Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

14 Δεκεμβρίου, 2025

Ναυτιλιακή «βόμβα» για τον Έβρο: Πρόταση για ΑΕΝ, σχολές και νέες δουλειές στην Αλεξανδρούπολη



14 Δεκεμβρίου, 2025



Ο Χρήστος Δερμεντζόπουλος παρουσίασε στον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια ολοκληρωμένη πρόταση για ίδρυση ΑΕΝ, κέντρου επιμόρφωσης στελεχών και Σχολής Σωστικών & Πυροσβεστικών Μέσων στην Αλεξανδρούπολη, με τη στήριξη Περιφέρειας, Δήμου, Λιμενικού και Μητρόπολης, διεκδικώντας επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τη νεολαία της Θράκης.

Σε σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας, στον Πειραιά, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και βουλευτής Έβρου Χρήστος Δερμεντζόπουλος παρουσίασε στον υπουργό Βασίλη Κικίλια πρόταση για ίδρυση και λειτουργία Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Αλεξανδρούπολη. Στο πακέτο περιλαμβάνονται, πέρα από την ΑΕΝ, Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού και Σχολή Σωστικών & Πυροσβεστικών Μέσων, αξιοποιώντας παραχωρημένη έκταση σε κομβικό σημείο της λιμενικής ζώνης.




Η πρωτοβουλία δεν έρχεται μεμονωμένα, αλλά ως προϊόν συνεννόησης με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χριστόδουλο Τοψίδη, την Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Θράκης, τον Δήμο Αλεξανδρούπολης και τον Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης κ. Άνθιμο.


Στην πράξη, η ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Αλεξανδρούπολη θα ενισχύσει τον ήδη αναπτυσσόμενο λιμένα, που εξελίσσεται σε κόμβο ενέργειας, στρατηγικής ασφάλειας και μεταφορών. Η παρουσία σπουδαστών, εκπαιδευτών και εξειδικευμένου προσωπικού σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, τόνωση της τοπικής αγοράς και αναβάθμιση του ρόλου της πόλης στον χάρτη της ναυτιλιακής εκπαίδευσης. Παράλληλα, δημιουργεί ουσιαστικές επιλογές σταδιοδρομίας για τους νέους της Θράκης, σε έναν κλάδο που παραμένει κρίσιμος για την ελληνική οικονομία.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, εξετάζει προσεκτικά την πρόταση και τα συνοδευτικά δεδομένα, ζητώντας να αποτυπωθούν όλα τα τεχνικά και θεσμικά βήματα ώστε η λύση να είναι ώριμη και εφαρμόσιμη.

Αυτό σημαίνει ότι θα ακολουθήσει περίοδος μελετών, εγκρίσεων και συνεννόησης με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο ένα αποτέλεσμα που δεν θα μείνει σε εξαγγελίες, αλλά θα οδηγήσει σε πραγματικό έργο, αντάξιο των προσδοκιών για τη Θράκη και το Λιμάνι της.

pameevro.gr

13 Δεκεμβρίου, 2025

Μ. Λάμπρος : Θερμά συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία ενημέρωσης της νέας γενιάς για τα ναυτικά επαγγέλματα

 29.11.2025


Υπέρ της στοχευμένης καμπάνιας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για να φέρει τους νέους και τις νέες πιο κοντά στα ναυτικά επαγγέλματα τάσσεται ο Μιχάλης Λάμπρος.

Ο γενικός διευθυντής σήμερα της Majestic International Cruises, με περισσότερα από 60 χρόνια σταδιοδρομίας στη ναυτιλία, μία ημέρα μετά τη δημοσιοποίηση της καμπάνιας του ΝΕΕ, απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Γιώργο Αλεξανδράτο, στην οποία επισημαίνει:

«Διάβασα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην έγκριτη εφημερίδα “ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ” τη νέα στοχευμένη καμπάνια του Επιμελητηρίου σε μια προσπάθεια να φέρει τους νέους και τις νέες πιο κοντά στα ναυτικά επαγγέλματα. Θέλω, κύριε πρόεδρε, να σας εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για αυτή την πρωτοβουλία σας, κάτι που, παρά τις έντονες υποδείξεις μας στους αρμόδιους φορείς της Ναυτιλίας μας, δεν είχε προχωρήσει στον βαθμό που το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας ξεκίνησε με τη σημερινή ενημέρωση των περίπου 345.000 μαθητών και μαθητριών», σημειώνει, ενώ τονίζει: «Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας υπό την ηγεσία σας οφείλει να συνεχίσει τις δραστηριότητές του στον τομέα της προσέλκυσης νέων και νεανίδων στο ναυτικό επάγγελμα».

Η ελληνική ναυτιλία
«Όπως γνωρίζετε, η παρουσία μου στην ελληνική Ναυτιλία χρονολογείται από το έτος 1960, όμως το προσωπικό μου ενδιαφέρον όλες αυτές τις δεκαετίες εστιάζεται στη ναυτική εκπαίδευση και στην προσέλκυση των νέων και νεανίδων στο ναυτικό επάγγελμα.

