Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

18 Απριλίου, 2013

Μια (ναυτιλία)...σκέτη από γιουβέτσι

...πως να μην συμφωνήσει κάποιος με τα σχόλια?? ιδιαίτερα τα τελευταία, που αναφέρονται στο.. επί προσωπικού... Η Ελληνική ναυτιλία δεν έγινε επί προσωπικού..  είναι συλλογική προσπάθεια με αγώνες, για να έχουμε... δυστυχώς εκεί στα ψηλά αλώνια, παραμυθιάζονται και παρεξηγούνται επί προσωπικού.. 2 γάδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα , στο περίπου δηλαδή...

Δε ξέρω για ποιό ακριβώς λόγο έχω το κακό συνήθειο να παρακολουθώ τις συζητήσεις της Βουλής που αφορούν στη ναυτιλία. Το ίδιο έκανα και χθες, πρώτη μέρα συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής, του πολυνομοσχεδίου για τη ναυτιλία που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστής Μουσουρούλης.
Ένα νομοσχέδιο που δεν το λες και την επιτομή του εκσυγχρονισμού της ναυτιλίας μας, αλλά τουλάχιστον έστω και δειλά, προσπαθεί να βάλει κάποια πράγματα σε μια ρότα.

Σε κάποια στιγμή της συζήτησης εκεί κοντά στα περασμένα μεσάνυχτα ανέβηκε στο βήμα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Παπαδημούλης.
Ο κ. Παπαδημούλης αφού μας ενημέρωσε (όσους άντεξαν να είναι στη Βουλή εκείνη την ώρα και όσους από εμάς τον παρακολουθήσαμε από τους δέκτες μας), ότι από την εποχή ήδη που ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στο 4,5% το κόμμα του είχε εκφράσει την άποψη πως η διάλυση του υπουργείου Ναυτιλίας ήταν μια λάθος κίνηση, μας ενημέρωσε πως η αξιωματική αντιπολίτευση την θέλει τη ναυτιλία στο τόπο.
Ακολούθως άσκησε δριμεία κριτική στον κ. Μουσουρούλη, ο οποίος θέλει και αυτός τη ναυτιλία στο τόπο, αλλά το δυστύχημα είναι πως δεν την θέλει όπως την θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Παραδείγματος χάριν ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως είπε ο κ. Παπαδημούλης, δεν θέλει τη ναυτιλία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών να υποδεικνύει πως θα την χειρισθεί τη ναυτιλία η Πολιτεία (!).
Επίσης κατηγόρησε τον κ. Μουσουρούλη πως ούτε λίγο, ούτε πολύ έχει παραδοθεί άνευ όρων στις ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου και κάνει ότι του ζητάνε οι εφοπλιστές και μάλιστα με αδιαφανείς διαδικασίες, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο κ. Υπουργός έχει μεταβληθεί σε εντολοδόχο των εφοπλιστών.
Ο κ. Μουσουρούλης στο σημείο αυτό της συζήτησης ζήτησε τον λόγο επί προσωπικού και κάλεσε τον κ. Παπαδημούλη να πάρει πίσω τις κατηγορίες που εκτόξευσε προς το πρόσωπο του.
Ο κ. Παπαδημούλης δεν πήρε τίποτε πίσω και ο Πρόεδρος της Βουλής ζήτησε να μην καταγραφούν στα πρακτικά οι χαρακτηρισμοί του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ.
Η αλήθεια είναι πως δεν με ξάφνιασε ο κ. Παπαδημούλης. Ο κ. Παπαδημούλης διατύπωσε μια πολιτική θέση για το πως βλέπει το κόμμα του τη ναυτιλία και ως τέτοια μπορώ και εγώ και εσείς και ο καθένας να κατανοήσει πως συμβαίνουν δύο πράγματα :
