την ενεργητικότητα των μελών της ΕΕΝΜΑ.
«Ξεκίνησα την καριέρα μου σαν τζόβενο υπεράριθμος και χωρίς μισθό για τρεις μήνες. Μετά θα έπαιρνα 11 λίρες . Πλήρωσα όλα τα έξοδα για να πάω να πιάσω δουλεία στο καράβι. Και παρακαλούσα να πάρω ένα βαποράκι, να είμαι εγώ ο καπετάνιος, σαν τα δικά σας. Παλιότερα λεγόταν εμποροπλοίαρχοι, εξήγαγαν εσπεριδοειδή από τη Χίο με καΐκια στη Βόρειο Ελλάδα, στην Πόλη και στην Οδησσό.  Εν πάση περιπτώσει ο θεός με αξίωσε και πήρα ένα βαποράκι. Tο βαποράκι αυτό ήταν 1.590 κ.ο.χ.(gross) ή 2.810 dwt, άρα ανήκω στη δική σας κατηγορία. Η σύμπτωση είναι πως το καράβι αυτό φόρτωσε για πρώτο φορτίο, ναυλωμένο από το Φραγκίστα, πορτοκάλια από το Ναύπλιο για την Οδησσό. Ο ναύλος ήταν 15.000 δολ. και η τιμή του πλοίου τότε ήταν 240.000 δολ.. Ο δε πατέρας μου ήταν μέσα στο βαπόρι και μας συμβούλευε στο στοίβασμα των εσπεριδοειδών. Σε ένα φορτηγό βαπόρι και όχι σε πλοίο-ψυγείο, δεν είχε μηχανικό εξαερισμό, ήθελε ιδιαίτερη προσοχή στη στοιβασία. Έπρεπε να αφήνεις  διαδρόμους εξαερισμού μεταξύ των φορτίων… Ίσως και αυτός να είναι ένας λόγος που νιώθω κοντά σας, αλλά συντελεί και η δική σου προσωπικότητα. Σας καμαρώνω γιατί είστε μονιασμένοι και ενεργητικότατοι και δεν σας κρύβω πως απόψε που ερχόμουν εδώ, ένοιωσα κάτι το θετικό και πολύ φιλικό.»

Πολιτική κόντρα για τους νηογνώμονες αλλά και στο … βάθος λύση!

...ένα ζήτημα που συζητιέται χρόνια και ταλαιπωρεί ακόμα περισσότερο. Έχουμε να γράφουμε άλλα τόσα, αλλά θα χάσετε και το δέντρο και το δάσος...



Τρίτη, 06 Φεβρουάριος 2018 13:37
Τεράστιο ενδιαφέρον είχε η χθεσινή εκδήλωση του Φοίνικα νηογνώμονα στο θρυλικό πλοίο Ελλάς Λίμπερτυ, κατά την κοπή πίτας του οργανισμού.
Παρόντες οι εκπρόσωποι της ναυτιλίας τόσο της κυβέρνησης όσο και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, οι οποίοι σε μία ήρεμη κατά τα άλλα βραδιά, διασταύρωσαν τα ξίφη τους και μετέτρεψαν την άλλοτε αίθουσα σχεδιασμού πολεμικών επιχειρήσεων του Λίμπερτυ, σε αντιπαράθεση από τις καλές εποχές της Βουλής!

Αφορμή το υπονοούμενο του Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή για τους προκατόχους του, πως δεν «έβλεπαν» τι συμβαίνει με τα παροπλισμένα ή εγκαταλελειμμένα πλοία στον κόλπο της Ελευσίνας κυρίως, αλλά και τις παράνομες πετρελεύσεις.

Η απάντηση του κου Πλακιωτάκη, υπεύθυνου τομέα ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, ήταν άμεση, τονίζοντας πως χαίρεται βλέποντας τον ΣΥΡΙΖΑ να έχει ξεπεράσει τις παιδικές ασθένειες όπως είπε χαρακτηριστικά, αλλά και για το γεγονός ότι υλοποιεί τις αποφάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για αποκρατικοποιήσεις.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως είχε η ομιλία του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου του Φοίνικα νηογνώμονα, ο οποίος έθεσε εύστοχα ερωτήματα προς την ηγεσία του ΥΕΝ, κάτι που ανάγκασε τον υπουργό να ορίσει έκτακτη συνάντηση με όλους τους φορείς την ερχόμενη Παρασκευή, ώστε να ξεκινήσει άμεσα ο διάλογος για τα θέματα.