Τη δεκαετία του 1960/1970 είχα την τύχη να διδάξω στη Σχολή Θαλαμηπόλων Ε.Ν., που λειτουργούσε τότε μαζί με πολλές άλλες ιδιωτικές Σχολές Ναυτικής Εκπαίδευσης. Αυτές όλες οι Σχολές που έφτασαν τους Έλληνες ναυτικούς πάνω από 80.000, καταργήθηκαν δυστυχώς τη δεκαετία του 1980. Έτσι φτάσαμε σήμερα στους περίπου 20.000 Έλληνες και Ελληνίδες ναυτικούς, εκ των οποίων περίπου 5.000 είναι συνεχώς σε ανεργία, ιδιαίτερα στους βοηθητικούς κλάδους», αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Λάμπρος και προσθέτει:

«Η έλλειψη Ελλήνων ναυτικών, ιδιαίτερα των κλάδων των αξιωματικών, αυξάνεται ημέρα με ημέρα ιδιαίτερα μετά την καθημερινή προσθήκη νέων ελληνόκτητων πλοίων, κάτι που εκ των πραγμάτων αναγκάζει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να προσλαμβάνουν αλλοδαπούς ναυτικούς.

Έχω επανειλημμένα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στους αρμόδιους φορείς, συστήνοντας οργανωμένες ενέργειες σε πανελλαδικό επίπεδο για την προσέλκυση νέων και νεανίδων στο ναυτικό επάγγελμα, κάτι που πράξατε εσείς με την επιτυχημένη πρωτοβουλία σας.

Παράλληλα, έχω εισηγηθεί την ίδρυση ιδιωτικών σχολών Ναυτικής Εκπαίδευσης υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ούτως ώστε να αποφοιτούν αρκετά περισσότεροι σπουδαστές από τους 1.200 που εισέρχονται σήμερα στις δημόσιες σχολές Ναυτικής Εκπαίδευσης, δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα».

Καταλήγοντας, ο κ. Λάμπρος υπενθυμίζει τα λόγια του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Άρχισα να πιστεύω και εγώ αυτό που διατύπωσε ο αγαπητότατος καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, ότι όπως πάμε, δεν θα ακούμε την ελληνική γλώσσα στα Ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία».

Η καμπάνια
Η θάλασσα καλεί και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ενώνει τις δυνάμεις του για να φέρει τους νέους πιο κοντά σε έναν κόσμο που συνδυάζει παράδοση, τεχνολογία, διεθνή προοπτική και ανοιχτούς ορίζοντες.

Στο πλαίσιο μιας πανελλαδικής καμπάνιας που «ταξίδεψε» σε κάθε γωνιά της χώρας, το ΝΕΕ, ως προσφορά στην κοινωνία, δημιούργησε και διένειμε ενημερωτικά φυλλάδια σε όλα τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, συνολικά σε 1.830 σχολεία.

Συνολικά 345.000 μαθητές θα ενημερωθούν για τις καριέρες στη θάλασσα. Μια ολόκληρη γενιά έρχεται πλέον σε επαφή με πραγματικές, καθαρές και αξιόπιστες πληροφορίες για το τι σημαίνει να ακολουθήσεις τη σταδιοδρομία του Αξιωματικού Εμπορικού Ναυτικού: τις σπουδές, τα βήματα εισαγωγής στις Ακαδημίες, την εξέλιξη, τις δυνατότητες, τις απολαβές και τις ευκαιρίες που ανοίγονται πέρα από τον ορίζοντα.

Και επειδή οι νέοι μιλούν μια γλώσσα άμεση, γρήγορη και αυθεντική, το ΝΕΕ προετοίμασε δέκα βίντεο στο κανάλι του στο TikTok, με αληθινούς αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού. Μέσα από γέφυρες πλοίων, μηχανοστάσια, ωκεανούς και λιμάνια του κόσμου, μεταφέρουν εικόνες, εμπειρίες και συναισθήματα που δύσκολα χωρούν σε ένα φυλλάδιο. Η θάλασσα μιλάει μέσα από ανθρώπους που τη ζουν.

«Στο ΝΕΕ αισιοδοξούμε ότι, με την εμπράγματη στήριξη του κράτους – και ιδιαιτέρως για αυτό το εγχείρημα, του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του υπουργείου Παιδείας – καθώς και με την προτεραιότητα όλων των φορέων, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ναυτική εκπαίδευση και η ενημέρωση των νέων έχουν καταστεί κεντρική προτεραιότητα. Έτσι, όλοι μαζί μπορούμε να προχωρήσουμε αποφασιστικά και ρεαλιστικά μπροστά.

Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στη νέα γενιά. Αρκεί να της δείξουμε όλους τους δρόμους πάνω στον χάρτη. Η νέα γενιά θα επιλέξει τον δικό της δρόμο, με πυξίδα τη γνώση και το μέλλον της», δηλώνει ο πρόεδρος του ΝΕΕ, Γιώργος Αλεξανδράτος.

Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος συνεχίζει. Ήδη σχεδιάζονται νέες δράσεις και πρωτοβουλίες με έναν μόνο σκοπό: να μείνουν ανοιχτές οι πόρτες, να μείνουν ανοιχτοί οι ορίζοντες και να διατηρηθεί ζωντανή η σύνδεση των νέων της χώρας με τον κόσμο της ναυτιλίας, έτσι ώστε το ταξίδι της έγκυρης ενημέρωσης να αποκτά συνεχώς περισσότερους επιβάτες.

naftemporiki.gr

WISTA Hellas: Ανέδειξε για ακόμη μια φορά τις γυναίκες επαγγελματίες του ναυτιλιακού κλάδου

WISTA Hellas: Ανέδειξε για ακόμη μια φορά τις γυναίκες επαγγελματίες του ναυτιλιακού κλάδου