Ή ο κ. Παπαδημούλης και ο ΣΥΡΙΖΑ ξέρουν για τη ναυτιλία όσα ξέρω εγώ για την μουχρίτσα και τον δάκο.
Ή ξέρουν, αλλά δεν τους ενδιαφέρει καθόλου η ναυτιλία γιατί το μόνο που τους απασχολεί είναι να μοιράσουν καθρεφτάκια και χάντρες στους ιθαγενείς μπας και στραβωθούν (οι ιθαγενείς) και στείλουν τον κ. Παπαδημούλη και την παρέα του στην εξουσία.
Αυτό που με ξάφνιασε όμως ήταν η στάση του κ. Μουσουρούλη.
Τι πάει να πει αντίδραση επί προσωπικού;
Κανονικά ο κ. Υπουργός όφειλε να πάρει το λόγο και να εξηγήσει στον κ. Παπαδημούλη πως η ναυτιλία δεν είναι γιουβέτσι για την παραγγείλεις και ως σκέτη.
Αν την θες τη ναυτιλία, δεν μπορείς να την θες κάπως... Ή θα την έχεις έτσι όπως πρέπει να την έχεις ή δεν θα την έχεις καθόλου. Απλά πράγματα.
Ως εκ τούτου οι αναφορές του κ. Παπαδημούλη σε μια ναυτιλιακή πολιτική που χαράσσεται από τους εφοπλιστές μόνο ως ανέκδοτο θα μπορούσε να τις εκλάβει κανείς.
Διότι αγαπητέ μου κ. Παπαδημούλη, δεν ξέρω αν σας το έχει πει κανείς, αλλά τις αποφάσεις τις λαμβάνουν – και ευτυχώς δηλαδή - εκείνοι που συγκροτούν πραγματικά τη ναυτιλία και όχι μια θράκα πολιτικάντηδων που δεν ξέρουν που τους παν τα τέσσερα. Ουαί και αλλοίμονο αν η ναυτιλία μας άφηνε την τύχη της στους Παπαδημούληδες.
Και επειδή αυτή είναι η πραγματικότητα καλό θα ήταν να πάρετε μιαν απόφαση εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ αν θέλετε πραγματικά τη ναυτιλία ή όχι.
Αν την θέλετε, ο μόνος τρόπος να την έχετε είναι με τους δικούς της όρους και κανόνες. Αν δεν την θέλετε δεν έχετε απλά παρά να της το πείτε και δει και αυτή τι μέλλει γενέσθαι.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Και ο τρόπος αυτός δεν συνιστά σε καμία περίπτωση ωμό εκβιασμό, αλλά είναι ο τρόπος που ανταποκρίνεται στην ωμή πραγματικότητα που ζει η ναυτιλία των Ελλήνων στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Όσον αφορά την φορολογία των Ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων καλά θα κάνουν εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ να προσέξουν το πως διατυπώνουν τις θέσεις τους γιατί θυμίζουν ολοένα και περισσότερο Σόιμπλε...
Από την θέση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ο καθένας μας μπορεί να πει ότι του κατέβει αρκεί να κάνει ντόρο. Αυτό όμως που έχει πραγματική αξία να δούμε αν ο κ. Παπαδημούλης θα έχει την ίδια άποψη και όταν και όποτε κληθεί να κυβερνήσει.
Ο άκρατος λαϊκισμός είναι ένα σπορ ανέξοδο. Αυτό που κοστίζει είναι το να θυμάσαι αυτά που λες και να τα εφαρμόσεις όταν έρθει η ώρα.
gskordilis@theseanation.gr

ERMA FIRST: Παρουσία στη διεθνή έκθεση "Europort Istanbul 2013"

...πάντα μου άρεσαν οι πρωτιές των Ελλήνων σε όλους τους τομείς, και βέβαια περισσότερο στην θάλασσα. Πάντα τέτοια..