Χαρακτηριστικά μερικά από τα σημαντικά αυτά θέματα όπως τα έθεσε ο Άρης Αρβανιτάκης:

1. Σε ότι αφορά τα Ε/Γ-Τ/Ρ πλοία, αναφορικά με τους χώρους ενδιαίτησης σε σκαφη ολικης ναυλωσης ιδιως οταν αυτα εκτελουν ημερινους πλοες με περισσότερους των 12 επιβατών.

2. Τι είδους πλήρωμα θα πρέπει να έχουν?

3. η έκδοση επαγγελματικής άδειας σε σκάφη ολικής ναύλωσης που ως τώρα δεν είχαν κλίνες, θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον δυο. Για ποιους, για το πλήρωμα? Για επιβάτες?

4. Σκάφη με κοινοτική σημαία που αιτούνται επαγγελματικής άδειας πρέπει να φέρουν πιστ/κο αξιοπλοΐας από αναγνωρισμένο οργανισμό που να διασφαλίζει συμμόρφωση με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο σε επίπεδο τουλάχιστον ανάλογο με αυτό των υπό ελληνική σημαία

5. σοβαρά προβλήματα τεκμηρίωσης  με σκάφη, κυρίως αλιευτικά, που επιθεωρούνταν από ΤΚΕΠ, 

6. Υπάρχει πρόβλημα με σκάφη – μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Ημερόπλοιων Σκαφών- που εκτελούν βραχείς διεθνείς πλόες από τα ελληνικά νησιά προς τα τουρκικά παράλια με περισσότερους των 12 επιβατών. 

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Φοίνικα, Άρης Αρβανιτάκης

Πιο αναλυτικά στην ομιλία του ο κος Αρβανιτάκης αφού έκανε μια μικρή αναδρομή στην πορεία του Φοίνικα από τότε που ξεκίνησε πριν 18 χρόνια θέτοντας τους στόχους της επόμενης μέρας, έκανε σαφή αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νηογνώμονες τονίζοντας ιδιαίτερα τα εξής:

"Δεν συμφωνουμε με την αποψη περι αναποτελεσματικου και αναξιοπιστου ΚΕΠ με τον τρόπο που τεθηκε μετα το ναυαγιο του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ. 
Πιστευουμε οτι ο ΚΕΠ εχει προσφερει σημαντικο εργο αλλα οντας εγκλωβισμενος στις δυσλειτουργιες και την ελλειψη πορων που χαρακτηριζει ολο το δημοσιο τομεα εφτασε σε ενα κρισιμο σημειο οπου κατι επρεπε να γινει.

Θεωρουμε ιδιαιτερα θετικο Κε Υπουργέ ότι εσείς και οι συνεργάτες σας, επιδειξατε την απαραιτητη πολιτικη ωριμοτητα και σθενος που απαιτει μια τοσο σημαντικη μεταρυθμιστικη αλλαγη και το τολμησατε. 
Ωστοσο χρειαζεται να μπουν αρκετές πινελιες ωστε η μεταρρυθμιση αυτη να μην μεινει ενα ανενεργο ή δυσλειτουργικο νομοθετημα. 

Πρεπει να επισπευσετε τις υπουργικες αποφασεις που εκκρεμουν και να εκδοσετε αμεσα τις διευκρινιστικες εγκυκλιους που εχουν εκτενως συζητηθει. 
Επιγραμματικα θα σας αναφερω μερικα απο τα υφισταμενα προβληματα, για τα οποια πρεπει να ενεργήσετε αμεσα. 

1. Σε οτι αφορα τα Ε/Γ-Τ/Ρ πλοια, δεχομαστε καθημερινα σωρεια ερωτηματων αναφορικα με τους χωρους ενδιαιτησης σε σκαφη ολικης ναυλωσης ιδιως οταν αυτα εκτελουν ημερινους πλοες με περισσότερους των 12 επιβατων.