12.12.2025

Η WISTA Hellas γνωστοποίησε την εκδήλωση που πραγματοποίησε, αναδεικνύοντας για ακόμη μια φορά τις γυναίκες επαγγελματίες στον κλάδο της ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα, σε ανάρτηση της στο LinkedIn ανάφερε μεταξύ άλλων:

“Η κοινότητά μας, οι ηγέτες του κλάδου και οι φίλοι μας συγκεντρώθηκαν για ένα πραγματικά εμπνευσμένο Γκαλά – Δείπνο, μια εκδήλωση που για άλλη μια φορά έριξε φως στην αποστολή μας και ανέδειξε το προφίλ των γυναικών επαγγελματιών στη ναυτιλία. Η εξαιρετική προσέλευση αντανακλά την αυξανόμενη συμμετοχή των μελών μας σε όλες τις πρωτοβουλίες της WISTA Hellas, υπογραμμίζοντας πόσο πλήρως ευθυγραμμισμένο είναι αυτό το δείπνο με το όραμα και τις αξίες του συνδέσμου. Λειτουργεί επίσης ως μια ήσυχη αλλά ισχυρή υπενθύμιση ότι η WISTA Hellas συνεχίζει να εργάζεται με διακριτικό αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο για να επιτύχει την αποστολή της.

Είχαμε επίσης την τιμή να αναγνωρίσουμε την Υπολοχαγό Αναστασία Αβραάμ, από το Λιμενικό Σώμα-Ελληνικό, και την Σημαιοφόρο Αθανασία Βρέκου, από το Λιμενικό Σώμα-Ελληνικό, για την εξαιρετική τους υπηρεσία και την αξιοσημείωτη συμβολή τους στην εκτέλεση του καθήκοντος – που αποτελούν παράδειγμα επαγγελματισμού, αφοσίωσης και ακεραιότητας στο υψηλότερο επίπεδο.

Η βραδιά εξελίχθηκε σε ένα όμορφο περιβάλλον, που συμπληρώθηκε από ένα κομψό δείπνο και ζεστές, ενδιαφέρουσες συζητήσεις που τόνισαν τη δύναμη, την πρόοδο και την ενότητα της κοινότητάς μας.

Ένα θερμό ευχαριστώ σε όλους τους χορηγούς μας Hill Dickinson LLP, Bureau Veritas Group, Seanergy Maritime Holdings Corp., Lockton P.L. Ferrari, UK P&I Club, UK Defence Club, International Registries, Inc., και DAC Beachcroft για την ανεκτίμητη υποστήριξή τους. Η δέσμευσή σας καθιστά δυνατές τέτοιες συναντήσεις και ενισχύει τις συνεχιζόμενες προσπάθειές μας για την ενδυνάμωση και την ανύψωση των γυναικών σε ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο”.

maritimes.gr

Αγρότες εναντίον κυβέρνησης. Καυγάς συνενόχων

 


Αγρότες εναντίον κυβέρνησης. Καυγάς συνενόχων – του Μάνου Βουλαρίνου*

Καταλαβαίνω πόσο ωραίο είναι να υποστηρίζεις κάποιον σε μια σύγκρουση. Καταλαβαίνω πόσο βολικό είναι να λες «είμαι με αυτούς» χωρίς να κάθεσαι να εξετάζεις τι είναι αυτοί, τι θέλουν, τι έκαναν τα προηγούμενα χρόνια και τι σκοπεύουν να κάνουν τα επόμενα. Ζηλεύω τους ανθρώπους που το κάνουν (τους ειλικρινείς, όχι τους απατεώνες κόλακες) αλλά δυστυχώς, όταν βλέπω δύο φταίχτες να μαλώνουν παριστάνοντας τις αθώες περιστερές, δεν μπορώ να πάρω το μέρος του ενός ή του άλλου.

Από τη μία βλέπω μια κυβέρνηση που, ακολουθώντας την γραμμή των προηγούμενων κυβερνήσεων, δεν ήθελε να αλλάξει τίποτα στην αγροτική παραγωγή. Ούτε να αλλάξει το μοντέλο της ήθελε, ούτε τον τρόπο χρηματοδότησής της. Στο κάτω-κάτω, τι καλύτερο για κάθε κυβέρνηση να είναι οι αγρότες κάτι σαν δημόσιοι υπάλληλοι που εξαρτώνται από τη μοιρασιά επιδομάτων; Γιατί να θέλει μια κυβέρνηση να ωθήσει τους αγρότες και να τους βοηθήσει να προσχωρήσουν σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο τα χρήματα του κράτους ή της Ευρωπαϊκής ένωσης θα είναι βοήθεια και όχι ο βασικός πόρος.

Αλλά τα σύγχρονα μοντέλα και οι αγρότες δεν φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμοι να τα αναζητήσουν. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου στήνουν μπλόκα και ζητούν μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Ποτέ δεν τους θυμάμαι να απαίτησαν διευκολύνσεις και κίνητρα για να στήσουν μεγάλες και σύγχρονες επιχειρήσεις. Και, βέβαια, δεν τους θυμάμαι να διεκδικούν διαφάνεια στις επιδοτήσεις. Φαίνεται πως για πολλούς από αυτούς το σχήμα του δημοσίου υπάλληλου ήταν βολικό κι ας πήγαιναν τα λεφτά και σε ανθρώπους που το μόνο αγροτικό πάνω τους ήταν το 4×4 τους.