Στη διεθνή έκθεση "EUROPORT ISTANBUL 2013" που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου στην Κωνσταντινούπολη συμμετείχε η ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A. Η παρουσία της ERMA FIRST έγινε σε συνεργασία με τον αντιπρόσωπό της, την εταιρία Istamar Shipping Brokering Ind & Trad Ltd. Η έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών της Τουρκίας, διοργανώνεται από το IMEAK (τούρκικο Ναυτιλιακό Επιμελητήριο) σε συνεργασία με το NTSR (Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Οργανισμό) και τον Ahoy Rotterdam. Η ERMA FIRST έχοντας ήδη μία δυναμική παρουσία στην αγορά της Τουρκίας, επέλεξε τη συγκεκριμένη έκθεση, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης και περαιτέρω διείσδυσης στη δυναμική ναυτιλιακή αγορά της Τουρκίας. Επισημαίνεται ότι η έκθεση αριθμεί 12 διοργανώσεις τα τελευταία 24 χρόνια, καθιστώντας την θεσμό στα ναυτιλιακά δρώμενα της ταχέως αναπτυσσόμενης τουρκικής αγοράς, ενώ προσελκύει τις κορυφαίες εταιρείες του ευρύτερου διεθνούς ναυτιλιακού χώρου.
Πρόσφατα άλλωστε, η ERMA FIRST έκλεισε συμφωνία στην Κωνσταντινούπολη για την εγκατάσταση του συστήματος επεξεργασίας θαλασσίου έρματος ERMA FIRST BWTS 100, στο, μήκους 80 μέτρων, επιβατηγό πλοίο "ELEMENTS", αραβικών συμφερόντων, που κατασκευάζεται στο KOCAELI της Τουρκίας, στο τούρκικο ναυπηγείο YACHTLEY AS.
Η εταιρία ERMA FIRST, η Πρώτη Ελληνική Εταιρία που σχεδίασε, πιστοποίησε και παράγει σύστημα για τη διαχείριση του θαλασσίου έρματος, χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία ηλεκτρόλυσης του θαλασσινού νερού για την παραγωγή ενεργών ουσιών, σε συνδυασμό με υψηλής απόδοσης μηχανικό διαχωρισμό των σωματιδίων με την χρήση υδροκυκλώνων. Η τεχνολογία εξασφαλίζει αποτελέσματα που υπερβαίνουν αισθητά τις ελάχιστες απαιτήσεις των ορίων απόρριψης του κανονισμού IMO D-2.

"Η Ελλάδα είναι μια χώρα που ζει μέσα στη θάλασσα και από τη θάλασσα"

....λυπάμαι μόνο για το ότι ο τίτλος επαναλαμβάνεται από όλους σχεδόν τους πολιτικούς, αλλά δεν τον καταλαβαίνει κανείς. Απλά , διότι την θάλασσα την βλέπουν από ψηλά, και μόνο γεύονται τα καλά της....

  marinews.gr

  -Ομιλία Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, στο 12ο Συνέδριο του Μηχανισμού Ευρωμεσογειακής Συνεργασίας και Επενδύσεων (FEMIP)

Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους τρεις Οργανισμούς που εμπνεύστηκαν και υλοποιούν την Τριμερή Πρωτοβουλία για τη Θαλάσσια Συνεργασία στη Μεσόγειο: την Ευρωπαϊκή. Επιτροπή, τον ΔΝΟ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ευχαριστώ προσωπικά την Επίτροπο κα Δαμανάκη, τον Γενικό Γραμματέα του ΔΝΟ κ. Sekimizu και τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Hoyer για την επιλογή τους να πραγματοποιήσουν τη σημερινή Διάσκεψη στην Ελλάδα. Καλωσορίζω θερμά τους ομολόγους μου από την Κύπρο, το Μαρόκο, την Παλαιστίνη, την Κροατία, την Αλβανία, τη Βουλγαρία και την Αίγυπτο που βρίσκονται μαζί μας και μοιράζονται την επιθυμία να οικοδομήσουμε σταθερούς και ισχυρούς δεσμούς συνεργασίας στη Μεσόγειο. Αυτός ο στόχος είναι ο λόγος που μας φέρνει κοντά αυτό το διήμερο.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που ζει μέσα στη θάλασσα, έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή και τα περισσότερα νησιά ανάμεσα στα κράτη που βρέχονται από τη Μεσόγειο. Η θάλασσα αποτελεί στοιχείο της ταυτότητάς μας, με τις ρίζες της να χάνονται στους αιώνες. Από τη Φοινίκη μέχρι τον τότε γνωστό κόσμο, το σημερινό Γιβραλτάρ, οι Έλληνες, μέσα από τους θαλάσσιους δρόμους αναπτύξαμε δεσμούς φιλίας και συνεργασίας με άλλους λαούς, πολιτισμούς και θρησκείες. Αυτοί οι δεσμοί της χώρας μου αποτελούν και εχέγγυα βιώσιμης ανάπτυξης, ιδιαίτερα με τις δεδομένες συνθήκες. Η Ελλάδα δεν ζει μόνο μέσα στη θάλασσα, ζει και από τη θάλασσα. Δεν είναι μόνο η θέση της ελληνόκτητης ναυτιλίας και της χώρας στη «βιομηχανία θαλασσίων μεταφορών» και η προστιθέμενη αξία που προσδίδει στη δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία και την κοινωνία που μας γεμίζει αισιοδοξία, αλλά και οι εκτιμήσεις για ενίσχυση της συμβολής της μέσω της ενεργοποίησης όλων των πτυχών του ναυτιλιακού πλέγματος.