2. Τι ειδους πληρωμα θα πρεπει να εχουν?

3. Εχουμε μια ατυπη ενημερωση οτι η εκδοση επαγγελματικης αδειας σε σκαφη ολικης ναυλωσης που ως τωρα δεν ειχαν κλινες, θα πρεπει να εχουν τουλαχιστον δυο. Για ποιους, για το πληρωμα? Για επιβατες?

4. Σκαφη με κοινοτικη σημαια που αιτουνται επαγγελματικης αδειας πρεπει να φερουν πιστ/κο αξιοπλοιας απο αναγνωρισμενο οργανισμο που να διασφαλιζει συμμορφωση με το υφισταμενιο νομοθετικο πλαισιο σε επιπεδο τουλαχιστον αναλογο με αυτο των υπο ελληνικη σημαια. Εκκρεμεί όμως η ΥΑ που προβλεπει ο νεος νομος 4504/17 με αποτελεσμα να μην μπορουμε να προχωρησουμε σε ελεγχο και πιστοποιηση αυτων των σκαφων.

5. Αντιμετωπιζουμε σοβαρα προβληματα τεκμηρίωσης  με σκαφη, κυριως αλιευτικα, που επιθεωρούνταν απο ΤΚΕΠ, καθως δεν υπαρχουν στους φακελους τους τα προβλεπομενα σχεδία και μελετεςμε αποτελεσμα να ζηταμε απο τους ιδιοκτητες τους την εκπονηση σχεδιων και μελετων για να μπορουμε να τα πιστοποιησουμε. Αυτο αναγκαζει τους πλοιοκτητες τους να καταβαλουν ενα σημαντικο κοστος για την εκπονηση αυτων των μελετων και σχεδιων και ερχόμαστε αντιμέτωποι με την εύλογη δυσφορια τους, καχυποψια και αρνηση καθως αναρωτιουνται γιατι κανεις μεχρι τωρα δεν τους τα ειχε ζητησει. 

6. Υπάρχει πρόβλημα με σκάφη – μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Ημερόπλοιων Σκαφών- που εκτελούν βραχείς διεθνείς πλόες από τα ελληνικά νησιά προς τα τουρκικά παράλια με περισσότερους των 12 επιβατών. Αυτά τα σκάφη σύμφωνα με την διεθνή νομοθεσία χαρακτηρίζονται επιβατηγά και πρέπει να εφοδιάζονται με Πιστοποιητικό Ασφαλείας, γεγονός που σημαίνει πλέον πιστοποίηση από EMSA/IACSνηογνώμονα. Αυτο προυποθέτει και κατάταξη σε κλάση, σαν συστημική απαίτηση, των IACS νηογνωμόνων. Ομως τα σκάφη αυτά ειναι κατασκευασμένα από ενισχ. πλαστικό ή ξύλο και κατα κανονα δεν μπορουν κατασκευαστικά να πάρουν κλάση αρα οι IACS νηογνώμονες δεν τα αναλαμβάνουν. Πρέπει να υπάρξει μέριμνα για αυτά τα σκάφη καθώς μετά τις 30/09/2018 δεν θα υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης των πιστοποιητικών τους.

Ο ΚΕΠ πρεπει να υποστηριχτει στο νεο του αναβαθμισμενο ελεγκτικο ρολο με τροπο ουσιαστικο και αποτελεσματικο. Απο την πλευρα μας εχουμε πληρη συνειδηση και ευθυνη του ρολου μας ως αναγνωρισμενου οργανισμου εξυπηρετωντας το δημοσιο συμφερον. Ωστοσο για να κανουμε σωστα τη δουλεια μας εχουμε αναγκη εναν αναβαθμισμενο ελεγκτικο και οχι διωκτικο μηχανισμο. 