Με λίγα λόγια, οι κυβερνήσεις (και η κυβέρνηση Μητσοτάκη δυστυχώς δεν έγινε η εξαίρεση) είχαν κάθε λόγο να μετατρέψουν τους αγρότες σε δημόσιους υπάλληλους και οι αγρότες, παρότι είχαν λόγους για το αντίθετο, στην πλειονότητά τους δέχθηκαν πρόθυμα αυτόν τον ρόλο. Κι αν δεν εμφανιζόταν αυτή η καταραμένη η Ευρωπαϊκή η Εισαγγελία, η κατάσταση δεν θα άλλαζε σε τίποτα. Το κράτος θα μοίραζε και οι αγρότες θα εισέπρατταν χωρίς έλεγχο και λογαριασμό. Όμως η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία εμφανίστηκε και τώρα οι δύο συνένοχοι κατηγορούν ο ένας τον άλλο για μια ζημία που έκαναν παρέα και τσακώνονται στην πλάτη μας. Που έχει πια κουραστεί. Και μπράβο μας.

athensvoice.gr

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ενίσχυση της τουριστικής συνεργασίας Ελλάδας–Ιράν TOURISM COOP BETWEEN GREECE - IRAN

 

  • Όλγα Κεφαλογιάννη: Ενίσχυση της τουριστικής συνεργασίας Ελλάδας–Ιράν
12/12/2025

Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, συναντήθηκε με τον υπουργό Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Τουρισμού και Χειροτεχνίας του Ιράν, Seyed Reza Salehi Amiri, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Ελλάδα για την 9η Υπουργική Συνάντηση του Φόρουμ Αρχαίων Πολιτισμών.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η συζήτηση επικεντρώθηκε στη διεύρυνση της τουριστικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, με έμφαση στην ενίσχυση των αφίξεων από το Ιράν, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, την προβολή των προορισμών και την υλοποίηση στοχευμένων fam trips, που θα συμβάλουν στη δημιουργία νέων συνεργασιών μεταξύ των τουριστικών αγορών Ελλάδας και Ιράν.

Ο Ιρανός υπουργός πρότεινε την επικαιροποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας του 1998, ενώ η υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε την ανάγκη ενός πιο ευέλικτου και επιχειρησιακού σχήματος, προτείνοντας την υπογραφή Κοινού Προγράμματος Δράσης για την επιτάχυνση των πρωτοβουλιών συνεργασίας.

Ο κ. Salehi Amiri επέδωσε πρόσκληση για τη συμμετοχή της Ελλάδας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Τεχεράνης (TITE) τον Φεβρουάριο του 2026, αναδεικνύοντας τη δυναμική ανάπτυξη του τουριστικού τομέα του Ιράν, τη διεύρυνση των ειδικών μορφών τουρισμού και τα 29 μνημεία της χώρας στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Η υπουργός Τουρισμού ανέδειξε την κοινή ιστορική και πολιτισμική βάση των δύο λαών, επισημαίνοντας ότι Ελλάδα και Ιράν συγκαταλέγονται στους αρχαιότερους πολιτισμούς του κόσμου και μοιράζονται την ευθύνη προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς τους. Τόνισε, επίσης, ότι η παράλληλη επανεκλογή των δύο χωρών στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού δημιουργεί νέο πλαίσιο συνεργασίας και σε πολυμερές επίπεδο, ειδικά στον πολιτιστικό τουρισμό.

Η κυρία Κεφαλογιάννη παρουσίασε τη στρατηγική της Ελλάδας για τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και το άνοιγμα σε νέες αγορές, μέσα από την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού – πολιτιστικού, γαστρονομικού, ιαματικού και συνεδριακού – που ενισχύουν τη διεθνή θέση της χώρας.

Κλείνοντας, ο κ. Salehi Amiri προσκάλεσε την Υπουργό Τουρισμού να επισκεφθεί το Ιράν, για την περαιτέρω ενδυνάμωση της διμερούς συνεργασίας.


(ΑΠΕ-ΜΠΕ) - portnet.gr

07 Δεκεμβρίου, 2025

Η INTERTANKO παρουσίασε τον οδηγό «Πρωτοβουλία των Ναυτικών

 


          22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025 - 17:18        ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

 Η INTERTANKO παρουσίασε τον οδηγό «Πρωτοβουλία των Ναυτικών» για τη μετάβαση ναυτικών σε θέσεις γραφείου

  • Ο οδηγός, 25 σελίδων, στοχεύει να γεφυρώσει το κενό ενημέρωσης για τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος γραφείου
  • Η Βενετία Καλλιπολίτου τόνισε την ανάγκη για ρεαλιστικές προσδοκίες και σωστή προετοιμασία των ναυτικών
  • Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πρόγραμμα «Seafarers’ Initiative» για τη στελέχωση και ανάπτυξη των ναυτικών
  • Ο οδηγός αποσκοπεί στην αξιοποίηση της εμπειρίας των ναυτικών σε χερσαίες λειτουργίες με βιώσιμες επιλογές καριέρας

«Πρωτοβουλία των Ναυτικών» ονομάζεται το νέο πρότζεκτ-οδηγός της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων-INTERTANKO με το οποίο επιχειρεί  να δώσει σαφείς απαντήσεις σε ένα πολυσύνθετο ζήτημα που απασχολεί τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία: πώς γίνεται η μετάβαση ενός ναυτικού από την εργασία στα πλοία, στα γραφεία της εταιρείας, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις και με ρεαλιστικές προσδοκίες.