Οι εκτιμήσεις αυτές αναδεικνύουν τρεις ομάδες προτεραιοτήτων που συνδέονται άμεσα με τη Μεσογειακή Θαλάσσια Πολιτική, όπως:

• οι θαλάσσιες μεταφορές και η ενίσχυση του ανταγωνισμού,

• οι λιμενικές υποδομές και η διευκόλυνση του εμπορίου,

• η ναυτική εκπαίδευση και η προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.

Οι λαοί της Μεσογείου μπορούν να ωφεληθούν πραγματικά με τη συστράτευση σε αυτές τις προτεραιότητες. Και, θα εξηγήσω τι εννοώ με αυτό. Επειδή πιστεύουμε στην αξία της ολοκληρωμένης προσέγγισης των θαλασσίων ζητημάτων στη Μεσόγειο, όπως προωθείται από την Επιτροπή στη βάση της ΟΘΠ και της πολιτικής στη Μεσόγειο, έχουμε εξαρχής υποστηρίξει όλες τις σχετικές πρωτοβουλίες. Η τριμερής πρωτοβουλία για την προώθηση της θαλάσσιας πολιτική στη Μεσόγειο αντανακλά σε μεγάλο βαθμό και τις δικές μας προσδοκίες και στόχους. Είναι σαφές ότι η υποστήριξη και προώθηση κοινών στόχων απαιτούν δέσμευση από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Εξίσου σαφής είναι η απαίτηση για σεβασμό των θεμελιωδών αρχών που περιλαμβάνονται στη Διεθνή Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας. Αποτελεί άλλωστε προϋπόθεση για καλή θαλάσσια διακυβέρνηση σε μια περιοχή όπου συνυπάρχουν πάνω από 20 χώρες με διαφορετικές ιστορικές και πολιτισμικές παραδόσεις. Η νομική βεβαιότητα και το σταθερό πλαίσιο διακυβέρνησης της Σύμβασης, θα δώσουν πραγματική ώθηση στην ανάπτυξη της «Γαλάζιας Οικονομίας» στη Μεσόγειο. Και αυτό θα πρέπει να το διασφαλίσουν τόσο τα παράκτια κράτη, όσο και οι οργανισμοί της πρωτοβουλίας.

Θα ήθελα να αναφερθώ στο σημείο αυτό στις βασικές προτεραιότητες της χώρας μου όσον αφορά τα θαλάσσια ζητήματα.