Πρεπει να οριστει αμεσα πλαισιο κανονων για τις εκτακτες επιθεωρησεις του ΚΕΠ ωστε αυτες να συμβαλουν στην ασφαλεια των πλοιων και παραλληλα να ασκουν δημιουργικο ελεγκτικο εργο στους οργανισμους. 
Μεχρι σημερα, απο οσο γνωριζουμε, εναποκειται στην διακριτικη ευχερια του επιθεωρητη η των επιθεωρητων ποιες παρατηρησεις αποτελουν λογο απαγορευσης αποπλου του πλοιου με κριτηρια υποκειμενικα πολλες φορες, όπωε έχει φανεί στην πράξη.
Πρεπει να υπαρξει ενα πλαισιο, αναλογο με αυτο του μνημονιου των Παρισιων, προσαρμοσμενο στην εθνικη νομοθεσια  οπου θα καθοριζει τις κατηγοριες παρατηρησεων αναφορικα με το τι συνιστα απαγορευση αποπλου, αποκατασταση προ αποπλου, αποκατασταση εντος συγκεκριμενου χρονικου διαστηματος. 
Χρειαζομαστε ενα καθαρο πλαισιο κανονων για να εχουμε ενα καθαρο παιχνιδι για να το πω στη γλωσσα της πιατσας. Η σημερινη κατασταση δεν ειναι καθολου σαφης, δειχνει πολλες φορες διωκτικη και οχι ελεγκτικη προσέγγιση που στο βαθος καταληγει στον εισαγγελεα με το ερωτημα της διερευνησης τελεσης πιθανον αξιοποινων πραξεων. 
Η ποινικοποιηση της δουλειας μας δεν θα μας κανει καλυτερους επιθεωρητες, θα μας κανει ευθυνοφοβους, δυσλειτουργικους και επι της ουσιας αναποτελεσματικους.

Επισης θα ηθελα να πω οτι δεν ειμαστε συμφωνοι με την καταργηση των παρατασεων, ως συνηθως σαν λαος εχουμε το ιδιωμα να πηγαινουμε απο το ενα ακρο στο αλλο. Εκει που ειχαμε ενα εντελως ασαφες και ομιχλωδες πλαισιο για τις παρατασεις με πολυ δημιουργικη ασαφια που τελικα ηταν χρησιμο μονο και μονο στην μεταθεση της ευθυνης πηγαμε στο αλλο ακρο, της καταργησης.
Και θετω το ερωτημα, γιατι δεν παιρνουμε παραδειγμα τι κανουν αλλα καταξιωμενα νηολογια;  ΠΧ θα μπορουσαν οι παρατασεις να δινονται μετα απο επιβεβαιωση συγκεκριμενων τεχνικων απαιτησεων, πχ επιθεωρηση των υφαλων με δυτη, ελεγχο των τελευταιων παχυμετρησεων και μαλιστα με αυστηροποιηση του πλαισιου που γινονται οι παχυμετρησεις".

Παναγιώτης Κουρουμπλής Υπουργός Ναυτιλίας:

ΠΡΩΤΟΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΩ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΗΡΘΑ ΕΔΩ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΞΩ ΕΥΧΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΩ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΤΕΛΛΟΥΝ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ .

ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ , ΕΧΘΕΣ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ , ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ , 20 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ , ΚΑΙ ΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΟΘΗΚΑΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 

ΤΩΡΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2,5 ΕΚΑΤ.ΕΥΡΩ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΖΗΛΕΨΕΙ 

ΤΟ ΛΕΩ ΩΣ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗ ΕΧΘΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΕΥΓΛΩΤΤΟ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ ΠΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΡΙΣΙΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ, 10 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ 290 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΛΑΒΑΜΕ ΦΕΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ .

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΙΜΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΟΥ ΙΜΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ, Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ, Η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΡΥΒΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΩ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΚΑΙ  ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ ΧΡΟΝΩΝ , ΟΠΟΥ ΘΕΣΜΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ leasing ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΣΚΑΦΩΝ , ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΟΠΟΥ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΙΝΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΟΠΟΥ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΗΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΤΟΩΝ 80000 ΟΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΝΕΑ ΑΝΘΙΣΗ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΕΩΡΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ.

ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ, ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΗΜΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΟΝΙΣΑΜΕ, ΝΑ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΤΙΣΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΣΑΣ ΧΩΡΟΣ . ΔΙΟΤΙ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΕΡΜΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΟΠΩΣ ΞΕΡΕΤΕ ΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ, ΠΕΡΙΕΡΓΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΠΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΑΣ ΕΚΑΝΕ ΖΗΜΙΑ ΠΑΡΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΟΥΣΑΝ. ΣΗΜΕΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ, ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΤΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΑΣ. ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΑΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΜΕ ΤΗΝ 1Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΠΟΥ ΑΝΤΕΞΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΛΑΓΟΡΑΣ, ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΗ ΑΛΛΑ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΛΛΑ 610 ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΚΑΦΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΕΝΑΝ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ IACS. ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΟΥΜΕ Σ’ΑΥΤΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ, ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ  ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΟΠΩΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΡΙΞΕ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ , ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΦΟΠΛΙΣΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΒΔΟΜΑΔΑ, ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΚΑΘΕ ΕΜΠΟΔΙΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ mega yachts, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ, ΥΠΑΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΕΒΑΙΟΙ ΟΤΙ ΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ,ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΙ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΖΙ, ΣΑΣ ΑΚΟΥΜΕ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΓΡΗΓΟΡΟ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ ΣΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΙ ΑΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ. ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ. ΑΚΟΥΣΑ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑΝΤΑ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΛΕΣΩ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΩ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΔΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΛΕΣΩ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΟΥΝ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΔΥΣΚΑΜΨΙΕΣ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ, ΛΙΤΟ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ. ΕΤΣΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 300 ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΝΑ ΕΓΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΟΣ 18,3 % ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2017, ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ 2018 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΠΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ. ΠΡΟΧΩΡΗΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ  ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΤΡΕΛΕΥΣΗ, ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΑΚΡΑΙΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΞΕΛΙΧΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ Σ’ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΛΛΑ ΥΠΟ ΤΟΝ ΟΡΟ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΑΥΤΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΤΡΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΙΓΜΑ  ΜΟΝΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΘΥΜΙΖΕΙ , ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΤΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΑ, ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ  ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ, ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΥΧΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟΙ. 
ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΑΥΤΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΟΠΟΥ ΒΟΥΛΕΤΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΑ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΑΝΕ ΑΥΤΑ, ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ? ΟΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΕΠΑΝΩ ΦΥΛΑΚΕΣ? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 1 Η 2, ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 50 ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΙ ΑΛΛΑ 60 ΒΥΘΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΥΤΕ 1 ΕΥΡΩ. ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΠΟΡΕΥΤΟΥΜΕ  ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΟΠΩΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΕΙΠΑΤΕ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΧΘΗ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΧΑΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΜΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΟΣΟ ΕΙΧΑΤΕ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΜΕ ΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑΝ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΠΟΡΕΥΤΟΥΜΕ 

ΓΙΑΝΝΗΣ  ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ Υπεύθυνος τομέα ναυτιλίας Νέας Δημοκρατίας

ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΚΥΡΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ, ΚΥΡΙΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΠΩ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΡΑ, ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΞΕΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ, 
ΟΜΩΣ ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ ΔΙΟΤΙ ΝΟΜΙΖΩ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΙΝΗ ΜΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΚΟΣ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΑΥΡΙΟ. 
ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΘΕΣΕ Ο ΚΟΣ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ . ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ  ΟΣΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΙΧΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ. ΞΕΡΕΤΕ, Ο ΣΥΡΙΖΑ, ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΤΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΙΟΤΙ ΚΕ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΠΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, ΤΩΡΑ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ, ΟΥΤΕ ΒΕΒΑΙΩΣ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 100Η ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ 38Η , ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ. ΑΡΑ ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΜΕ ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ. ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝΩΝ, Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΧΕ ΑΦΗΣΕΙ ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΚΑΛΑ, ΞΕΡΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΚΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ,
 ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΚΛΑΔΟΥ ΣΗΜΑΙΑΣ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΗΜΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ, ΟΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΑΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ, ΝΟΜΙΖΩ ΤΟ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο ΚΟΣ. ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΛΟΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ, ΕΝΝΟΩ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ. ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ Σ’ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ? ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ. ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΞΕΝΟΥΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ , ΛΕΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ, ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΕΙ ΝΑΙ, ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ , ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΜΦΑΣΗ, ΠΩΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ. ΗΘΕΛΑ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩΚΕ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ, ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ, ΣΤΟΥΣ ΑΞΙΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΑΣ, ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ, ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ Η Ν.Δ ΤΟ ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΟΜΜΑ, ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΔΙΟΤΙ ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΙ ΑΝΑΠΤΥΞΕΩΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΛΛΑ ΞΕΡΕΤΕ, ΜΕ capital controls ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ . ΜΙΛΗΣΕ Ο ΚΟΣ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΑΝ capital controls ΠΟΣΟ ΜΕΙΩΘΗΚΕ ΤΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΡΜΟΖΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ Ο ΚΟΣ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ, ΣΤΟΝ ΦΟΙΝΙΚΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙΤΕ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΩΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ, ΣΑΣ ΤΟ ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΛΟΨΥΧΑ, ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΚΛΗΡΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΣΕΙΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΤΕ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΣΤΕ , ΕΙΣΤΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΝΤΕΞΑΝΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΑΞΙΖΟΥΝ ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ  ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΣΕΙΣ ΙΣΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΕ ΚΑΙ case study .

Η χώρα – «μητέρα» όλων των φορολογικών παραδείσων




06/02/2018I  DW
Οι πέντε χώρες που αποτελούν τα καταφύγια των φοροφυγάδων. Στο μικροσκόπιο του δικτύου φορολογικής δικαιοσύνης…
«Tax Justice Network» με έδρα το Βερολίνο μπήκαν 112 χώρες και περιοχές του πλανήτη. Στο επίκεντρο των ερευνών τέθηκε κυρίως το ερώτημα πώς μπορεί κανείς να αποκρύψει σε μια χώρα ακίνητα και λοιπά περιουσιακά στοιχεία. Στο πλαίσιο αυτό ελέγχθηκαν οι σχετικές νομοθεσίες και ισχύοντες κανονισμοί των υπό εξέταση χωρών.

Την πρώτη θέση της λίστας καταλαμβάνει, όπως αναμένονταν η Ελβετία, την οποία η έκθεση βαφτίζει «μητέρα όλων των φορολογικών παραδείσων». Ακολουθούν οι ΗΠΑ, τα νησιά Κέιμαν, το Χονγκ-Κονγκ και η Σιγκαπούρη. Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης, η Γερμανία, φέρεται να αποτελεί ένα από τα «ασφαλέστερα λιμάνια» του κόσμου για ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Αυτό προκύπτει από τη νέα έκθεση του δικτύου «Tax Justice Network».

Σύμφωνα με το δίκτυο αυτό μη κυβερνητικών οργανώσεων, ξένοι δικτάτορες αλλά και μαφιόζικες οργανώσεις μπορούν πολύ εύκολα να φέρνουν και να ξεπλένουν μαύρο χρήμα στη Γερμανία. Στον λεγόμενο «δείκτη παραοικονομίας» του δικτύου, η Γερμανία καταλαμβάνει την 7η θέση παγκοσμίως. Στην τελευταία έκθεση πριν από δύο χρόνια η ισχυρότερη οικονομία της Ευρωζώνης καταλάμβανε την 8η θέση.

«Όσον αφορά τα εδώ χρήματα ξένων δικτατόρων θα έκανα λόγο ακόμη και για καρτέλ σιωπής στη γερμανική πολιτική», σχολιάζει στη Deutsche Welle ο Μάρκους Μάιντσερ, επικεφαλής του σχετικού πρότζεκτ του δικτύου.
Μεταξύ αυτών που κρύβουν ή έχουν κρύψει χρήματα στη Γερμανία βρίσκονται ο πρόεδρος του Καμερούν, ο πρώην ιρακινός δικτάτορας Σαντάμ Χουσεΐν αλλά και ο πρώην λίβυος ηγέτης Καντάφι.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι στη Γερμανία δεν υπάρχει μια δημόσια κεντρική βάση δεδομένων ακινήτων. «Αυτό προσελκύει ξένους δικτάτορες στο να διοχετεύσουν τα χρήματά τους σε ακίνητα στη Γερμανία». Αφετέρου υπάρχουν πολλά παραθυράκια στη νομοθεσία που υιοθέτησε το Βερολίνο έπειτα από σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και η οποία αναγκάζει μεν τις επιχειρήσεις να γνωστοποιούν τους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους, εντούτοις δεν βάζει προσκόμματα στη δημιουργία εταιριών-μαϊμού.