Η  έκδοση του «Seafarers’ Initiative: Guidance for seagoing professionals moving ashore», πρόκειται για έναν  ολοκληρωμένο οδηγό 25 σελίδων που παρουσιάστηκε στο Λονδίνο  και στοχεύει να γεφυρώσει το κενό ενημέρωσης που οδηγεί πολλούς ναυτικούς να επιστρέφουν στο πλοίο, καθώς δεν είναι προετοιμασμένοι για τις απαιτήσεις ενός περιβάλλοντος γραφείου.

Όπως επισημαίνει η Βενετία Καλλιπολίτου πρόεδρος της Επιτροπής  Ανθρώπινου Στοιχείου της INTERTANKO  και Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Εκπαίδευσης της Tsakos Shipping and Trading S.A. , ο κλάδος επιδιώκει να αξιοποιήσει την πολύτιμη εμπειρία της θάλασσας και να διαμορφώσει σταθερές προοπτικές για όσους επιλέγουν να χτίσουν  στη συνέχεια τη σταδιοδρομία τους στη στεριά.

Η νέα αυτή κατευθυντήρια γραμμή έρχεται να γεφυρώσει ένα υπαρκτό και βασικό κενό στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Παρότι η εμπειρία των ναυτικών είναι δυσεύρετη και πολύτιμη για τις ναυτιλιακές εταιρείες, πολλοί επαγγελματίες της θάλασσας δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε ένα περιβάλλον ξηράς  ή ακόμη και να αξιολογήσουν σωστά τι συνεπάγεται μια τέτοια μετάβαση. Το αποτέλεσμα: αρκετοί επιστρέφουν στο πλοίο, συχνά απογοητευμένοι ή απροετοίμαστοι.

Η Βενετία Καλλιπολίτου, Πρόεδρος της Επιτροπής Ανθρώπινου Παράγοντα της INTERTANKO και HR & Training Manager της Tsakos Shipping and Trading S.A., υπογραμμίζει την αξία της εμπειρίας των ναυτικών και τη σημασία ενός καλά προετοιμασμένου βήματος.

«Οι ναυτικοί διαπρέπουν στη θάλασσα χάρη στην αφοσίωση, τον επαγγελματισμό και την άρτια εκπαίδευσή τους», σημείωσε. «Τα γραφεία χρειάζονται καλά καταρτισμένους και έμπειρους ναυτικούς για ρόλους superintendent. Οι ναυτικοί δεν πρέπει να προχωρούν στη μετάβαση στα τυφλά· πρέπει να γνωρίζουν τι συνεπάγεται για τους ίδιους και τις οικογένειές τους». Τόνισε δε  ότι το νέο εγχειρίδιο δημιουργήθηκε ακριβώς για να καλύψει αυτό το κενό και να βοηθήσει τις εταιρείες να διαχειριστούν καλύτερα αυτό το κρίσιμο ανθρώπινο κεφάλαιο. Το «παρών» από τον όμιλο Τsakos ήταν  ο Παναγιώτης Νίκ. Τσάκος.

Η Βενετία Καλλιπολίτου με τον νυν πρόεδρο της INTERTANKO Rolf Westfal-Larsen Jr. (αριστερά) με τον τέως πρόεδρο Paolo d’Amico

Η δημιουργία του οδηγού αποτελεί συλλογική προσπάθεια των μελών της INTERTANKO, τα οποία επιδιώκουν να ενισχύσουν το ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας με βιώσιμες επιλογές καριέρας στη στεριά, διασφαλίζοντας ότι η εμπειρία από τη θάλασσα θα συνεχίσει να εμπλουτίζει και τις χερσαίες λειτουργίες.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα «Seafarers’ Initiative», που αναπτύχθηκε υπό την προεδρία του τέως πλέον  προέδρου  Paolo d’Amico και περιλαμβάνει δράσεις για τη στελέχωση, την κατάρτιση και τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των ναυτικών. Ο ίδιος, μαζί με τον νυν  Πρόεδρο της INTERTANKO, Rolf Westfal-Larsen Jr. βρέθηκαν στην παρουσίαση του οδηγού, δηλώνοντας την πλήρη υποστήριξή τους.

Με τη νέα αυτή «πυξίδα» στα χέρια των ναυτικών, η ναυτιλιακή βιομηχανία κάνει ένα ουσιαστικό βήμα στην ενίσχυση της επαγγελματικής πορείας όσων θέλουν να αλλάξουν ρότα — από το κατάστρωμα στο γραφείο — με τρόπο ενημερωμένο, στέρεο και βιώσιμο.

Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Ο Marine Director της INTERTANKO Phi Belcher, ο Παναγιώτης Νικ. Τσάκος, ο Πρόεδρος Mr Rolf Westfal Larsen jr, η Βενετία Καλλιπολίτου και ο Managing Director της INTERTANKO Tim Wilkins.

Newmoney.gr

 HELLENIC MERCHANT MARINE

Antonis Skarlatos 

Το πρώτο ferry boat της γραμμής Ρίο-Αντίρριο αποκτήθηκε το 1946 και ονομάστηκε «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ», ενώ η αγορά του προκάλεσε την οργή των κατοίκων της Ναυπάκτου.