Πρώτη βασική μας προτεραιότητα αποτελεί η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας μέσα από θετικά μέτρα και κανόνες παγκόσμιας αποδοχής, είτε πρόκειται για την ασφάλεια του πλοίου ή για την προστασία του περιβάλλοντος. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω: η ναυτιλία είναι μια διεθνής δραστηριότητα που πρέπει να στηρίζεται σε διεθνείς κανόνες και πρότυπα. Δεύτερη προτεραιότητα είναι η βιώσιμη ανάπτυξη του λιμενικού μας συστήματος στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφορών μέσα από την πλήρη αναμόρφωση της διακυβέρνησής του. Βασικό στόχο της αναμόρφωσης αυτής αποτελεί η άρση εμποδίων στη ναυτιλιακή κίνηση.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανέλαβε προσφάτως τον εθνικό συντονισμό της ΟΘΠ. Για εμάς θαλάσσια ανάπτυξη, γαλάζια ανάπτυξη, σε όρους ΟΘΠ και θαλάσσιες επενδύσεις είναι έννοιες αλληλένδετες. Για το λόγο αυτό, συστήνουμε μια νέα Γενική Γραμματεία για τα Λιμάνια και τις Ναυτιλιακές Επενδύσεις, για την αξιοποίηση του συνολικού δυναμικού της Γαλάζιας Οικονομίας. Ασφαλώς υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη και δραστηριοποίηση συναφών προς τη ναυτιλία κλάδων, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της λιμενικής βιομηχανίας.

Η δημιουργία συνεργατικών σχηματισμών στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης είναι μια καλή ιδέα, σε απόλυτη αρμονία με την προσπάθειά μας να προσελκύσουμε νέους ανθρώπους στη θάλασσα την παρούσα περίοδο που οι ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στην ξηρά είναι περιορισμένες. Ήδη οι ΑΕΝ παρέχουν εκπαίδευση στο πλαίσιο διμερών συμφωνιών με την Κύπρο αλλά και τη Συρία. Με δεδομένο ότι οι απαιτήσεις των Διεθνών Συμβάσεων που αφορούν εκπαίδευση και πιστοποίηση των ναυτικών είναι κοινές, η δημιουργία ενός δικτύου ανταλλαγής εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών μας βρίσκει σύμφωνους.

Η πρόταση δημιουργίας ενός Κέντρου Ναυτιλιακής Γνώσης, που αποτελεί και αντικείμενο της σημερινής Διάσκεψης, μπορεί να αναδείξει τις ευκαιρίες αξιοποίησης των προγραμμάτων αυτών και για τον ιδιωτικό τομέα. Θα πρέπει το Κέντρο αυτό να είναι μια εύκολα προσβάσιμη πύλη για όποιον ιδιώτη ενδιαφέρεται να επενδύσει σε υποδομές στον Μεσογειακό χώρο. Όσον αφορά στη δημιουργία δικτύων διαδρόμων ναυσιπλοΐας, θα μου επιτρέψετε να εκφράσω μία επιφύλαξη μέχρι να δούμε τις λεπτομέρειες της πρότασης.

Θα ήθελα τέλος να υπογραμμίσω τη σημασία που αποδίδουμε στη συνεργασία των ακτοφυλακών, τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσο και μεταξύ των Μεσογειακών κρατών. Η πρόκληση της παράνομης μετανάστευσης και του διασυνοριακού εγκλήματος συνολικά, όπως και η πλημμελής εφαρμογή όρων ασφαλείας, καθιστούν, όπως προανέφερα, απειλές για την ανάπτυξη των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Η από κοινού, διασυνοριακή και συνεργατική αντιμετώπιση των θεμάτων αυτών είναι η καλύτερη λύση. Να αναφέρω ότι η Ελλάδα κατέχει για τα έτη 2012-13 την Προεδρία του Ευρωπαϊκού Forum των Αρχηγών των Ακτοφυλακών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Schengen.

Επειδή οι προκλήσεις στη θάλασσα, αφορούν είτε την ασφάλεια των πλοίων, είτε των επιβαινόντων, είτε την προστασία των συνόρων ή την πρόληψη και καταστολή του εγκλήματος και δεν γνωρίζουν σύνορα, θεωρούμε τη διατομεακή και διασυνοριακή μεταξύ των Ακτοφυλακών ως στοιχείο καλής θαλάσσιας διακυβέρνησης που θα μπορεί να διασφαλίσει την εφαρμογή του συνολικού πλέγματος της νομοθεσίας.