Η παράνομη κίνηση κεφαλαίων πλήττει πρωτίστως τις χώρες του νότιου ημισφαιρίου, ειδικά τις αναπτυσσόμενες οικονομίες, οι οποίες σύμφωνα με υπολογισμούς του ΔΝΤ, χάνουν ετησίως περί τα 100 με 200 δισ. δολάρια σε φορολογικά έσοδα.

Αυτό οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους: αφενός πλούσιοι επιχειρηματίες ή δικτάτορες μεταφέρουν μέσω εικονικών επιχειρήσεων μαύρο χρήμα στο εξωτερικό. Αφετέρου παραποιούν τις τιμές προϊόντων που εξάγονται ορίζοντας για παράδειγμα τις τιμές πρώτων υλών σε πολύ χαμηλά επίπεδα έτσι ώστε το κέρδος που προκύπτει από την πώληση να εμπίπτει εκτός της χώρας παραγωγής σε κάποιον φορολογικό παράδεισο.
Συχνά, όπως επισημαίνουν ειδικοί, οι απώλειες που καταγράφονται σε ορισμένες χώρες λόγω φοροαποφυγής, ξεπερνούν κατά πολύ τα ποσά που εισπράττουν οι ίδιες στο πλαίσιο αναπτυξιακής βοήθειας.
Deutsche Welle

16 Φεβρουαρίου, 2018

Αυτός είναι ο νέος επικεφαλής του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ - LAFARGE GREECE

....είχα ελπίδες ότι με τον κ Μίχα θα σουλουπονόντουσταν τα εργοστάσια, αλλά μάλλον χειροτέρεψε η κατάσταση τους, με τους διάφορους υπαλλήλους να θεωρούνται βασιλικότεροι του βασιλέως.
Γιατί τώρα είμαι σίγουρος ότι  τα πραγματα θα καλλιτερεύσουν, δεν το κατέω... το σίγουρο είναι, ότι το νέο αφεντικό έχει φίλους... είδωμεν


αγετ ηρακλης

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, το πόστο του διεθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει ο  Δημήτρης Χανής.

Νέος διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της LafargeHolcim, αναλαμβάνει ο Δημήτρης Χανής, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Ο κ. Χανής εντάχθηκε στον Όμιλο ΗΡΑΚΛΗΣ το 2003, κατέχοντας διαδοχικά υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις.
Dimitris-ChanisΤο 2010 διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΒΑ, θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, θέση από την οποία οργάνωσε επιτυχώς την ανάπτυξη νέων διεθνών αγορών, στρατηγικών συνεργασιών και νέων χρήσεων των βιομηχανικών ορυκτών. Το 2012 ανέλαβε τη θέση του διευθυντή της δραστηριότητας σκυροδέματος, ενώ το 2013 τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Lafarge Beton. Τα καθήκοντα του γενικού διευθυντή εμπορίας του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ ανέλαβε τον Μάιο του 2016.
Ο Όμιλος Εταιριών ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της LafargeHolcim, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός τσιμέντου στην Ελλάδα, έχοντας περισσότερα από 100 χρόνια παρουσίας στην αγορά. Με ένα δίκτυο 33 παραγωγικών και εμπορικών εγκαταστάσεων ανά την Ελλάδα, ο Όμιλος δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία τσιμέντου, αδρανών και σκυροδέματος, προσφέροντας στην αγορά προϊόντα και λύσεις που ικανοποιούν τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών και τις απαιτήσεις της σύγχρονης κατασκευής.