Το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Το αίτημά τους ικανοποιήθηκε από το κράτος, ωστόσο έντονη ήταν η δυσαρέσκεια των πολιτών της Ναυπάκτου, η οποία είχε αναδειχθεί στο κυριότερο λιμάνι της Στερεάς Ελλάδας από πριν ακόμη ξεσπάσει ο πόλεμος του 1940. Το συγκεκριμένο λιμάνι εξυπηρετούσε τόσο τις ανάγκες των κατοίκων της Ναυπάκτου όσο και εκείνες όλης της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, καθώς τα καΐκια που μετέφεραν ανθρώπους, ζώα και εμπορεύματα από το Μοναστηράκι και τη Χιλιαδού προς τον Ψαθόπυργο και το Αίγιο είχαν περιορισμένες δυνατότητες.

Με το πορθμείο Ρίου-Αντιρρίου, το ταξίδι μεταξύ Πάτρας και Αγρινίου έγινε συντομότερο κατά περίπου 3 ώρες. Το καινούργιο ferry boat στο Ρίο-Αντίρριο «τράβηξε» ένα σημαντικό ποσοστό τόσο των επιβατών όσο και των εμπορικών δρομολογίων που αναλάμβανε ως τότε το λιμάνι της Ναυπάκτου. Το πλοίο τύπου «παντόφλας» αγοράστηκε από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας στις 24 Αυγούστου 1946 και ξεκίνησε αμέσως δρομολόγια στη γραμμή Ρίου-Αντιρρίου, με το όνομα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ», προς τιμήν ενός καθηγητή στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών στις αρχές του 20ού αιώνα.

Μάλιστα το συγκεκριμένο σκαρί είχε πάρει μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μεταφέροντας άρματα μάχης των ΗΠΑ, ενώ είχε χωρητικότητα 152 επιβατών.

Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» το 1981 άλλαξε ιδιοκτήτη, μετονομάστηκε σε «EVGENIA P» και άρχισε δρομολόγια στο Αιγαίο ως φορτηγό-οχηματαγωγό μεταφέροντας φορτηγά και βυτία για να καταλήξει, τελικά, παροπλισμένο το 2011, στην Ελευσίνα. Ως αποζημίωση στους πλοιοκτήτες της Ναυπάκτου για την αγορά του πρώτου ferry boat από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας, δόθηκε στους πρώτους είτε άδεια δρομολόγησης άλλου ferry boat στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου.

Facebook.com

THRIASIO NEW LOGISTICS HUB 500M EURO

 Ελευσίνα – Θριάσιο: 500 εκατ. για τον νέο υπερ–κόμβο logistics που αλλάζει τον διαμετακομιστικό χάρτη στην Ανατολική Μεσόγειο

Πάνω από 500 εκατ. ευρώ κατευθύνονται σε λιμάνι, ναυπηγεία και εμπορευματικό κέντρο, με ισχυρή αμερικανική στήριξη και στόχο τη μετατροπή της Ελλάδας σε στρατηγικό διαμετακομιστικό κόμβο

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025 - 11:10

Στο επίκεντρο μιας από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές παρεμβάσεις που εξελίσσονται σήμερα στη χώρα βρίσκεται η Ελευσίνα. Ένα επενδυτικό πακέτο που υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ έχει θέσει στο στόχαστρο το λιμάνι, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και τη ζώνη του Θριάσιου Πεδίου, με στόχο να δημιουργηθεί ένας από τους ισχυρότερους κόμβους logistics της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Καταλύτης των εξελίξεων είναι η αμερικανική DFC, η οποία χρηματοδοτεί την αναβάθμιση των ναυπηγείων με 125 εκατ. ευρώ και εξετάζει επιπλέον χρηματοδότηση για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Η Ουάσινγκτον βλέπει την Ελλάδα ως νευραλγικό κρίκο για τη διακίνηση LNG προς την περιοχή, αλλά και ως εναλλακτικό πόλο απέναντι στην κινεζική επιρροή που κυριαρχεί στον Πειραιά.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προχώρησε σε τροπολογίες που διευρύνουν τον ρόλο της ΟΝΕΧ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, επιτρέποντας δραστηριότητες από logistics και λιμενικές υπηρεσίες έως εμπορικές και ενεργειακές λειτουργίες. Η εταιρεία σχεδιάζει αρχικές επενδύσεις περίπου 200 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση των 400 στρεμμάτων των ναυπηγείων και τη δημιουργία λιμανιού πολλαπλών χρήσεων. Το νέο λιμάνι προβλέπεται να εξυπηρετεί από εμπορικά και πολεμικά πλοία έως φορτία LNG, ενώ μέρος του υφιστάμενου λιμανιού αναμένεται να αποκτήσει νέο χαρακτήρα, όπως χρήση για μαρίνα.

Κομβική παράμετρος του σχεδίου είναι η σιδηροδρομική διασύνδεση. Η γραμμή φτάνει ήδη στο Θριάσιο και μέσα στον επόμενο χρόνο προβλέπεται να λειτουργήσει σταθμός εντός των ναυπηγείων, «κλειδώνοντας» την ενιαία αλυσίδα λιμάνι–Ναυπηγεία–Θριάσιο.

Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, επένδυση 300 εκατ. ευρώ της Goldair και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, αποτελεί τον τρίτο πυλώνα του σχεδίου. Με σχεδόν 600.000 τ.μ., υπερσύγχρονες αποθήκες, 400.000 παλετοθέσεις, δικό του σιδηροδρομικό σταθμό, χώρο για container terminal και ισχυρή ενεργειακή αυτονομία μέσω φωτοβολταϊκών, στοχεύει να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της περιοχής. Οι πρώτες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και η πλήρης ολοκλήρωση προβλέπεται εντός τριετίας.