Όλοι αυτοί οι τομείς για μας είναι εξίσου σημαντικοί, ο καθένας με τις δικές του ιδιαιτερότητες και διαφορετικό τρόπο χειρισμού των θεμάτων του. Αυτός ήταν και ένας από τους ισχυρότερους λόγους υπέρ της επανασύστασης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Το Υπουργείο, όπως προανέφερα, έχει επωμιστεί τον συντονισμό της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής στην Ελλάδα. Ανάλογα με το θεματικό αντικείμενο κάθε πρωτοβουλίας στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής, αυτή θα υλοποιείται από το αρμόδιο κάθε φορά Υπουργείο. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει ήδη ξεκινήσει την προσπάθεια για την εφαρμογή της στους διάφορους τομείς ευθύνης του.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Εθνική Στρατηγική μας για τον Νησιωτικό Χώρο, που βασίζεται σε τρεις άξονες: τα Ποιοτικά Νησιά, τα Πράσινα Νησιά, και τα Νησιά Ίσων Ευκαιριών. Στην πολιτική μας αυτή, μεταξύ άλλων, είναι κυρίαρχες και πλήρως ενσωματωμένες οι αρχές και οι δράσεις που προβλέπει η Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική, όπως η Γαλάζια Ανάπτυξη, η Θαλάσσια Γνώση, ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, και η Θαλάσσια Στρατηγική.

Κυρίες και Κύριοι,

Κατά τη διάρκεια αυτού του συνεδρίου είμαι σίγουρος θα παρακολουθήσουμε ολοκληρωμένες προτάσεις για το πώς η συνεργασία αυτή μπορεί να προχωρήσει με βιώσιμο και αποτελεσματικό τρόπο. Μέσα από την υποστήριξη δημιουργίας ναυτιλιακών συνεργατικών σχηματισμών, της προώθησης της ναυτικής ασφάλειας και της θαλάσσιας επιτήρησης, καθώς και μέσω της διασφάλισης συνεργιών σε διάφορα προγράμματα, που υπογραμμίζουν παράλληλα ευκαιρίες για ανάπτυξη και επενδύσεις.

Κύριοι Υπουργοί,

Απευθύνω πρόσκληση προς όλους τους Μεσογειακούς εταίρους να υιοθετήσουν την Τριμερή Πρωτοβουλία, να υποβάλουν τις προτάσεις και προτεραιότητές τους στα επόμενα στάδια, για να υποστηριχθεί μια συνεργασία επωφελής για όλα τα παράκτια κράτη της Μεσογείου. Καλώ επίσης τον ιδιωτικό τομέα να αγκαλιάσει αυτή την πρωτοβουλία λαμβάνοντας υπόψη ότι η λεκάνη της Μεσογείου είναι μια ιδανική περιοχή για επενδύσεις. Θεωρούμε ότι η περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη των τελευταίων ετών.

Εύχομαι καλή επιτυχία στο 12 FEMIP Conference με όσο το δυνατόν πιο παραγωγικά αποτελέσματα προς όφελος των λαών με κοινά στοιχεία ιστορίας, πολιτισμού, τρόπων έκφρασης, οικονομίας, που ζουν γύρω από μια θάλασσα που τους κρατά μοιραία ενωμένους. 







Βουλή: Καταψηφίστηκε το άρθρο για τις ατομικές συμβάσεις των ναυτικών

....το να μεταφέρεις κανόνες  αγοράς τροφίμων που όλο ακριβαίνουν, με ανθρώπινο δυναμικό που θα παίρνει λιγότερα, είναι σίγουρο ότι δεν πετυχαίνεις τίποτα.
Τώρα, κύριε υεν, πρέπει να γίνει με νόμο?? εάν ήθελαν οι εφοπλιστές μας, θα είχαν κάνει προτάσεις , και έστω ας πρόσφεραν λιγότερα. Γιατί ντε και καλά πρέπει να γίνει νόμος?? Πάντα η προσφορά και ζήτηση δεν έπαιζε τον πρώτιστο λόγο μέχρι σήμερα??
Δηλαδή , τους βάζετε όλους να είναι καχύποπτοι, και βεβαίως δεν τους αδικώ για πολλούς ακόμα λόγους...