Η βασική φιλοσοφία είναι ξεκάθαρη: η Ελλάδα να αφήσει πίσω τον ρόλο της απλής διόδου διερχόμενων φορτίων και να μεταμορφωθεί σε κόμβο προστιθέμενης αξίας, αντίστοιχο μεγάλων ευρωπαϊκών κέντρων όπως το Ρότερνταμ.

Με την Ελευσίνα, τα ναυπηγεία και το Θριάσιο να λειτουργούν πλέον ως ενιαίο τρίπτυχο, η χώρα τοποθετείται στον διεθνή χάρτη των logistics με νέους όρους ισχύος και προοπτικής.

Χρυσάνθη Λαιμού: Πιστεύω στην προσφορά, στη χαρά και την ικανοποίηση που παίρνει κάποιος βοηθώντας

05.12.2025

Η Χρυσάνθη Λαιμού, σύζυγος του αείμνηστου εφοπλιστή Παναγιώτη Λαιμού, μια εξέχουσα προσωπικότητα της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας γνωστή για το φιλανθρωπικό και κοινωνικό της έργο ιδιαίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μίλησε αποκλειστικά στο maritimes.gr

Η ίδια απαντώντας αρχικά στο ποια είναι η ουσία της φιλανθρωπίας και στο πως εκείνη την έχει εφαρμόσει, ανέφερε: «Πιστεύω στην προσφορά, στη χαρά και την ικανοποίηση που παίρνει κάποιος βοηθώντας με επιτυχία ένα σκοπό. Όποιος έρθει και σου ζητήσει ένα χέρι βοηθείας, σημαίνει ότι χρειάζεται βοήθεια. Δεν ρωτώ πως και γιατί ή αν πράγματι έχει την ανάγκη, απλώς βοηθώ όσο μπορώ». Για το εάν την έχουν εκμεταλλευτεί ή εάν έχει πληγωθεί για αυτή την απλόχερη προσφορά της, η κα Λαιμού επισημαίνει πως ναι αλλά το προσπερνά και συνεχίζει.

Έχει διακριθεί στην Ακαδημία Αθηνών για τη φιλανθρωπική της δράση και της δόθηκε ο τίτλος ‘Grand Dame’ από τον πρίγκιπα Κάρολο για αυτή της τη δράση. Για το τι εκπροσωπεί ή για το ποια ευθύνη φέρει αυτός ο τίτλος, η κυρία Λαιμού υπογράμμισε οτι «Παρότι είναι ένας τίτλος με πρωτόκολλο, εγώ εξακολουθώ να κάνω αυτό που έκανα από τότε που ήμουν 18 ετών. Ωστόσο οφείλω να εξυπηρετώ ορισμένα σωματεία, όπως για παράδειγμα τη φιλαρμονική ορχήστρα που ανήκουν στη βασιλική οικογένεια, ή το English National Palace για την Πριγκίπισσα Ντιάνα».

Να σημειωθεί πως η κα Χρυσάνθη Λαιμού είχε μια αδελφική φιλία με την πριγκίπισσα Νταϊάνα. Συνεργάστηκαν για περισσότερα από είκοσι πέντε χρόνια. Επίσης, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη Ελλήνων που αντιμετώπιζαν προβλήματα υγείας ή σπουδών στο εξωτερικό.

Στο κατά πόσο σημαντική είναι η πρόσβαση σε αυτού του υψηλού επιπέδου επαφών, ευρύτερα, η κυρία Χρυσάνθη Λαιμού είπε ότι «Βοηθάει στο να προωθήσω κάποιο σκοπό, όπως για παράδειγμα ελληνόπουλα της Αγγλίας που πρέπει να μπουν σε μια ορχήστρα, αν είναι καλλιτέχνες, και με τη θέση που κατέχω, η ορχήστρα οφείλει να με ακούσει και να τους δεχτεί. Γεγονός ωστόσο που κατά καιρούς το χρησιμοποιούν οι άνθρωποι που με γνωρίζουν και πολλές φορές χωρίς να με ρωτήσουν».

Ως σύζυγος του αείμνηστου εφοπλιστή Παναγιώτη Λαιμού, μιλά για την ελληνική ναυτιλία υπογραμμίζοντας ότι «Είναι το βασικό θέμα που κυριαρχεί στις συζητήσεις των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο, καθώς η ναυτιλία κυλάει στο αίμα τους. Είναι ένας κλάδος στον οποίο μπορούν να εργαστούν οι νέοι αλλά και να γίνουν εν δυνάμει επιτυχημένοι πλοιοκτήτες. Ωστόσο οι σχετικές σπουδές είναι απαραίτητες, να τελειώσουν μια ναυτική σχολή και να πάρουν το ρίσκο» και συνεχίζει «Βλέπω και ονόματα που δεν είχαν σχέση με τη ναυτιλία να έχουν εξελιχθεί και να έχουν πετύχει και αυτό είναι πολύ καλό».

Για τον ρόλο της γυναίκας, η ίδια τονίζει πως διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στη επιτυχία, διότι μια καλή και υποστηρικτή σύζυγος, όπου και ο ίδιος το πιστεύει αυτό, τον ενθαρρύνει τον ενδυναμώνει αλλά και καμαρώνει.

Κλείνοντας την συνέντευξη η κα Λαιμού εξέφρασε ιδιαίτερος τον θαυμασμό της και την εκτίμηση της απέναντι στους: Κο  Νικόλαο Διαμαντή Πατέρα, κο. Νικόλαο Βερνίκο, κα  Αγγελικούση και κα Υρω Δασκαλάκη.

Η Χρυσάνθη Λαιμού γεννήθηκε στην Πλάκα. Ο πατέρας της, Δημήτρης Σταυριανός, ήταν αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού και η μητέρα της ήταν η Ειρήνη Παπαζήση. Στα 18 της χρόνια παντρεύτηκε τον Geoffrey Blaxland-Horne, επιχειρηματία από τη Νιγηρία. Έχει δύο γιους, τον Δημήτρη Blaxland-Horne και τον Παύλο Horne, που είναι και οι δύο πτυχιούχοι του Oxford University. Στο Λονδίνο, αφού είχε χάσει τον σύζυγό της, έκανε ένα δεύτερο γάμο με τον Παναγιώτη Λαιμό, εφοπλιστή με καταγωγή από τις Οινούσες και με μεγάλη προσφορά τόσο στο νησί του με κοινωφελή έργα, όσο και στη ναυτιλία και τον πολιτισμό. Μοιράστηκε τη ζωή μαζί του μέχρι που έφυγε από τη ζωή το 2020.

Κατά την άφιξη της στο παλάτι του Saint James την υποδέχεται τότε ο πρίγκιπας Κάρολος (σημερινός Βασιλέας της Αγγλίας) . Πίσω της ακριβώς διακρίνεται ο αδικοχαμένος Τζον Κεννεντι Τζούνιορ.

 

Βράβευση από την Ακαδημία Αθηνών

Συνομιλώντας σε επίσημη εκδήλωση με τον πρίγκιπα Μάϊκλ του Κεντ, του Οίκου των Ουίνδσορ.

Σε δεξίωση των ανακτόρων της Αγγλίας με τη Δούκισσα της Υόρκης Σάρα Μαργαρίτα Φέργκιουσον. Διακρίνεται και ο συζυγος της εφοπλιστής Παναγιώτης Λαιμός.

(α-δ) Η Grande Dame Χρυσάνθη Λαιμού, Μάρκος Κάντζιος, maritimes.gr

Η συνέντευξη έγινε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία

Μήνυμα Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για την εορτή του Αγίου Νικολάου

Αρχηγός Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής

Αντιναύαρχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Τρύφων ΚΟΝΤΙΖΑΣ

Γυναίκες και Άνδρες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής,


Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Με ιδιαίτερη τιμή απευθύνομαι σήμερα σε όλες και όλους εσάς, τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – 
Ελληνικής Ακτοφυλακής, με αφορμή την εορτή του Αγίου Νικολάου, του Προστάτη όλων των ναυτικών
της Πατρίδας μας και φύλακα των θαλασσών.

Η ημέρα αυτή αποτελεί σημείο αναφοράς για το σύνολο της ναυτικής οικογένειας της Χώρας μας και 
πρωτίστως για όλους εμάς που ανήκουμε στην οικογένεια του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής 
Ακτοφυλακής. Μας υπενθυμίζει το υψηλό καθήκον που επιτελούν τα στελέχη μας, με την αδιάκοπη και 
ανιδιοτελή προσφορά τους προς την Πατρίδα και τους πολίτες της, την ελληνική εμπορική ναυτιλία και 
κάθε συνάνθρωπο που έχει ανάγκη προστασίας στη θάλασσα.

Ο Άγιος Νικόλαος καθοδηγεί και φωτίζει το δύσκολο έργο σας, αποτελώντας πηγή δύναμης στις 
απαιτητικές συνθήκες που συχνά καλείστε να αντιμετωπίσετε. Με την αυταπάρνηση και την 
αποφασιστικότητα σας, αποδεικνύετε καθημερινά ότι το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή 
αποτελεί τον ακλόνητο πυλώνα ασφάλειας, προασπίζοντας τα θαλάσσια σύνορα, σώζοντας ζωές, 
καταπολεμώντας το οργανωμένο έγκλημα και διασφαλίζοντας την νομιμότητα στους χώρους ευθύνης του.

Θέλω να εκφράσω την απεριόριστη εκτίμηση και ευγνωμοσύνη μου για το υψηλό επίπεδο 
επαγγελματισμού, την επιχειρησιακή σας ετοιμότητα και το ήθος που επιδεικνύετε σε κάθε σας δράση. 
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στις οικογένειές σας, που στέκονται δίπλα σας και στηρίζουν το δύσκολο έργο σας.

Το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να ανταποκρίνεται στις 
προκλήσεις με αποτελεσματικότητα, ενότητα, αξιοπιστία, αποφασιστικότητα, όραμα και πίστη στις αξίες 
που το χαρακτηρίζουν.

Με την ευλογία του Αγίου Νικολάου, εύχομαι από καρδιάς υγεία, προσωπική και οικογενειακή ευτυχία, 
και κάθε επιτυχία στο πολύτιμο έργο σας.

Είθε ο Άγιος Νικόλαος να σκέπει τις ελληνικές θάλασσες, τα πλοία και τους ναυτικούς μας.

Χρόνια πολλά σε όλες και όλους τους συναδέλφους.

Χρόνια πολλά στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.


Δημογραφικό: Ζητούνται εργασίες «φιλικές για ηλικιωμένους» – Η άνοδος των age friendly jobs