Καταψηφίστηκε στη Βουλή το άρθρο 19 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας που επέτρεπε τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία και τα σκάφη αναψυχής.

Αντίθετα υπερψηφίστηκε η τροπολογία για τη μεταβίβαση των στοιχείων των εν Ελλάδι υποκαταστημάτων των κυπριακών τραπεζών σε ελλαδικές τράπεζες.

Κατά τις ονομαστικές ψηφοφορίες που είχε ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ επί 12 άρθρων και επί της τροπολογίας, το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ δεν αποδέχθηκαν την τελική διατύπωση του αρμοδίου υπουργού Κώστή Μουσουρούλη για το άρθρο 19, αλλά συμφώνησαν με τις υπόλοιπες ρυθμίσεις.
Οι βουλευτές της Ν.Δ. υπερψήφισαν όλα τα άρθρα, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή τα καταψήφισαν.
Πάντως ο υπουργός Ναυτιλίας σε συνομιλία του με δημοσιογράφους υπερασπίστηκε την ρύθμιση λέγοντας ότι η δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων θα οδηγούσε τους πλοιοκτήτες να προσλαμβάνουν Έλληνες και όχι αλλοδαπούς εργαζόμενους και πρόσθεσε ότι θα επαναφέρει το θέμα σε επόμενο νομοσχέδιο.

Πηγή: newmoney.gr , marinews.gr

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ... ΚΙ ΟΜΩΣ ΣΥΝΤΑΧΘΗΚΕ ΤΟ 1947 !!!!


Ο καπτά Γιάννης Νομικός, ανάρτησε το πιο κάτω κείμενο, και επειδή , βρίσκω τα ίδια να συμβαίνουν και σήμερα, το παραθέτω, έτσι για να γνωρίζουμε και να θυμόμαστε πόσο παλιά ιστορία είναι..
του Βλάση Γωγούση Αρχές του 1947 η ΑΓΓΛΙΚΗ κυβέρνηση έχει ανακοινώσει στις ΗΠΑ πως αδυνατούσε πλέον να συνεχίσει την ενίσχυση της ελληνικής κυβέρνησης στον αγώνα της κατά της κομμουνιστικής. επικράτησης στην Ελλάδα. Ο Αμερικανός πρόεδρος Τρούμαν προκειμένου να έχει ιδία άποψη , στέλνει το 1947 τον Paul A. Porter ως επικεφαλής αμερικανικής αποστολής. Μετά από έναν περίπου μήνα, ο Porter στέλνει επιστολή προς το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, γράφοντας μεταξύ των άλλων: « Εδώ δεν υπάρχει κράτος ! Υπάρχει μόνο μία ιεραρχία πολιτικών, ο ένας χειρότερος από τον άλλον. Μοναδική τους έννοια , η κατάκτηση της εξουσίας. Σε ολόκληρη τη χώρα οι άνθρωποι έχουν παραλύσει από την αβεβαιότητα και τον φόβο, οι επιχειρηματίες δεν επενδύουν, οι καταστηματάρχες δεν αποθηκεύουν προμήθειες. Και συνεχίζει: Η δημόσια διοίκηση είναι υπερβολικά εκτεταμένη!!!!. 
Οι χαμηλοί μισθοί προσαυξάνονται ΒΑΣΕΙ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ, (μερικοί δημόσιοι υπάλληλοι κερδίζουν μέχρι και τέσσερις φορές περισσότερο από τον βασικό μισθό τους!). Η δημόσια διοίκηση δεν είναι σε θέση να προβεί ούτε στην είσπραξη φόρων, ή την επισκευή δρόμων. Η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει άλλη πολιτική εκτός από το να εκλιπαρεί για ξένη βοήθεια ,απαριθμώντας θορυβωδώς τις θυσίες της Ελλάδος... !!!! Στόχος της είναι να χρησιμοποιήσει την ξένη βοήθεια για τη διαιώνιση των προνομιών μιας μικρής κλίκας που έχει την έδρα της στην πλατεία Κολωνακίου !. 
Υπογραφή :Paul A. Porter